Сходження на Айленд пік: корисні поради + реальний досвід - 2018

16. Аптечка і медстраховка
  17. Еверест
  18. про себе

Я зійшла на Айленд-пік - це тренувальна точка перед сходженням на гору Еверест . Це вершина ДО. За складністю є такі ж елементи, як на Евересті: пов'язані між собою сходи над проталинах в кілька десятків метрів. Спочатку я пішла на трекінг в гори навколо Аннапурни, і гори, напевно, просто мене закохали в себе. Я зрозуміла, що хочу йти кудись далі. Я не знала поки, куди саме: заглиблюватися в непальскую культуру або вище в гори. У травні минулого року я пішла в священну Кору в Тибеті, обійшла її і очистила нібито карму і зрозуміла, що хочу вище. І тоді з'явилося бажання зійти на Айленд-пік.
Так співпало, що дати сходження команди, яка збиралася в цей шлях, збігалися з моїм днем ​​народження. У підсумку я зустріла свій день народження в базовому таборі в мінус 20, без зв'язку і зручностей. Але для мене це був своєрідний подарунок самій собі - мрія!

5 5 1

Про фізичну підготовку

Так вийшло, що в дитинстві я була звільнена від фізкультури і не займалася спортом взагалі. Почала активно прокачувати свою фізичну форму в дорослому віці. Можливо, частково через це мені й хотілося довести собі, що я це можу.
Так вийшло, що в дитинстві я була звільнена від фізкультури і   не займалася спортом   взагалі

Але в цілому, це дуже індивідуально. Є люди міцні, які можуть без суттєвої фізпідготовки піти в гори. Але повинен бути досвід перебування на висоті. Спочатку рекомендують побути на 5 тисячах метрів, подивитися, як організм реагує. Гори - не для всіх. Іноді і міцні люди розгортаються і йдуть назад через гірської хвороби. У нас в групі одному хлопцеві довелося повернутися з-за цього.

Це сильно залежить від способу життя. Звичайно, курцям дуже важко - хлопці, які йшли з нами, вони практично задихалися. І людям із зайвою вагою теж важче, тому що вага на висоті відчувається набагато сильніше. Навіть невеликий рюкзачок на спині відчувається дуже сильно, тому що кожен крок дається важко. Тим, хто курить, я рекомендувала б перед відправленням в гори, залишити куріння. Я, до речі, знаю приклади, коли люди кинули перед сходженням, а потім і, на щастя, не повернулися до цієї звички.

коли планувати

У Гімалаях є два сприятливих сезону для сходження: це осінь (жовтень-листопад) і весна (в травні найчастіше). Ми були в листопаді під закриття сезону, і мотузки вже були досить пошарпані, бо альпіністи йдуть і кішками чіпляють постійно.

тренування

Зараз у мене вже є посвідчення альпініста, але до цього я не займалася серйозно цим видом спорту. Я ходила в гори на трекінг, але це зовсім інша історія. Ти ходиш як турист, а по скелях - це вже як альпініст.

У мене був певний рівень підготовки, я двічі була в Гімалаях, була в Тибеті. Альпіністським основам навчив Сергій Бершов - це заслужений альпініст України, харків'янин. Він зробив нічне сходження на Еверест і вперше в світі підкорив південну стіну Лхоцзе (8516 м) - найскладніший в світі високогірне маршрут. Після нього ніхто цей подвиг так і не зміг повторити.

Я готувалася впритул кілька місяців. Сходження було в листопаді - з вересня я почала активно бігати, до цього просто займалася в залі. Я в основному робила кардионагрузки - це найкращий спосіб підготуватися до гір. Хтось займається боксом , А я бігала і займалася в залі. перед сходженням бігала кожен день по 8 км на вулиці.
Я готувалася впритул кілька місяців

Ми багато тренувалися вже на місці, зокрема йти по мотузці (на жумари - це спеціальне пристосування для підйому по мотузці). Набагато ефективніше вчитися правильно йти і перестегіваться в реальних умовах: і морально, і вже не кажучи про клімат.

старт

Ми прилетіли в один з найнебезпечніших аеропортів в світі - це Лукла. Це маленька вузька злітна смуга. Ти летиш в горах, і несподівано починаєш приземлятися.
Для того, щоб приземлитися у пілота всього один крихітний шанс - вузька коротка смуга захована серед гірських ущелин не дає возможност і зайти на друге коло. М и навіть жартували, що найстрашніший момент сходження - це посадка літака (сміється). Але по-іншому туди не дістатися.

Ми зупинялися в лоджах - це будиночки з дуже простенькими умовами, часто більше, ніж 2 людини в кімнаті, просто ліжечка і все.

Потім у нас був плавний набір висоти. Найважливіша частина успішного сходження - це плавна акліматизація. Якщо різко почати, то можна і різко зійти з дистанції. Важливо робити акліматізаціонние виходи: залишаєш речі і йдеш в гори, різко набираєш висоту і спускаєшся. Таким чином, організм акліматізіруется і відновлюється. І обов'язково робити зупинки в дорозі. Ми сиділи і по дві ночі на висоті, щоб звикнути.
Потім у нас був плавний набір висоти

Десь півтора тижні у нас зайняв акліматізаціонний період до безпосереднього сходження. Десь тиждень ми йшли до точки Кала-Патхар - це дуже красиве місце, звідки відкривається просто неможливо красивий панорамний вид на Еверест. Для основної частини групи - це була головна точка, а для нас, що йдуть на Айленд-пік, це був тренувальний вихід.

Характер і сила волі

Я дуже люблю Непал і Гімалаї, і взагалі трекінг в горах. Це якась нова грань життя, яку одного разу спробувавши, ти обов'язково повернешся в гори. Вся повсякденна суєта залишається десь далеко, ти залишаєшся з самим собою, краще дізнаєшся себе, відчуваєш себе, дізнаєшся свій творчий хист. Гори прекрасно показують людей, проявляють найкраще і найгірше. Нам дуже пощастило з командою - все підтримували один одного.

Мама, коли дізналася, була категорично проти, вона усвідомлювала всю небезпеку затії. Крім того, вийшов фільм «Еверест» , І всі мої друзі, дізнавшись, що я збираюся зробити подібне сильно злякалися за мене. Нехай це і не Еверест, але сходження небезпечне, до того ж в горах природні умови абсолютно непередбачувані, і ти можеш бути навіть професійним альпіністом, але тобі може не пощастити з погодою ... Загалом, все сильно переживали, але, знаючи мій характер, розуміли , що відмовляти марно.

У похід зі мною йшов мій молодий чоловік. І це було ще випробування: перевірку в горах витримають не всі відносини. Та й не кожна дівчина переживе спокійно і стійко свій «бродячий» вид (опухле обличчя, не мита тиждень голова) поруч з молодою людиною. Це гірський побут, це треба розуміти.

Спільний підйом - це велике випробування. Ви доглядаєте один за одним постійно, підтирати соплі, чергуєте, поки у одного з вас нетравлення шлунка. Це побутові моменти, які залишаються за кадром. Як і «туалет» на висоті, де ти на мотузці, а молода людина тобі допомагає. Гори диктують свої умови, і тут не до жартів і сліз.

гроші

Оренда спорядження - близько 100 доларів за 3 дні ( «кішки», льодоруби, каски, система і пояс). Решту одягу потрібно мати свою. Альпіністські черевики ми брали в оренду. У мене були звичайні треккинговиє, а потрібні серйозні - щоб надіти кішки.
Певна частка витрат - перміти (отримання дозволу на трекінг - прим. Авт.). У подібних країнах ці туроплати - це левова частина держбюджету, і вони відповідно вимагають дорого з приїжджих. Дозвіл на відвідування національного парку потрібно оформляти заздалегідь, можна зробити за місяць.

При сходженні на Еверест потрібно оплатити ще екологічний збір - 4 тис. Доларів. Його суть в тому, що ти повинен принести всі свої балони та інші використані елементи спорядження, щоб вони не залишалися на горі в Національному парку. В такому випадку заставу повертають. На Айленд-пік цього збору не було, тому що на такій висоті ще не потрібні кисневі балони.
При сходженні на Еверест потрібно оплатити ще екологічний збір - 4 тис

Все сходження зайняло близько 3 тижнів. З собою треба брати мінімум 700 доларів. Нас сильно виручали запаси їжі, які ми брали з собою (консерви, пюре, кашки). Без страховок та амуніції сама поїздка орієнтовно близько 3 тис. Доларів.

спорядження

Трекінгові черевики повинні вже бути обов'язково з підошвою Vibram. Є кілька марок італійських черевиків, які призначені для таких походів. Я користуюся брендом Scarpa, але це не принципово, є й інші хороші. У Непалі є місцеві непальські версії всіх брендів: і The North Face, і Marmot. У них дуже гарне насправді якість. Для тих, хто не може дозволити собі дорогу амуніцію - вони можуть купити її в Катманду. Все пошито досить добре, часом не відрізнити від оригінальних виробів, а ціни досить доступні.

У мене вже більша частина амуніції була. Але саме альпіністське спорядження ми орендували на місці - це обходиться дешевше, ніж везти з собою, тому що воно дуже важке і переплата на кожному рейсі за вагу не вигідна в результаті.
У мене вже більша частина амуніції була

Обов'язково потрібен, до речі, power bank для підзарядки. Тому що якщо і є електрика, то ... Справа в тому, що місцеві жителі на такій висоті намагаються заробити на всьому, що можливо, і я їх розумію. Їм самим все дістається дуже важко. Вони продають навіть гарячу воду: набрати в термос води коштує 1-2 долари. Зарядити телефон - аналогічно. Зв'язок тримати з рідними виходило. Саме на цьому маршруті є інтернет (купуєш картки за кілька доларів), вкрай повільний wi-fi.

харчування

У мене завжди найважчий багаж, тому що я тягну з собою їжу. Дуже добре в горах йде сало, хоча я його не їм взагалі. Але в горах організм дуже потребує чимось жирному і живильному, тому що їжа зовсім нудна (найчастіше вегетаріанські страви на основі рису). М'ясо, якщо завіз вертоліт, тобто в наявності, але буває таке не часто. Або м'ясо з'являється, коли закололи яка, а м'ясо яка є практично неможливо, тому що воно таке жорстке, що здається, що він помер своєю смертю. З овочами така ж історія. Був вертоліт - є салат з капусти .

Крім сала, брала з собою чорний хліб і гірчицю. Наш український натурпродукт йде в горах дуже добре. У нас навіть є історія з дівчиною, яка 8 років не їла м'яса, а в горах їла сало. І мусульмани у нас їли сало.

Ще брали з собою шоколад, сухофрукти, батончики - підніжний корм, тому що організм дуже сильно потребує енергії. При сходженні я відчувала дуже сильний голод. Зазвичай на висоті апетит слабкий, але у мене він є завжди, і я голодувала пристойно (сміється).

сходження

Після сходження на Кала-Патхар ми встали вранці і пішли в базовий табір. Ми йшли туди цілий день, і прийшли до вечора. Повечеряли і лягли спати близько 7 вечора. Спиться погано на висоті через розряджений повітря. Нам розповідали хлопці, які ходили на Еверест, що після 7 тисяч висоти взагалі немає сну - просто перечікували. Але це дуже індивідуальний момент: у кого-то болить голова, у когось проблеми з шлунком, хтось застуджений.

Прокинулися в 12 ночі. Поїли і вийшли в шлях. Йшли всю ніч, тому що штурм вершини завжди відбувається в світанкове час, коли хороша погода - не піднявся вітер. Погода в горах дуже мінлива, зазвичай після обіду піднімається сильний вітер, і важливо зійти і повернутися до цього легковажного періоду. Крім цього в обідній період дуже активно сонце, все починає танути, і можна кудись ногою втрутитися, провалитися і т.д.
Прокинулися в 12 ночі

Карт не було, ми йшли з місцевими гідами, які знають цей маршрут, як свої 5 пальців.

Ми йшли по скелях, і це дуже був небезпечний маршрут. Потім була площадка з обривами, ми надягли кішки і альпіністської частина спорядження і почався етап ще серйозніше. Я була сильно здивована, тому що «картинка» дуже відрізнялася від того, що розповідали мені мої друзі, які підкорили Айленд-пік. Потім я дізналася вже пізніше від гіда, що маршрут змінився через глобальне потепління. За складністю це набагато важче, ніж я очікувала, але відступати вже було нікуди.

Ми стали в зв'язку: робиться для того, щоб не втратити одну людину, який впав або послизнувся, за допомогою сили ваги інших учасників. Альпіністи ніколи не ходять поодинці, завжди в зв'язці. Мотузка натягнута, і ти відчуваєш партнера. У горах дуже важливо, з ким ти йдеш: іноді ти довіряєш своє життя напарника. Коли натяг мотузки слабшає, потрібно звернути увагу на напарника.

Найстрашніше

Було дуже страшно, тому що, коли тільки починався шлях, я побачила пов'язані між собою кілька сходів над проталинах. Я ще подумала: «Добре, що нам не туди». Я пам'ятала розповіді друзів і чекала певного маршруту. І ось ми підходимо до цих сходах, і я друга після гіда повинна по ним йти. Я тоді просто не розуміла, навіщо я це роблю. Три вузькі металеві сходи над ущелиною, пов'язані між собою мотузками. І ти в важких альпіністських черевиках з кішками повинен акуратно ступати. Так, ти на самостраховці, ти не впадеш в ущелині, але якщо зірвешся, то пережити це ... Це був страх і жах. І ми потім з хлопцями обговорювали, що якби ми відразу знали, що доведеться через це пройти, ми б не ризикнули. Як каже, Сергій Бершов, жодна гора не варта людського життя.

У якийсь момент я навіть розплакалася, просто відмовлялася розуміти, навіщо я це роблю. Я насправді боюся висоти. Мені було дуже страшно. Але стався переломний момент: я зрозуміла, що хочу довести це до кінця. Такий у мене вже характер. І повернутися на моменті, коли почалося вже найстрашніше ... Від твого рішення залежить успіх всієї групи! Я б підвела всю команду - ніхто не зійшов.

Найгірше, коли я захотіла в туалет. Хлопчики люблять про це розповідати і сміятися над моїм обуренням «я ж дівчинка, що ж робити».

Найважче

Найважчим був підйом по вертикальній стіні. Я очікувала підйому в 4-45 градусів, але нахил був десь 60 градусів, знизу це було схоже на вертикальну стіну. Це було дуже важко, тому що робиш 5 кроків і відпочиваєш. Хтось відпочивав, упершись шоломом, хтось висів на мотузці. Нам довелося йти 180 метрів по мотузці - це зайняло кілька годин.

найнебезпечніше

Гори тим і підступні, що піднявшись на вершину, треба з неї і спуститися. На вершині, зробивши швидко пару фотографій, ми нагадували один одному, що розслаблятися ще рано. І коли почався спуск з гребеня, почав підніматися сильний вітер, мене і гіда здуло вітром. Просто збило з ніг. Гід, як і я, вагою в 50 кг. Я дуже сильно злякалася, запанікувала. Гід початку мені швидко щось пояснювати, що падати треба на іншу сторону, і почав мене перетягувати. А там обрив в один км, і я думаю, да яка вже різниця, в який бік падати. Виявляється, це було для того, щоб ми не натягували мотузку в різні боки. Це був кінець сезону, і треба було стежити, щоб мотузка не порвалася. У мене тремтіли руки, і це було дуже страшно. Після цього моменту я не сильно хочу знову в гори. Можливо, це забудеться і потягне знову.

Вершина, вишиванка і спуск

На вершині ми провели кілька хвилин, за які я встигла надіти вишиванку і зробити фото з прапором.

Вишиванку я купила у Львові - вона зроблена вручну львівськими майстринями. Коли я її купувала, я подумала, що було б здорово її надіти на вершині. Це була дуже небезпечна затія, бо вершина - це гострий пік. Там немає місця для «розгуляю», ми навіть не могли толком сфотографуватися, вже не кажучи про те, щоб переодягнутися. Це все відбувалося в лічені хвилини і було великою несподіванкою для гіда (сміється). Часу обмаль, ми зробили групове фото, і тут я при божевільному вітрі знімаю пуховик і починається дикий процес одягання вишиванки. Він не зрозумів, що відбувається і вже думав, що треба мене знімати з гори вертольотом (сміється). Але потім оцінив задумку. Фотографії вийшли дуже красиві! Правда, я так поспішала, що навіть забула приспустити баф, щоб показати обличчя. На фото тепер непросто довести, що тіло в помаранчеве касочке - це я.

Всі спустилися благополучно. У табір ми повернулися, коли вже стемніло. Спускалися весь день, було дуже важко, велике навантаження на коліна. По поверненню дуже сильно хотілося їсти. Хлопці відразу потрапляли спати. Заходить гід, всі сплять, а я одна їм макарони. Дуже хотілося зв'язку з рідними, щоб заспокоїти їх і почути привітання.

Як пережити пекельний холод

Холод - сильне випробування. Я дуже теплолюбна, і всі, хто мене знає, просто в шоці, як я на це зважилася. Холодно в наметі було моторошно. У мене був теплий спальник, я ще підстелила свої пуховики, але важко було заснути, тому що від землі віяло холодом, і просто мерзла і не могла заснути.

Щоб не відморозити пальці рук і ніг, альпіністи беруть із собою хімічні грілки. Дуже важливо ще просто ворушити пальцями протягом всієї дороги. Ніс дихає в теплому бафе - спеціальна пов'язка на обличчя. Очі захищені спеціальними окулярами. Головне - це пальці. Після спуску було легке оніміння, але це звичайне явище.
Щоб не відморозити пальці рук і ніг, альпіністи беруть із собою хімічні грілки

Алкоголь категорично протипоказаний на висоті більше 2 тис. Метрів. Є люди, які випивають і на висоті 8 тис. Метрів (висота, на якій літають літаки), але найчастіше ці люди і бігають по 10 км кожен день. Я відношу себе до звичайних людей, тому я не ризикувала. Найкраще зігріває Імбирний чай і хороша компанія.

Обов'язково важліво правильно дихати при акліматізації: всегда через баф. Здається, що яскраво світить сонце, і тепло, але повітря дуже холодний, і багато хто так застудилися. Плюс там всюди блищить земля - ​​це слюда, яка може осісти на твоїх дихальних шляхах, якщо не дихати через баф. Краще брати кілька бафов, щоб можна було їх міняти. Прати там ніде - в гімалайських річках така вода, що пальці клякнуть моментально.

Одяг брала найтеплішу, звичайно: термобілизна, фліс, кофта з полартека (спеціальний матеріал Polartec, який працює на тілі, як термос), пару пуховиків, балаклава (голова мерзне сильно), кілька бафов, тепла шапка з вовни Яка. І в безлічі пакетиків у мене була з собою вишиванка. Чому мільйон пакетиків? Тому що речі там сильно порошаться.

Косметика

Дуже сильно потрібен жирний крем для рук . Я мене були сильні рани на пальцях, прям потріскалися руки, були сильні тріщини від холоду і сухості. Звичайно, дівчатам потрібен сухий шампунь , Тому що помити голову не завжди є можливість. Наприклад, я дозволила собі таку розкіш і сушила потім над пічкою весь вечір, бо електрики не вистачає навіть на крихітний дорожній фен. Ледве вистачає, щоб зарядити мобільний телефон.

Обов'язково брати з собою:

Досвідчені альпіністи не йдуть в душ - можна дуже швидко застудитися. А це означає, що «прощай, мрія і гроші». Як би не було важко, потрібно бруд цю перетерпіти. До речі, якими б не були брудними і запорошеними люди зовні, вони дуже чисті всередині, тому що гори - це лакмусовий папірець людських якостей.

Аптечка і медстраховка

Аптечка взагалі дуже важлива. Обов'язкові засоби для шлунка, тому що гігієна залишає бажати кращого. Важливо брати з собою спреї для горла, тому що повітря дуже холодний, і часто кашель, сухість в горлі. Раджу також брати пробіотики, тому що харчування залишає бажати кращого.

Повинна бути страховка. Ми вже спустилися на Намче-Базар на 3500 м (це велика село, де альпіністи після сходження відпочивають), і тут мене раптово «поклала» якась інфекція. У мене не було сил йти далі, виручила саме страховка. Я була врятована вчасно. Дуже важливо заздалегідь перечитати умови страховки, щоб в неї була включена евакуація вертольотом з гірських районів, тому що самостійно оплачувати дуже дорого. Мій вертоліт коштував приблизно близько 4 тис. Доларів. Він може коштувати і 8 тис. Доларів, виходячи з району.

Доларів, виходячи з району

Мене доставили в госпіталь в Катманду, обстежили і все закінчилося благополучно. За весь сходження я випила тільки таблетку аспірину, який треба брати з собою обов'язково - він добре розріджує кров.

Еверест

Фільм Еверест досить правдоподібний. Але коли вони знаходяться на висоті більше 6 тис. Метрів і спокійно говорять один з одним без перепочинку, то це не зовсім так. На таких висотах важко просто вимовляти слова, не кажучи про спілкування. Комунікація, в основному, відбувається за допомогою жестів, бо сказати просто слово - це вже трата сил.

На Еверест я «поглядаю» зі змішанням почуттями. Я за те, щоб ходити в гори з задоволеннями. Є й інші люди, які женуться за висотою, регаліями. Мені важливо, щоб ще було красиво. Є, наприклад, гора Кіліманджаро, але навколо одним камені і немає і близько такої краси, як в Гімалаях. Я не настільки люблю альпінізм як спорт. Я йду в гори заради краси навколо.

про себе

Я трошки катаюся на лижах, трохи пірнаю з аквалангом, стрибала з парашутом (всього лише 1 км, без вільного падіння, але сама, без інструктора). Мені 24 роки. Я активно почала подорожувати з 18 років. Дуже хочеться в Нову Зеландію. У мене було дві країни-мрії: Ісландія вже збулася, тепер думки про Зеландію. Ще сильно вабить Монголія, Індія. Я більше люблю природу, ніж міста. Нещодавно, правда, з мамою відвідали замки Німеччини , Я сама проїхала за кермом 4500 км за 10 днів, як далекобійник (сміється). Я добре планую маршрут, часто друзям допомагаю. Витрати часто мої, частина - мій молодий чоловік.

Я веду блог про свої подорожі, дуже хотілося б десь виступити з розповіддю про Непалі, тому що це магічне місце, місце сили. І ті труднощі все переборні. Гори дуже сильно змінюють людей, ти повертаєшся іншою людиною. Я вже змінилася так сильно, мій світогляд ... На багато речей дивишся більш поблажливо, крізь пальці, вся суєта здається такою дріб'язковою ...