Чорногорська гарт. Гірськолижні курорти Чорногорії. Гірські лижі в Чорногорії.

Alexander Poylov

Коротке резюме замість вступу:

Погода піднесла мені два сюрпризи - абсолютний максимальний рекорд рівня снігу, як приємний сюрприз, і пов'язані з негодою непрохідність доріг, відключення електрики і води, як не дуже приємний.

Місцеві звикли до температури близько 10 градусів тепла в житлових приміщеннях. У готелі теж можуть бути такі спартанські умови.

Цікаві непідготовлені (ратрак піднятися на ухил не може) схили для райдерів, що вважають за краще відточувати техніку на заздалегідь переглянутих маршрутах Цікаві непідготовлені (ратрак піднятися на ухил не може) схили для райдерів, що вважають за краще відточувати техніку на заздалегідь переглянутих маршрутах.

Схили з хорошим ухилом 20-45 градусів не дуже довгі, але і не короткі, як раз щоб добре запалити і перевести подих на кріселці. Перепад верхній частині нижньої креселки близько 350 метрів.

Різноманітний рельєф для стрибків зі скель і надувів з хорошим приземленням.

Дуже мало катаються, кріселка крутиться майже порожня.

Лижників в свіжому снігу майже немає, в основному катаються внизу, де пройшов ратрак.

Багаті можливості для фрірайду, якщо підніматися на Савін кук і йти в сторони (я піднімався тільки 1 раз - нераскатанного снігу вистачало і без цього).

Місцеві не знають, що таке лавини - як не дивно, лавин там немає.

Дуже привітні доброзичливі люди.

Смачна добротна їжа.

Враження від поїздки - ВІДМІННО, незважаючи на те, що з 12 повних днів перебування я катався тільки 7 днів.

повний бюджет поїздки на 2 тижні склав близько 800-900 євро.

Чи не ризикну рекомендувати для відвідування взимку, результат поїздки занадто непередбачуваний.

Влітку там треба побувати ОБОВ'ЯЗКОВО!

Ключові слова поїздки:

• жічара підйомник
  • нє раде не працює
  • нема струjе немає електрики
  • одлічно відмінно
  • шліва сливова ракія
  • брат брат
  • рус російський
  • чуваj jaja бережи яйця
  • феноменално феноменально
  • добро времje хороша погода
  • хаос, катастрофа дуже погана погода, снігопад

Гірський масив Дурмітор знаходиться на півночі Чорногорії. Однойменний національний парк охороняється UNESCO. Найбільший населений пункт масиву - містечко Жабляк.

Ідея поїздки на цей невідомий широкому загалу російських райдерів курорт виникла влітку 2001 року, під час нашої поїздки через Дурмитор на орендованих авто. «Якщо на схилах цих гір стоять підйомники - значить, тут можна кататися», вирішили ми, і не сказали ідею в довгий ящик.

Рік тому кришка ящика злегка підвелася і ... з тріском зачинилися, піднявши клуби нафталіновою пилу, ми їздили кататися в інші краї. Зробивши влітку 2004 року круїз по островах Хорватії , Я вирішив зібрати компанію на лето 2005 для активного відпочинку на Дурміторе (до речі, приєднуйтесь! ). Слідом за цим рішенням ящик загуркотів і ідея зимової поїздки вирвалася звідти як пробка з пляшки. Відразу після повернення з новорічної Фінляндії моя увага була прикута до до різних джерел в пошуках інформації про рівень снігу, проживанні, організації позатрасового катання і інших життєві дрібниці.

сайт www.skijanie.co.yu містить свіжу інформацію про ціни на підйомники і на проживання в деяких готелях і апартаментах, а також схеми підйомників.

www.durmitorcg.com вважається офіційним сайтом Дурмітора і Жабляка і також містить досить багато цікавої інформації.

Однак тямущою інформації про рівень снігу на курорті мені знайти не вдалося, і я почав вивчати фотографії з цих місць щоб самому зрозуміти як йдуть справи.

Удача посміхнулася мені, коли в галереї фотографій Дурмітора я побачив фото людей на вершині гори з бордами, пристебнутими до рюкзаків. Я написав листа автору, Мілошу Станіч, і через пару днів отримав відповідь, що я звернувся за правильною адресою, Мілош знає ці гори і буде радий показати гостям найцікавіші місця.

Волею долі вийшло так, що я вирушив до Чорногорії зовсім один, і ми з Мілошем вирішили, що найкращим варіантом було б зупиниться у нього вдома. Прикинувши, що проживання та харчування в будь-яких інших апартаментах вийдуть в день близько 20 євро, я запропонував йому такі гроші за моє поселення.

Найближчий до Жабляк аеропорт розташований в Подгориці - столиці Чорногорії, близько 150 км, однак взимку прямих рейсів з Москви туди немає, тільки через Белград. З Белграда є прямий автобус в Жабляк, шлях довжиною 300 км займає 10 годин і коштує близько 13 євро. Автобус йде щодня з Белграда в 0.45. Крім того, можна доїхати з Белграда поїздом (19 євро) до станції Мойковац приблизно за 7 годин, а там знову ж автобусом 70 км до Жабляка, або прилетіти з Белграда в Подгориці (від 90 євро за 2 кінця), і 150 км автобусом. Таким чином, хоч слова «10 годин автобусом» і звучать загрозливо, це рішення є оптимальним варіантом і за часом, і по грошах.

На маршруті Москва - Белград є тариф Аерофлоту 190 євро за 2 кінця, якщо турбуватиметься квитками приблизно за місяць, і є тариф югославської JAT приблизно від 220 євро.

За кілька днів до вильоту я отримав повідомлення від приятеля Мілоша з Белграда, що в Жабляке сильна негода, випала рекордна кількість снігу, снігопад і вітер порушили електропостачання, перекриті дороги і в крані немає води, але він сподівається що до мого приїзду все налагодиться.

До речі, є нюанс - з тамтешньої мережі ProMonte sms в російський MegaFon не проходять, і я отримав все sms від Мілоша, як тільки приземлився в Угорщині.

27 лютого близько 9 ранку літак вилетів з Москви і попрямував в сторону Белграда, де після напружених спроб знизиться в щільному тумані різко злетів вгору і нам повідомили, що у зв'язку з поганою погодою ми прямуємо до столиці Угорщини Будапешт. В транзит аеропорту ми просиділи до 6 вечора, потім ми вилетіли в Белград і приземлилися в щільний снігопад. Проблема вільного часу в Белграді зважилася сама собою.

Зняв 4000 динар (50 євро) в банкоматі, занурився в рейсовий автобус № 72, запитав у хлопця з нашого рейсу, куди платити, він махнув рукою "не треба" і вийшов через кілька зупинок, а ще через пару зупинок увійшли контролери і я замість 10 динар заплатив за проїзд 1400 динар (приблизно 700 рублів), причому жінка-контролер років сорока спілкувалася зі мною російською. Ми мило поговорили, вона підказала мені де виходити, я розлучився з грошима, а група контролерів розлучилася зі мною.

Автовокзал в Белграді знаходиться поруч з ЖД вокзалом, я взяв квиток на автобус тільки до Плевлі (70 км до Жабляка), попередньо погодивши з Мілошем, що далі доведеться брати таксі - дорога непрохідна для автобусів, кинув речі в камеру зберігання (гардеробу) і пішов дивитися засніжений Белград.

Судячи з характеру забудови кварталів, прилеглих до вокзалу, місто сильно постраждав під час Другої Світову війну - рідкісні довоєнні будівлі в оточенні післявоєнних. У 300 метрах від вокзалу 2 будівлі, зруйнованих американцями при бомбардуваннях.

В автобусі крім мене виявилося 4 людини, я розлігся на задньому сидінні і проспав якийсь час. Коли прокинувся, автобус йшов серед невисоких гір, петляючи по мальовничому ущелині, на дні якого текла річка. Снігу на схилах мало, злегка присипане. Коли я прокинувся близько 6 ранку, кількість свіжого снігу вже викликало занепокоєння за здатність автобуса подолати деякі ділянки, але він вперто рухався по своєму маршруту, звернувши в Прієполе з магістралі в бік Плевлі і забираючись в гору.

28 лютого. 28 лютого Ясним сонячним ранком автобус зупинився в шахтарському містечку Плевля, де на автостанції мені повідомили, що в Жабляк ніщо не ходить, крім таксі. Таксист на древненьком Пасаті погодився доставити мене за 70 км за 40 євро. Всі місцеві, згодом які чули цю цифру, хапалися за серце, проте я не мав особливих альтернатив. В якості компенсації водій був замучений проханнями зупинитися через кожні 100 метрів, щоб зробити хороший кадр.

По дорозі до річки Тара снігу було було чимало, але не особливо вражало уяву, однак коли ми переїхали Джурджу міст і дорога стала витися серпантином по стіні каньйону, це злегка почало нагадувати тунель, всі повороти в якому - закриті, і є тільки одна смуга для руху По дорозі до річки Тара снігу було було чимало, але не особливо вражало уяву, однак коли ми переїхали Джурджу міст і дорога стала витися серпантином по стіні каньйону, це злегка почало нагадувати тунель, всі повороти в якому - закриті, і є тільки одна смуга для руху.

На одному з роз'їздів зустрічна audi, яка йшла зверху, сіла в замет, щоб уникнути зіткнення з нами, довелося витягувати. Тут я вперше зіткнувся з характерною поведінкою місцевих жителів - я оперативно витягнув і чохла лавинную лопату, щоб відкидати сніг перед мордою авто і штовхнути його вперед-вниз, водії подивилися на мене, як на марсіанина, і вирішили штовхати авто із замету назад-вгору, і ми зробили це!

Піднялися на рівнину, дорога ширше, але снігу вже значно вище даху легковика Піднялися на рівнину, дорога ширше, але снігу вже значно вище даху легковика. Приїхали в Жабляк (+1550 метрів над рівнем моря) - замети вздовж центральної вулиці місцями вище трактора типу Кіровець.

Мілош прикотив за мною на снігоході, занурив мене і речі і ми поїхали розміщуватися Мілош прикотив за мною на снігоході, занурив мене і речі і ми поїхали розміщуватися. Мілош живе з батьками в 3к квартирі одного з небагатьох багатоквартирних будинків. Стінки будинку товщиною в одну цеглину, архітектура така, що квартира має багато зовнішніх стін, центральне опалення не передбачено і квартира опалюється невеликий дров'яної грубкою-плитою для приготування їжі. Під'їзд природно теж холодний, при цьому щілини в дверях і плінтусах такі, що тепло довго в будинку не затримується. Це при тому, що взимку ночами морози нижче 20 не рідкість. В першу ніч термометр, покладений у ліжку з боку вікна, виміряв температуру 3 градуси за Цельсієм !!!

Мілош люб'язно поступився мені свою кімнату, мама нагодувала мене сніданком, коротше день починався добре але ... вже не пам'ятаю з якої причини підйомники ніде не працювали. Причини там буває дві - або немає електрики, або проїздів розчищені після снігопаду.

В той день я склав компанію Мілошу в поїздці до його родичів у село, куди зараз можна дістатися на снігоході або на лижах, потім ми перевірили дачу його приятеля, занесену снігом майже по дах, і для того щоб потрапити всередину, відкидає чимало снігу В той день я склав компанію Мілошу в поїздці до його родичів у село, куди зараз можна дістатися на снігоході або на лижах, потім ми перевірили дачу його приятеля, занесену снігом майже по дах, і для того щоб потрапити всередину, відкидає чимало снігу.

1 березня, перший день весни 1 березня, перший день весни! Цей день був ясний і сонячний! Ми пронеслися на снігоході по засніжених полях і влаштували фотосесію! На жаль, дорогу до великого підйомника ще не пробили, і я пускав слину на засипані свіжим снігом схили. Зате працював малий підйомник в селищі, відмінний сніг, сонце, цілина з боків і трохи катаються - відмінна розкочування!

"Странац? Італьяно? Рос? Рос? !! Брат!" - реакція багатьох людей в Чорногорії.

2 березня. Ура! працює великий підйомник !!!! проте вчора хтось встиг розписати ці схили ... ну нічого, тут снігу всім вистачить!

Крісельна дорога знайома всім, хто бував в Домбай - така ж "югославка" Крісельна дорога знайома всім, хто бував в Домбай - така ж югославка   з проміжною підсадки з проміжною підсадки. Нижня частина з перепадом близько 200 метрів - це пара ухилів зі столами між ними, верхня частина метрів 350 при найближчому розгляді викликає якщо не страх, то повагу. Ми піднімаємося на кріслі, я дивлюся на схил і розумію, що на таких ухилах я катався вкрай рідко. І що дуже давно не бачив свіжого снігу! Спускаємося кілька разів по нераскатаним ділянкам, Мілош відмінно використовує знайомий йому рельєф для стрибків і всяких фінтів, радісно купається в снігу в очікуванні, поки я подолаю черговий перегин. Під'їжджаєш по ухилу градусів 30 до перегину, за яким ще крутіше, і стоїш в роздумі хвилину-другу ...

Катаємося разом з приятелями Мілоша. Вони з цікавістю дивляться на мене, дізнаються, що я приїхав з Росії, і всі як один починають співати пісню "Тому, тому що ми пілоти! ..." Я здивований такою однаковою реакцією.

Група словенців - хто на лижах з камусами, хто в снігоступах з бордами пішла нагору до вершини, через деякий час ми слідуємо за ними і наздоганяємо їх у верхній станції верхньої креселки, яка так жодного разу і не працювала за весь час перебування Група словенців - хто на лижах з камусами, хто в снігоступах з бордами пішла нагору до вершини, через деякий час ми слідуємо за ними і наздоганяємо їх у верхній станції верхньої креселки, яка так жодного разу і не працювала за весь час перебування. Словенці дружно взялися за лавинні лопати і відкопують канатці. Наша компанія допомагає їм откідиать сніг, і незабаром словенці стартують в сторону самого верху Савін Кука (2500 метрів), ми бредемо слідом за готової стежці. Ще 20 хвилин, і ми нагорі!

Внизу видно замерзла калюжа Чорного озера. погода псується, нагорі сильний вітер натягує хмари з-за гір. Пристібається і починаємо спуск по неоране цілинному полю з ухилом 20-25 градусів! Дуже швидко, абсолютно незвично! спускаюся вниз порядком втомлений і злий, що не зміг гідно запалити по такому схилу!

3 березня. Відмінна погода. Приїжджаємо на Савін кук, місцеві хлопці відразу йдуть з креселки до вершини, я вирішую порубати по розораним схилах поруч з канатки, щоб залишити свої сили на трасі, а не на пішому підйомі вгору. Сніг став твердіше ніж вчора, вчорашні сліди б'ють в дошку, енергії витрачається багато. За 4 години укочує в мотлох по "цілині" і сповзаю вниз на ратрачние схили.

За прогнозом на завтра і зображенні за вікном погда повинна зіпсується.

4 березня. 4 березня Можна нікуди не поспішати. «Те як звір вона завиє ...» На вулиці сніг і вітер. Я обурююся, чому в таку погоду нічого не працює ?? «А ось у нас в Росії ... !!!!» Виходимо в місто у справах, я вирішую прогулятися в бік Савін кука і розумію, що у нас в Росії теж ніяка канатка працювати не буде. Варто було мені пройти 300 метрів від Жабляка, і вітер задув як в аеродинамічній трубі! Повертаюся назад, гнаний вітром в спину. Дорога, пробита в товщі снігу від попереднього снігопаду, вже заметена на півметра.

Будинки відключилася електрика. Залишок дня я благополучно проспав.

5 березня. Вітер стих, сніг валить. Електрика не дали, в крані скінчилася вода.

Знічев'я беру дошку і топаю на "малу стазу", в 100 метрах від будинку. Схил завалений свіжим снігом. Піднімаюся пішки, спускаюся вниз на борді - задоволення ніякого, ухил занадто малий для пухляка. Нагорі троса канатки йдуть в товстий сніговий надувши. Піднімаюся, дістаю лопату і починаю методично трощити його. Години через 3 мені на допомогу приходять співробітники курорту, озброєні широкими лопатами з якоїсь подоби товстої фольги. Спільними зусиллями їмо сніг, і в один прекрасний момент я відлітаю метрів з трьох головою вниз - сніжна кірка обломилася. Приземлення м'яке і вдале. Незабаром мені це розвага вже набридло, та й їсти хочеться. Йду додому.

6 березня 6 березня. Мабуть, Мілош почув про мій вчорашній суботник (ще б, чи багато росіян в шоломах і з лопатами бродить по Жабляк?), Тому що з ранку він цікавиться, чи не хочу я взяти лопати і допомогти йому з прибиранням снігу з дахів будинку в селі і дачі приятеля? Робити все одно абсолютно нічого, сніг валить. Електрика дали, але дорога до Савін куку не розчищуючи, і станції канатки теж напевно під снігом. На малій стазе робочі продовжують гризти вчорашній надувши.

Цілий день кидаємо сніг. Я ще в перший день бурану прикинув, що за прогнозом негода на три дні, і ще дня два підуть на приведення канаток в робочий стан. тому спокійно медитую, кидаючи лопату за лопатою, грудку за грудкою. Фізична праця на свіжому повітрі та на екологічно чистій їжі. Чи не катання, але і не сидіння в офісі.

Сюрприз, сюрприз Сюрприз, сюрприз! У Жабляке проходить Чемпіонат Світу з параски - комбінація стрибків з парашутом і гірських лиж! Виявляється, там традиційно проводиться Чемпіонат Сербії і Монтенегро, куди вже 4 роки поспіль приїжджає збірна Росії! Тепер зрозуміло, чому ці хлопці так гарно співають про пілотів! У цьому році на Чемпіонат Світу приїхали збірні Сербії і Монтенегро, Австрії, Словенії, США, Канади, Австралії, Південної Африки та Росії. Напевно, ще якісь країни були.

На змагання з Росії приїхало 26 чоловік, з них 11 спортсменів. Для інформаційного висвітлення приїхали хлопці з телепрограми ТОЧКА ВІДРИВУ , Такий величезний вусатий лисий хлопець Миша Тормозов в ролі ведучого.

З приводу змагань в готелі Планінка збираються всі люди Жабляка, що мають відношення до спорту. Для маленького міста Жабляк хол готелю виявляється несподівано хорошим - типовий конгрес-готель класу *** - **** 70х років будівництва. На готелі Чегет і Хібіни зовсім не схоже. Що важливо - в холі тепло !!! Потім хлопці сказали, що в номерах теж протяги і дубак, і вони гріються в холі. правильна політика менеджменту готелю - нехай краще витрачають гроші в барі готелю, ніж квасять в номерах :)

7 березня. Знову виробляємо розкопки. Погода налагоджується!

8 березня. Сказати, що погода була гарною - значить нічого не сказати! Рано вранці тупотимо з Мілошем на Чорне озеро, клацаючи фотоапаратами як "японські туристи".

Повертаємося з прогулянки, збираємося на катання Повертаємося з прогулянки, збираємося на катання. Дорога на Савін кук невинно чиста (в сенсі ніхто не починав її чистити), але ратрак вже проклав свій паралельний шлях. Хлопці закидають в ратрак вішки для змагань, ми чіпляємо на трос за снігоходів двох хлопців і мчимо до підйомника! І він працює! укочує від душі, під вечір погода псується, піднімається вітер і видимість погіршується, і так все наступний дні - ранок відмінне, потім вітер і погіршення видимості.

9 березня. Катаюся.

10 березня. Сьогодні - день змагань зі слалому-гіганту, Мілош пропонує вийти з будинку раніше, підйомник вже повинен працювати. Так і є, на схилі незвично багато людей в спускових комбінезонах і з номерами.

Дорога до підйомника залишається непроїжджою для автотранспорту, тому учасників змагань доставляють з готелю до підйомника вертольотом. Змагання парашутистів з гірських лиж - це щось. Мені ще не доводилося бачити гірськолижника, що виїжджає з стартових воріт плугом.

В цей день я відкатав з 8.30 ранку до 16 з двома Перерва по 30 хвилин, як закладів. Сніг відмінний, я вже звик до цих схилах, дошка йде відмінно, все чудово і я не відчуваю втоми.

11 березня 11 березня. Заключний день мого катання на Дурміторе. Змагань немає, світить весняне сонце і креселку ліниво запускають для 5 осіб з дошками близько 11 ранку. На схилі місцеві хлопці і я, і раптом приходить Настя з компанії зі змагань, я їх вчора фотографував. У неї сьогодні день народження. Ганяємо по порожніх схилах до закриття креселки о 15.30. Катання закінчилося, ми п'ємо запашну ракію з фляжки вусатого Брко. Сьогодні до Мілошу приїхав його друг Дарко, Мілош вчить його кататися на дошці. Очевидно, сьогодні моя черга їхати на мотузці за снігоходів, і ми «робимо це» разом з іменинницею Настею. Мілош дотягував нас до селища, і там Настю беруть на борт мікроавтобуса чех з австралійцем. Пощастило іменинниці.

12 березня. Дарко їде в Подгориці і готовий взяти мене до себе в авто. Збираю речі, тепло прощаємося з Мілошем, їдемо. Nissan Patrol - велика міцна машина. Ми вже спустилися з Дурмітора і майже минули каньйон тари, під колесами асфальт, але на одному із закритих поворотів надуло мокрого снігу, Дарко виїжджає на зустрічну смугу і ... ми б'ємо зустрічний Isuzu Trooper. Nissan Patrol - велика міцна машина :) У нас злегка погнутий кенгурятник, на Isuzu Trooper розбита фара, трохи пом'яті крило і бампер, обидві машини на ходу. Водії розбираються на місці, і ми продовжуємо шлях.

Ми прощаємося з Дарко на автовокзалі міста Мойковац, автобус на Белград за розкладом приблизно через годину Ми прощаємося з Дарко на автовокзалі міста Мойковац, автобус на Белград за розкладом приблизно через годину. Сиджу, чекаю. Автобус спізнюється, і через 40 хвилин після часу за розкладом проноситься мимо автовокзалу без зупинки. На щастя, Мойковац один з небагатьох населених пунктів, де є залізнична станція. Касир з'ясовує, коли поїзд, я їду на станцію.

З розкладом потягів повна плутанина, мені виписують квиток на поїзд о 15.46, але кажуть що він прийде в 16.40 ... ????? ладно, пізніше - не раніше, дочекаюся.

Вантажу в напівпорожній поїзд, який прибув о 16.40. Вагони сидячі, 6-місні купе з розкладними сидіннями. Вагони не нові, стан цілком пристойне. Виявляється, в Сербії і Монтенегро теж є метро. Значну частину шляху поїзд йде в тунелі, вирубали в стіні каньйону річки Лім. Близько 10 вечора прибуваємо в Белград, топаю до готелю Славія ** (могли б і три зірки повісити), сингл 40 євро. Душ, прогулянка по весняному нічному Белграду, вранці автобус в аеропорт, митниця кордон літак межа митниця розпивання ракії з Ринатом поїзд будинок.

Бюджет поїздки:

Разом 865 євро за 2 тижні.

Як я вже говорив, витрати на таксі виникли в зв'язку з непрохідністю дороги в Жабляк для автобусів.

При катальної погоді витрати на скіпасс повинні були скласти 120 євро.

Ночівлі в Белграді можна було уникнути, дочекавшись вечірнього поїзда або автобуса.

Сума оргвитрати не була визначена заздалегідь. Це мій платіж як компенсація часу Мілоша на організацію поїздки і мого перебування в Жабляке.

Версія бюджету жорсткої економії для жителів Москви:

Разом 590 євро за 2 тижні.

До цієї суми необхідно додати витрати на отримання ваучера або візи, харчування в дорозі, трансфер від проживання до підйомників і назад та інші дрібниці.

Странац?
Італьяно?
Рос?
Я обурююся, чому в таку погоду нічого не працює ?