У Всесвіті знайдено алмаз розміром в два рази більша за Землю

Астрономиісследовалі планету, яка вращаетсявокруг зірки, видимої невооруженнимглазом, в два рази перевершує по размерамЗемлю і по суті є гігантскімалмазом. Скеляста планета, названная55 Cancri e, обертається навколо подібної Солнцузвезди в сузір'ї Рака, і настільки швидко, що її рік дорівнює 18 земним годинам, передаетагентство Reuters.

Планета була откритаамерікано-французької ісследовательскойкомандой. Її радіус в два рази большерадіуса Землі, а маса - у вісім разбольше земної. Її щільність може битьтакой ж, як і у нашої планети, хотяранее відкриті алмазні планети імеютгораздо високу щільність. Крім того, 55 Cancri e неймовірно гаряча: температурав її поверхні досягає 1 648 градусовпо Цельсієм.

«Поверхня планети, ймовірно, покрита графітом і алмазами, а не водою і гранітом», - розповів НіккуМадхусудан, Єльський вчений, результатиастрофізіческіх робіт якого готовятсяк публікації в науковому журналеAstrophysical Journal Letters.

Дослідження, проведенниесовместно з Олів'є Моусісом в Тулузскомнаучно-дослідному інстітутеастрофізікі і планетології, показали, що принаймні третина маси планети (це приблизно три маси Землі) могутсоставлять алмази.

Алмазні планети биліізвестни астрономам і раніше, однаковпервие був відкритий і вивчений в деталяхтакой об'єкт, що обертається навколо зірки, подібної до Сонця.

Виявлена ​​в 2004 годупланета складається з вуглецю (в формеалмаза і графіту), а також заліза, кремнієвого карбіду і, потенційно, силікатів, як вважають вчені послеізученія хімічного складу її «господаря», навколо якого вона вращается.Ето одна з п'яти планет, обращающіхсявокруг зірки , названої 55 Cancri.

Ето одна з п'яти планет, обращающіхсявокруг зірки , названої 55 Cancri

«Етонаше перше знайомство зі світом скалістихпланет, хімічний склад яких оченьсільно відрізняється від земного», - пояснілМадхусудан і додав, що откритіебогатой вуглецем планети означає, що віддалені скелясті планети болеенельзя розглядати як близькі Землепо хімічних компонентів, будовою, атмосфері або біології.

За словами ДевідаСпергеля, астронома з Прістонскогоуніверсітета, порівняно простоузнать структуру та історію зірки, есліізвестни її маса і вік. Однакопланети - набагато більш складні об'єкти, і ця «багата алмазами супер-Земля», можливо, стане для человечествакладезем відкриттів, оскільки учениетолько починають досліджувати планетивокруг сусідніх зірок.

Відзначимо, що «сусідні» - відносне поняття в астрономіі.Скажем, планета 55 Cancri e розташована отземлі на відстані приблизно 40светових років, або 370 трильйонів кілометрів.

Раніше вчені припускали, що поверхня планети могла битьпокрита суперкритичним рідинами, які виділяються скелястими структурамі.Данная теорія ґрунтувалася напредположеніі, що її хімічний составблізок до земного. Однак последніеісследованія показали, що рідини наалмазной планеті немає зовсім. Алмазнийсостав планети означає, що вона імеласовершенно іншу тектонічну ітепловую еволюцію, ніж Земля.

Надалі учениенадеются продовжити спостереження за 55Cancri e і вивчити її атмосферу, а такжесобрать ще більше доказів того, що ця планету можна вважати «алмазнимміром».

usainrussian