NEWSru.com :: Телескоп NASA в реальному часі стежить за формуванням планети типу Землі близько молодої зірки

Вчені ведуть регулярні спостереження за зіркою, яка позначається NGC 2547-ID8, тому змогли зафіксувати величезний викид свіжої пилу в період з серпня 2012 року по січень 2013, повідомляє NASA .

"Ми вважаємо, що сталося зіткнення двох великих астероїдів, що створило гігантську хмару з частинок розміром з дуже дрібні піщинки. Вони стикаються один з одним, звертаючись в пил, і повільно віддаляються від зірки", - говорить Хуан Мень з Університету Арізони, який очолює колектив авторів.

Наслідки передбачуваних зіткнень астероїдів Spitzer спостерігав і раніше, проте на цей раз вченим вдалося зібрати дані як до, так і після зіткнення. Таким чином, вони змогли спостерігати бурхливий процес формування скелястої планети - такий, як наша власна.

Скелясті планети беруть початок в пиловій хмарі, яке обертається навколо молодої зірки. Частинки стикаються і утворюють астероїди, які в свою чергу врізаються один в одного. Незважаючи на те, що при цьому вони руйнуються, з часом деякі з них ростуть і перетворюються в протопланети. 100 мільйонів років тому вони вже перетворюються в повноцінні планети земної групи. Так, наприклад, вважається, що наша Місяць сформувався при гігантському зіткненні між прото-Землею і якимось об'єктом розміром з Марс.

Зірці NGC 2547-ID8 близько 35 мільйонів років, вона розташована на відстані 1200 світлових років від сузір'я Вітрила. Попередні спостереження вже зафіксували зміни в кількості пилу навколо зірки, натякаючи на що йде процес зіткнення астероїдів. Астрономи почали постійне спостереження за зіркою за допомогою телескопа Spitzer в надії засвідчити більш велике зіткнення, яке є ключовим етапом формування планети земної групи. З травня 2012 року розпочалося регулярне спостереження, іноді навіть щоденне.

За прикрого збігу, основні події відбулися в той період, коли Spitzer довелося перервати спостереження за зіркою - її затуляла наше Сонце. Коли ж через п'ять місяців спостереження поновилися, нові дані потрясли вчених.

"Ми не просто стали свідками того, що, по всій видимості, є уламками гігантського зіткнення, але ми змогли простежити, як вони змінюються, - сигнал слабшає в міру того, як хмара саморуйнується, істірая свої частки в пил, щоб віддалитися від зірки" , - говорить Кейт Су з Університету Арізони, співавтор дослідження.

Тепер щільна хмара пилових уламків обертається навколо зірки в тій зоні, де формуються скелясті планети.

"Ми бачимо процес формування скелястої планети на власні очі, - каже ще один співавтор, Джордж Ріці. - У нас є унікальний шанс вивчати його фактично в реальному часі".

Результати дослідження опубліковані в четвер, 28 серпня, в журналі Science.