АЛТАЙ - БЕЗУМНО ГАРНИЙ

А лтай ... Гори і долини, ліси і степи, озера і бурхливі річки: все це Алтай. Повернувшись звідти, я не знав, як описати побачене. Я точно міг сказати, що, будучи на Кавказі, я бачив чудові гори - мабуть, найкращі гори в світі, на мою суто суб'єктивну думку. Побувавши на Камчатці - країні вулканів, я милувався цими вражаючими уяву гігантами, а в Дагестані познайомився з чудовими майстрами, які народжують на світ прекрасні речі. Все це я не раз розповідав своїм друзям за нескінченно довгими вечорами на кухні, а також описував в своїх постах. Але коли прийшла черга щось сказати про поїздку на Алтай, я розгубився: з мови злітали нічого не говорять фрази, на кшталт «красиві гори», «красиві озера», «красиві ліси і долини» ... Я зрозумів, що про такий дивовижний, чарівному, чарівному краї, як Алтай, розповісти дуже складно. Неможливо! Я і сам, коли ми проїжджали черговий мальовничий поворот, розумів, що захоплюватися вголос знову побаченим пишністю уже непристойно, але з легких сам собою виривався видих захоплення: «знову краса»!

Текст і фото: Микола Риков

І ось зараз, через уже кілька місяців, сидячи у себе вдома перед екраном комп'ютера, мені прийшов час написати про Алтаї, і я, задумавшись про пережите, глибоко занурився в спогади.

Ми в'їхали в гірський Алтай так само, як це роблять всі автомобілісти: по Чуйскому тракту. Дорога була ідеальна, що дуже нас здивувало. Ми чомусь очікували побачити звичайну стару дорогу, розбиту вантажівками і латання нашими талановитими дорожніми службами. Але замість цього ми їхали по ідеально рівному, ніби оксамитового двосмугової шосе, на якому красувалася нова розмітка і чисті дорожні знаки.

Я чув думки, що Алтайський край, як дуже красиве і зручне щодо кліматичних умов місце, далеке від екологічно брудних виробництв, привертає сильних світу цього і в невизначеному майбутньому повинен стати свого роду закритою резервацією для світової еліти.

Споруджувані дороги - і до того ж відмінної якості, такого, що і в Москві не скрізь буває - є першим вісником такої тенденції.

У сенсі побуту наше перебування на Алтаї було дуже простим: кожен раз, коли починало сутеніти, ми знаходили якусь вищу місце, де ставили намети і по можливості розпалювали багаття. Перша ж наша така ночівля виявилася найбільше запам'яталась і містичної, так що ми зробили дуже мало кадрів цього місця. Досить було від'їхати кілька кілометрів від основної дороги, щоб потрапити в таку красу.

А вранці знову дорога ...

А вранці знову дорога

... і ввечері знову вище місце

і ввечері знову вище місце

Улаганского плато досить широке: у нас пішов майже весь день на те, щоб дістатися до його краю - перевалу Кату-Ярик, за яким крутий серпантин спускається в Долину річки Чулишман.

Багато хто приїжджає сюди займатися активним відпочинком. Ми не раз бачили автомобілі, навантажені велосипедами на всю сім'ю. І невідомо, скількох туристів, які пішли з рюкзаками в гори, ми не бачили. Ми навіть застали російський чемпіонат по парапланеризму: його учасники разом з сім'ями приїжджають на Алтай і досить довго живуть в своєму відокремленому наметовому містечку, виїжджаючи днем ​​на змагання.

По дорозі назад ми милувалися Північно-Чуйским хребтом, який прекрасно видно з висоти Улаганского плато

Ми провели на Улаганского плато два дні, яких явно не вистачило. Якби не заздалегідь складені і вічно заважають плани, ми з великим задоволенням залишилися б там ще не на одну ніч. На зворотному шляху, до речі кажучи, ми так і зробили. Але поки наша дорога вела до монгольської кордоні, ми поспішали побувати у всіх тих місцях, що заздалегідь собі намітили. Після Улаган пейзаж змінився, і зелень поступилася місцем степовим фарбам.

Ми доїхали до села Кош-Агач, який вже зовсім недалеко знаходиться від кордону з Монголією, і вирішили там заночувати. На заході вдалося поганяти по степу, навколишнього селище на багато кілометрів навколо.

Ми були вже дуже близько до монгольської кордоні, але на наступний день вирішили згорнути з Чуйської тракту і відправитися у напрямку до кордону з Китаєм - на плато Укок, до Джумалінскім теплим джерелам. Дорога різко погіршилася, з прекрасного гладкого асфальту перетворившись на щебінь і пил. Через кілька кілометрів після Кош-Агач нам зустрілася прикордонна, де нас без всяких проблем пропустили, природно подивившись в наші паспорти. Далі ми потрапили в справжній рай!

Далі ми потрапили в справжній рай

Незважаючи на те, що виїхали ми досить рано, а до джерел було всього близько 80 кілометрів, ми витратили на дорогу весь день і лише у вечірніх сутінках приїхали на місце.

Джерела виявилися обладнані невеликими будиночками, в яких може жити будь-який бажаючий абсолютно безкоштовно. Тільки з собою потрібно мати все необхідне для життя. Ми вибрали один з будиночків, але через деякий час з'явилися місцеві, які стали вимагати за все гроші. Ми б навіть були не проти, якби це була адекватна ціна. Але хлопці захотіли дуже багато і відразу за все: за будинок, за парковку, за багаття, за сміття і так далі. Стало ясно, що це розлучення, тому ми від'їхали на 100 метрів і встали з наметами. Настрій був зіпсований. Вранці ми швидко зібралися і поїхали назад, побоюючись, що для подальшої прогулянки може не вистачити бензину.

З цього моменту ми стали рухатися в зворотному напрямку, проїжджаючи ті ж місця, але відкриваючи для себе нові краси, які не помітили раніше. Випадковим епізодом став заїзд в мертвий селище Белтір, про який буде окремий пост.

На цьому наша поїздка була завершена. І зараз, описуючи наше подорож по Алтаю, я задумався, чим же запам'ятався мені найбільше цей край. Для мене, мабуть, найхарактернішим, що могло б передати красу цих місць, стали гармонія і пропорційність, той людський масштаб, які об'єднують в одне цілісне і гори, і долини, і озера, і степ, і ліси. Ця рівновага і робить Алтай таким чарівним, таким тягнуть до себе.

Дякую за увагу!

У статті використані матеріали сайту Gelio Vostok

Gelio Vostok - видавництво, яке займається висотної фотозйомкою міст, а також спеціалізується на випуску корпоративних фотоальбомів і подарункових книг про регіонах, великих компаніях і промислових підприємствах.

За роки роботи географія проектів включила об'єкти на території від США до Камчатки. Фотографії компанії сьогодні можна зустріти практично повсюдно: від сувенірів і друкованих видань до презентацій в Уряді Російської Федерації. Видавничі проекти Gelio Vostok в російських містах стали бестселерами, а серед корпоративних клієнтів з'явилися найбільші компанії і холдинги країни.

Рекомендуємо також:

ЗОЛОТІ ГОРИ АЛТАЯ

ГАРНІ МІСТА Росії - ОМСК

Знайшли помилку? Виділіть її та натисніть лівий Ctrl + Enter.