Дорога і проходження кордону Росія

1. Дощ застав зненацька.
  2. Автостопом до кордону.
  3. Перехід кордону Росія - Абхазія.
  4. Куди поставити намет у Гагрі вночі?

Блог самостійних бюджетних подорожей вітає вас, друзі. Подивився зараз фотографії до поточної статті і зрозумів, що в черговий раз не сильно переймався дістати камеру в дорозі. Знайшов лише кілька. Що ж, доведеться компенсувати це цікавим текстом, ви вже вибачте мене.

Не дивлячись на те, що Абхазія умовно є частиною Росії (як і Крим зараз;)), прикордонний пункт туди все одно є. І не такий, який ми бачили на в'їзді в Адигеї з парочкою веселих поліцейських, а все як і годиться на будь-якому кордоні між країнами. Досить дивне явище для території з населенням, що має російські паспорти. До речі про паспортах, абхазці їх мають аж три штуки: як я і сказав - російський, абхазький і закордонний паспорт . Без абхазького вони існувати на території Абхазії взагалі б не змогли, тому що все, починаючи від створення свого бізнесу і закінчуючи побутовими документами, зав'язано на нього. Загалом, все як-то через ... незрозуміло.

Дощ застав зненацька.

Вибачте, забіг трохи вперед і відволікся, на чому ми зупинилися минулого разу? Ах да, ми тільки прокинулися в лісі на Анастасіївському галявинах . Наш дивний "лісник - езотерик" до того моменту у всю порався біля багаття і готував чай. Обожнюю чай на вогнищі.

Пізніше, коли ми виходили з лісу тим же шляхом, що прийшли, я зупинився знову біля річки, щоб помитися. Так, тут вам не мусульманська країна з бочкою води в кожному туалеті :). До того ж погода була "передосіння", купанням особливо себе не побалуешь. А в гості потрапити - це цілий "квест", ось і користуємося будь-яким зручним моментом.

Ми майже вийшли з лісу, коли несподівано почав капати невеликий дощик. Я не надав тому, "покрапає ​​і пройде" - подумав про себе. А через п'ять хвилин він уже хлинув цілої стіною. У лісі сховатися ніде, будь-яке дерево під таким дощем промокло б наскрізь, а з ним і наші рюкзаки. Тому ми бігом припустили до перших будинків села.

І як на зло все хороші даху за парканами приватних будинків. Часу стукати в кожен не було. Перше, що я побачив - це древній іржавий причіп, схожий на вагон. Між ним і землею було трохи менше метра, туди ми і залізли швидше з рюкзаками. Мінусом такого місця було те, що причіп стояв на похилій узбіччі, і скоро вода з дороги стала підступати до нас.

Повз пройшли двоє мужиків, мокрі наскрізь. Подивилися, як ми ютімся на карачках під вагоном, посміялися і спокійним кроком пішли далі, напевно до себе додому обсихати. Ось так у нас в Росії - посміятися над чужим горем це будь ласка, а простягнути руку допомоги ... В будь-якій мусульманській країні ми б уже сиділи у кого-небудь будинку під пледом і пили солодкий-пресолодкий кави ... ех ... навіть говорити нічого не хочеться.

А вода підступала все ближче і ближче, ноги вже стояли по кісточки у воді, головне було врятувати рюкзаки. Коли основний злива пройшла, я зважився вилізти з укриття і постукати в один з будиночків навпаки, начебто десь там чув шурхіт. Вибігши під дощ, я встав біля воріт і почав кликати господарів. На поклик з будинку вийшов чоловік, але відкривати не поспішав, поки я як міг коротко НЕ виклав, хто я такий і навіщо "завітав" (Мілу чоловік не бачив). Тільки після цього він відкрив ворота і я швидше побіг за Мілою і речами.

Нас запросили розташовуватися за столом під навісом на вулиці і навіть пригостили гарячим чаєм. Поки ми перечікували негоду, господарі трохи дізналися про нас, а ми про них. Чоловік, з яким я заговорив переїхав сюди зі своєю сім'єю за станом здоров'я з Іжевська зовсім недавно. Деякі речі до сих пір по коробках стояли не розпаковані.

Я ж в свою чергу розповів, як ми тут опинилися і яким чином подорожуємо. Бачачи все ще недовірливий погляд, про всяк випадок розповів, які люди в дорозі зустрічалися, де були і що бачили. Після цього чоловік помітно розслабився і в знак солідарності запропонував поїсти. Ми з Мілою переглянулися з усмішкою, але відмовилися, сніданок у "лісника" ще не перетравився.

Навіть коли закінчився дощ, ми ще трохи посиділи, поговорили з чоловіком (хороший дядько на самом деле), і тільки потім підхопили рюкзаки та вирушили далі в дорогу.

Автостопом до кордону.

Із села виявилося вибратися куди швидше, ніж "забратися". Перша ж пошарпана легковик з молодою парою зупинилися поруч. Ми закинули рюкзаки, влаштувавшись ззаду. Трохи помовчавши, водій раптом запитав:

- Чи багато назбирали?
- Чого назбирали? - не зрозумів я.
- Ну як, грибів, ягід ... чого у вас там в рюкзаках, - здивувався хлопець.

Ми з Мілою розреготалися. Треба ж прийняти нас за грибників. Невже хтось із місцевих зі спортивним рюкзаком ходить в ліс по ягоди, та по гриби :)? Після наших роз'яснень водій теж посміхнувся свій неуважності. А тут і потрібний поворот з'явився, де буквально вчора нас висаджував адигейський знавець традицій.

Ось і наші російські півдня. Звідси до Туапсе майже рукою подати, якби ще були охочі нас туди довезти. Близько години ми "чекали" свою машину. Це була якась іномарка з міським хлопчиком за кермом і його мамою на пасажирському сидінні. Вони запитали тільки, куди нас підкинути і більше ні слова в нашу сторону я від них не чув, хоча між собою вони обговорювали щось буденне.

Насправді є різні категорії мовчунів-водіїв. До сих пір нам зустрічалися з розряду скромників або тих, хто не знає мови. Дана парочка всім своїм виглядом намагалася показати, що нас в машині не існує. Навіть коли я спробував сам дізнатися що-небудь, вони зробили вигляд, що мене не зрозуміли. Решта питань автоматично відпали самі собою. Радійте, що везуть. Особисто нам було і так добре, колеса ж є, просто, з таким ставленням я зіткнувся вперше.

Туапсе - місто мрія всіх радянських курортників. Що ми тут хочемо подивитися? Да нічого :). Для нас тут немає нічого цікавого, крім пари магазинів, щоб поповнити запаси продовольства.

Витрачаємо близько години на "маркети" і йдемо на вихід. Судячи з останнього досвіду автостоп тут буде важким.

Навіть вийшовши на заміську смугу, жодна машина не відреагувала на наш заклик зупинитися. А потік тут, треба сказати пристойний. Я вирішив, що може якраз в цьому і проблема, тому ми пройшли ще далі, поки не вийшли зовсім в лісову зону. Ви не повірите, але і тут водії відмовлялися підбирати подорожнього з рюкзаком.

Мені завжди подобалося дивитися на реакцію водіїв, коли вони не можуть або не хочуть нас брати. Чого ми тільки не надивилися: і "ліхтариків" (коли водій крутить рукою в різні боки), і знаки пальцями (я їду наліво - направо - вгору - тут (вниз)), і посмішок, і знаків вітання, деякі навіть спеціально зупиняються, щоб показати відсутність місця. Але в Росії найчастіше водій нічого не показує, вдаючи, що нас не існує. Особливо це смішно виглядає, якщо утворюється невелика пробка.

Наприклад вивернув збоку навантажений вантажівка і вся низка легковиків повільно тягнеться за ним. Ми завжди з Мілою сміємося з цього приводу, що сидить "водила" за кермом, дивиться напружено вперед, не повертаючи голову ні вліво ні вправо, а в думках повторює заклинання "вас не існує ... це міраж ... мені все здається ...", поки не проїжджає повз :). Природно, таке можна зустріти і в інших країнах теж, шкода, що в Росії таких "картинок" більше, дуже шкода.

Природно, таке можна зустріти і в інших країнах теж, шкода, що в Росії таких картинок більше, дуже шкода

Отже, на дорозі ми провели близько 2-х годин. Йти далі не було сенсу, тому ми тупо кинули рюкзаки поруч і чекали "добру людину". І він, а точніше вони, з'явилися. Нізащо не здогадаєтеся, хто вирішив нам допомогти ... вірмени!

На додаток до нашого величезного щастя, троє хлопців на мікроавтобусі їхали прямо в Гагру. Взагалі-то їхав всього один, інші висадилися ще з боку Росії у себе вдома в Лазаревському. Ми якраз завернули туди, щоб попити кави з шоколадними сирками, познайомитися з великою вірменської сім'єю і з'їсти кавун.

Найвеселіші Ашот і Слава ще пропонували залишитися у кого-то з них вдома, подивитися на нічне полювання на якусь птицю з ліхтариком і сачком. Я думав вірменські хлопці жартують, немає, говорили вони на повному серйозі. Шалено хотілося погодитися, але часу у нас було в обріз, осінь була вже не за горами.

Після душевного перекусу ми знову завантажилися в мікро-автобус і на цей раз поїхали тільки з одним водієм до самої Гагри.

до змісту ↑

Перехід кордону Росія - Абхазія.

Того вечора ми проїхали в вірменському транспорті чимало. Хто не знає, прикордонний пункт в Абхазію знаходиться якраз за Сочі, а якщо бути зовсім точним, то за Адлером, де на той момент повним ходом йшла олімпійська будівництво. Коли ми проїжджали всю цю пишність, за вікном було вже темно, але розмах мене вразив. На території, де буквально кілька років тому був суцільний ліс, гори і річки виріс майже другий Сочі, це не вкладалося в голові.

А сочинські пробки - це окрема історія. Нам пощастило, що ввечері робочий люд прагнув швидше доїхати до міста, а не навпаки. Тому що таких пробок я не бачив навіть в Москві. Начебто і дорожні розв'язки до олімпіади побудували, а все одно "автомобільний паровоз" на 15 км (!) В повному знерухомлення - це щось. Я вже боявся, що нас чекає на зворотному шляху з Абхазії, адже сочинську будівництво ми теж хотіли подивитися.

На прикордонний пункт вишикувалася автомобільна пробка. Якщо ви їдете в машині (а ми як раз там і були), то всі пасажири проходять реєстрацію окремо, а саме виходять з неї і пішки йдуть на огляд.

Біля прикордонних кабінок всередині будівлі теж вишикувалася чимала черга. Всі, хто часто перетинає кордон, просувалися дуже швидко, а от інші затримувалися на 15 і більше хвилин. В руках я бачив в основному абхазькі і російські паспорти. Ми теж вирішили пред'явити російський паспорт, раптом в загране з'явиться не бажаний штамп.

Нічого особливо не питали, хіба що мета перебування. Сказали "відпочинок", що в принципі очевидно, і вільні.

Коли ми вийшли з будівлі, водій і газель нас вже чекали. Найцікавіше, що буферну зону не можна пройти пішки, тому в додаток до нас, в машину набилося ще штук 5 жінок з сумками, які буквально через кілометр висадилися.

Зрозуміло, що в Гагрі ми опинилися близько опівночі. Водій запевняв, що знає гарне місце для намету на пляжі. Однак, ми його ради не послухали, і попросили висадити нас на в'їзді в місто. Як я зрозумів вночі, це було правильним рішенням.

до змісту ↑

Куди поставити намет у Гагрі вночі?

Саме таким питанням ми з Мілою задалися відразу ж, як вилізли з газелі. Навколо були обриси гір і закритих розважальних закладів.

Навмання ми звернули з шосе вліво, дійшовши таким чином майже до самого моря. Від нього нас відділяла значна стіна-сітка. Справа горіли вечірні ліхтарі якогось готелю, і я ризикнув піти в ту сторону, щоб запитати про місце для ночівлі. Назустріч мені попався хлопчина в білій сорочці, то він тут працював, то чи відпочивав, цього я не зрозумів, але спробував у нього дізнатися ситуацію. Хлопець нічого виразного мені не відповів, махнувши рукою кудись убік пляжу.

Довелося використовувати план "Б", тобто йти на огляд території самому. Нам пощастило, що поруч з готелем був старий занедбаний парк, де найдальший кут ще не встигли очистити від заростей. Саме там ми й вирішили увіткнути намет.

Вночі я прокинувся від того що на мій спальник капала вода, виявляється зовні йшла злива Вночі я прокинувся від того що на мій спальник капала вода, виявляється зовні йшла злива. Тепер я дякував свою інтуїцію, коли сказав вірменина не везти нас на пляж.

Після всіх наших пригод моя намет вже не витримувала великі зливи, і давала текти навіть з другим шаром. Нам пощастило тільки в тому, що ми встали між двома великими деревами, гілки яких не пропускали хоча б половину води. Однак я знав, що вранці доведеться витратити не мало часу, щоб все просушити, перш, ніж ми вирушимо дивитися курортне місто Гагри (Гагра) .

Куди поставити намет у Гагрі вночі?
Вибачте, забіг трохи вперед і відволікся, на чому ми зупинилися минулого разу?
Чого назбирали?
Що ми тут хочемо подивитися?