Було ваше, стало наше - зимовий відпочинок в Калінінградській області.

5 лютого 2014 р 8:58 Світлогорськ, Калінінград - Росія Січень 2014

Зустріти 2014 рік я вирішила виконанням давньої-давньої своєї мрії - неспішними прогулянками по пляжу зимового, але не замерзає моря. Хотілося доїхати до місця швидко, жити з максимальним комфортом і так, щоб море - прямо під вікном. Недовго думаючи, відправитися вирішили на Балтику, в місто-курорт Світлогорськ Калінінградської області. Летіти з Петербурга - не більше 1,5 годин, рейсів багато, так що можна вибрати зручне для вильоту час. Для нас це мало принципове значення, так як перший раз рушали з маленьким сином (7 міс.), І треба було зробити дорогу максимально зручною, в рамках нашого режиму сну і годування. А там від аеропорту Храброво рукою подати - 40 хвилин на машині і ось воно, щастя. Зустріти 2014 рік я вирішила виконанням давньої-давньої своєї мрії - неспішними прогулянками по пляжу зимового, але не замерзає моря

Те, заради чого ми вирушили в дорогу - шум моря і крики чайок.

До речі, при виборі трансферу дешевше взяти таксі в аеропорту (800 руб.), Ніж користуватися пропозицією готелю (1500 руб.) А ще краще - заздалегідь замовити машину на прокат і відправитися в самостійну подорож по Калінінградській області прямо з літака. Але про це пізніше.

Німецький Рауш, що став в 1946 році Світлогірському, розташовується на висоті 40-50 метрів над рівнем моря.

Тому заявленим мною вимогам - щоб море прямо під вікном, відповідав тільки один готель Grant Palace .

Готель Гранд Палас

Так любий. Я б навіть сказала пафосний. Здається, кожну зі своїх 5 зірочок готель натирає щоранку оксамитової ганчірочкою. На стінах - фотографії побивашіх тут знаменитостей, на видному місці - велика гостьова книга. Персонал на стійці рецепшен підскакує при появі постояльця з ліфта. Плюш і позолота, одним словом. Зате море - руку простягни, прямо під вікном. І максимальний комфорт для втомлених маленькою дитиною батьків. Готель замовляли через букінг, тому до нашого приїзду вже все було готово - чайник для приготування дитячої суміші, дитяче ліжечко. І заселили нас відразу, тільки зайшли - ключ нам в руки, за кілька годин до призначеного часу. Порадувала і хороша звукоізоляція номерів, адже саме в ці дні, а точніше ночі, у нас вирішив з'явитися зуб. З харчуванням теж турбот не було - в готелі знаходиться гастрономічний ресторан і демократична піцерія. Гастрономічні витребеньки ми так і не скуштували, а ось в піцерії подають справжній чізкейк, сирний-сирний, смачний-смачний.

Спочатку план наш був простий - сидимо 4 дня в Світлогорську, слухаємо море, релаксуючи, потім перебираємося в Калінінград, гуляємо 1 день там, ночуємо і вже звідти з ранку вилітаємо до дому, до хати.

І перші два дні так і було. З ранку ми снідали в готелі, неспішно вибиралися на прогулянку вздовж берега моря, потім піднімалися в місто і вибирали місце для обіду. Спокійно, неквапливо, Святогірськ ніби створений для таких прогулянок.

Сеанси море-терапії

Чайка на ім'я Джонатан Лівінгстон

Але насправді все не так. Точніше так тільки рано вранці і в моїх мріях. А з 10 ранку і в реальності - курорт він і в січні курорт. Гаряча кукурудза, черги за глінтвейном і пуншем, лотки з сувенірами і потоки людей, що прогулюються по пляжу і променаду.

Вирушаючи в подорож, я думала 4 січня на пляжі ми будемо одні ...

Вони зламали мій стереотип :)

Тому на другий день ми вирішили що вистачить релаксувати, пора кудись рухатися. І загорілися ідеєю взяти машину на прокат і поїхати на Куршськую косу, в селище Янтарний, ну і ще куди-небудь, куди вітром занесе. Але не тут-то було. Знайти машину на прокат виявилося нездійсненною місією. Ми витратили на це два дні, але пошуки так і не увінчалися успіхом. Поспілкувавшись з усіма прокатна компанія Калінінграда, ми навіть запідозрили, що у них на всіх всього штук 7 автомобілів. Нам обіцяли «завтра вранці, завтра після обіду, завтра ввечері» Але «завтра» так і не настало. А руху вперед хотілося все більше. Тому ми прийняли рішення виїхати в Калінінгад на день раніше, попросили готель повернути гроші за оплачені вперед добу, і, покрутивши на пам'ять соски Діві на пляжі, знову вирушили в дорогу.

Ця дама є на фото у кожного другого, який побував в Світлогорську. Фотографування на пам'ять з нею починається рано вранці і припиняється тільки з заходом сонця. А судячи з блискучим сосок, вона ще й бажання виконує ...

Кенігсберг, місто-фортеця почався з будівництва лицарського замку в 1255 році, і майже всю свою історію розвивав в собі оборонну структуру. Горордскіе стіни і ворота, оборонні вали і форти 7 століть будувалися і перебудовувалися відповідно до передовим інженерно-військових технологій свого часу, але знаряддя Другої світової війни виявилися сильніше.

Нинішній Калінінград справив на мене дуже неоднозначне враження. Є такий вислів - залишки колишньої розкоші. Ось це вони. Було ваше - стало наше.

А ще кажуть - сумовитий бесперспектівняк.

оселилися в готелі Heliopark Kaiserhof - на березі річки Преголя в кварталі Рибна Село.

Калінінград, комплекс Рибна село

Готель порадував не тільки чистою, ввічливістю персоналу та швидкістю обслуговування, але і безкоштовним відвідуванням спа-центру, а також наявністю відмінного ресторану «Ховбург». Мені дуже сподобалося, що в ці дні новорічних канікул в конференц-залі готелю були організовані покази хороших дитячих фільмів. Нам-то було не актуальне, але ідея дуже хороша, і думаю, відпочиваючі з дітьми 6-15 років її по достоїнству оцінили. Недалеко від готелю є великий торговий центр, це вдале обставина стало в нагоді нам у перший день, коли треба було терміново поповнити запас дитячого харчування.

З нашого номера відкривався чудовий вид на річку і Кафедральний собор. Туди-то ми і вирішили відправитися в першу чергу.

Вивчили собор з усіх боків, потопталися поряд з могилою Канта і з'ясували, як треба складати епітафії.

Кафедральний собор

Прошу чоловіка запам'ятати, як пишуться епітафії

А також дізналися, що в соборі проходять денні і вечірні органні концерти. Не роздумуючи купили квитки на наступний вечір. Поки гуляли навколо - замість путівника використовували офіційний сайт собору

Вечір підкрався непомітно. Так як наш малюк відрізняється підвищеною енергійністю (бабусині гени), ми повернулися в готель, щоб самим відпочити і йому дати порухатися. Відвідування спа-центру з дітьми можливо до 16.00, тому цього вечора наш тато відправився на розвідку один. Повернувся загадковий і задоволений. На наступний день пішли вже всією сім'єю. Обов'язкова умова - наявність на дитину спеціальних непромокальних трусиків, було виконано, тому що я заздалегідь підготувалася і взяла їх з дому.

На прогулянку вирішили відправитися світ за очі, але недалеко - щоб до обіду повернутися. Перейшли через місток на інший берег, поплутали трошки між будинків і вийшли до колишньої Кирхе Святого Сімейства.

Колись - німецька кірха, тепер - концертний зал

Тепер це концертний зал.

Мені захотілося заглянути всередину, і, залишивши чоловіка з коляскою вивчати будівлю зовні, я підійшла з цій величній споруді і потягнула на себе велику важкі двері ...

В моїй уяві горіли свічки, десь в далеко в тиші шаруділи довгі одягу ... Але раптом на мене, як тазом по голові, обрушився гам дзвінких голосів, в очі вдарив яскраве світло - я стояла в гардеробі сучасного концертного залу, щойно закінчилася новорічна ялинка і з залу вивалила натовп дітей з мамами та бабусями.

- Тільки що я дізналася що таке когнітивний дисонанс, - ошелешено видихнула я, відповідаючи на німе запитання чоловіка.

Когнітивний дисонанс (від латинських слів: cognitiо - «пізнання» і dissonantia - «неспівзвучним, безладно, відсутність гармонії») - стан психічного дискомфорту індивіда, викликане зіткненням в його свідомості конфліктуючих уявлень: ідей, вірувань, цінностей або емоційних реакцій.

Можна сказати, що саме це неоднозначне враження і справив на мене місто в цілому. Було ваше - стало наше. Залишки колишньої розкоші.

Але радує, що намагаються все ж щось зберегти, відновити або навіть заново побудувати. Ось і симпатичний квартал Рибна село стилізований під архітектуру довоєнного Кенігсберга. У маяку перебуває видова вежа, ми туди не піднімалися, але зате по достоїнству оцінили кафе внизу. Кілька разів забігала взяти з собою щось чай, то кава, то булочки - все смачно, все з посмішкою.

Калінінград. Рибна село.

Увечері вирушили на концерт в Кафедральний собор. Скрипка і орган. Звичайна така скрипка і найбільший орган в Європі. Зал виявився несподівано великим і до відмови наповненим калінінградців і гостями міста. Дуже приємно було спілкуватися зі служницею - на касі, в гардеробі - нам були раді, як ніби тільки нас і чекали. Ці жінки просто створюють атмосферу. Маленький спав в колясці і ми зайняли місце в бічному проході, щоб, в разі необхідності, непомітно вийти із залу. Перші ж звуки прокололи мене. Це було щось незвичайне. Звичайно, я далеко не знавець і не такий вже цінитель класичної музики. Сказати чесно, до цього дня я взагалі щиро не розуміла і не любила скрипку. Але я просто ніколи не чула такої скрипки! Чари і пронизлива ніжність. Завмираючий на губах захват. Тремтячі від залучення до великого вуха. І не питайте навіть, які твори грали - я не пам'ятаю нічого. Бах був, точно. Ще якісь «старовинні романтичні автори» або щось в цьому дусі. Не знаю, що там було, але наша поїздка була заради цього концерту точно.

Хвилин через 15 син прокинувся і, не звертаючи уваги на урочистість моменту, зажадав розваг. Так що довелося татові брати його на руки і йти гуляти. Гуляли недовго - під органом познайомилися з дружиною і донькою органіста, яка теж тільки прокинулася і вилізла з коляски - малятко приблизно такого ж віку. В цілому, більшу частину концерту син провів на руках, але при цьому не шумів, по сторонам дивився, музику слухав і іншим не сильно заважав.

Фрагмент органу Кафедрального собору

Кафедральний собор

Підводячи підсумки поїздки, ми вирішили, що добре все склалося. І те, що на Калінінград у нас вийшло 2 дня, а не один, як планувалося спочатку. І навіть те, що не знайшлося машини напрокат, і ми не побували на Куршській косі і в селищі Янтарний. Значить є ще навіщо повернутися в цей бурштиновий край, є ще що подивитися, де побувати. І навіть подумали - добре б влітку поїхати на своїй машині з Пітера, через Прибалтику, подивитися на літні пейзажі, вдихнути морське повітря і вже без сорому, неприязні, без будь-яких негативних відчуттів, а хитро так, піддражнюючи, сказати: - Було ваше , стало наше! Ось так!