Літо Любові 2007, частина 3 (остання)

III.

До Одеси 800 з гаком кілометрів по шосе місцевого значення, яке я знайшов в Стопник, як найкоротший. На жаль, місцеві водії про нього теж знають, особливо господарі вантажівок і фур, і мені раз у раз доводиться віддавати кермо Маші і переходити на прийом знеболюючих. Це у мене другий день замість їжі.

До траси Київ-Одеса доїхали лише о дев'ятій вечора. Залишається ще 260 кілометрів за відмінною дворядка. Тут можна гнати від дурі, скільки витримає перегрітий мотор. Мені важко навіть сидіти. За тридцять кілометрів від Одеси у придорожнього кафе мені дуже знадобився наш супутник-фельдшер. Знали, кого брати. Потім ми колесили по порожній нічній Одесі в пошуках лікарні. У першій нам відмовили, бо, за їхніми словами, у них не було хірурга. У другій, колишньої Єврейської, мене взяли, але почали з допиту, немов я потрапив в підвали Луб'янки:

- Дивитися мені в очі! Очі не закривати! Чи не стогнати, що не бурмотіти! Говорити чітко! - чеканила жінка-хірург вірменської зовнішності.

Вона відразу вимагає купити їй в аптечному кіоску рукавички. Добре, що не диплом. Платні уколи, платний рентген. Назва ліки від нас ховається, як держтаємниця. Лікар запевнила, що ангелів я не побачу.

- А я думав навпаки: зараз ви мені чогось вколет ...

В даний момент я і справді не відмовився б від пари кубів каліпсола по вені. Вона незадоволена моїм веселощами. Вимовляє Маші, що та дозволила мені їхати з виразкою.

- Він уже великий хлопчик, - заперечує Маша.

- Усі чоловіки - діти, - авторитетно заявляє лікар, - тільки більше п'ють і курять.

- Дивно, ви лише пощупали мені живіт і все про мене зрозуміли, - кажу я з каталки.

Хірург виписує мені ліки.

- Бачили, туристи! - знущається рентгенолог, входячи до свого кабінету, немов ми ставимося до якоїсь ганебною категорії людей. Їм незрозуміло: хрону нас носить? Може, при свою зарплату вони не можуть це собі дозволити - і не схвалюють тих, хто так даремно витрачає гроші?

Здається, тут все проти нас.

- Чи не обтяжуйте собою лікарню, - каже хірург. - І не випробовуйте на собі українську медицину.

Ну, в цій ситуації я випробував би і африканську. До того ж болю тепер практично немає, лікар не збрехала. Я бреду, загорнутий в спальник до машини. Добре, що з минулої поїздки у нас є карта і наколка на відносно дешевий притулок. Туди ми і вписуємося в чотири ночі.

Це покинутий санаторій "Червоні зорі". У нашому розпорядженні три продавлені дивана з стирчать пружинами. У сусідньому номері, єдиному на всю будівлю, є навіть гаряча вода. Це щастя!

Вранці мені краще, я перший раз за три дні поїв. Сергій залишається дивитися місто, куди так довго їхав. Ми прощаємося:

- Я зрозумів провіденціальний сенс, що ти поїхав з нами, - кажу я.

Його допомога дійсно була серйозною, і я йому серйозно вдячний. А попереду у нас ще 550 кілометрів, з Машею в якості головного шофера.

По дорозі з міста побачили магазин дитячих товарів "Умка". Я напівлежачи даю поради в стилі фільму (роману) "Останній дюйм". Для Маші це хороший тренінг. У місті Красноперекопську нас промислітельно застопили менти і замість покарання - направили в сторону лікарні, де нас чекала ще відкрита аптека. Тепер Маша працює не тільки водилой, а й лікарем. Два знеболюючих уколу, і знову в дорогу. На трасі багато стопщіков, але нам не до них: наша машина тепер варіант швидкої допомоги.

У Сімферополі мені стало легше, і я сів за кермо, змінивши зовсім виснажений Машу. Я їздив по цій трасі сотні разів, але я так обдолбан ліками, що абсолютно не впізнаю її.

О дванадцятій ночі горе-мандрівники, залишивши за спиною три тисячі кілометрів траси, були в Севастополі.

У злощасного кафе під Одесою я ні секунди не вірив, що потраплю сюди, і тепер цілком задоволений тим, що є. Ми живемо в своєму притулку убого чухонца, пропонуючи здійснювати подвиги іншим, наприклад, шурупи з Мафі і компанії, що наскочили до нас з наметами. Вони то живуть у нас в саду, то на березі, то їдуть на ПБК, то повертаються, коли в місто приїжджає Умка.

Мені вистачає дому і саду, і посилається в Москву з місцевого інтернет-кафе роботи. Спробували ми було відвідати так званий санаторій для хіпі в Голландії (район Севастополя), та знайшли лише замкнені двері. Як потім з'ясувалося, господар Юра учесал на Веселку. Таку, знову ж таки, місцеву, на Південному узбережжі Криму.

Хіпі - кращі працівники: в компанії Пуделя, о. Олексія, його дітей, севастопольського Дениса і його родича Андрія роблю бетонну підлогу замість згнилі дерев'яного, потім удвох з пуделем під King Crimson з дощок цієї підлоги сколочує в саду достархан: нове місце відпочинку господарів і гостей. Приємно лежати в жарку ніч і бачити над собою листя дерев, крізь які блищать зірки.

- Це у нас сонячні ванни, - пояснюю я допитливим, забиваючи черговий цвях.

- А робота - для прикриття, - додає Пудель.

- Щоб не бути схожим на гнилих буржуїв.
- Щоб не бути схожим на гнилих буржуїв

Замість живота тепер болить спина. Чи не задалося зі здоров'ям цього літа. У подорожах обмежуємося Інкерманом, херсонесским театром, найближчим ринком і супермаркетом "Муссон". Це завжди в касу: іноді за столом в саду збирається вісімнадцять чоловік. В Інкермані в Свято-Климентівському монастирі VI століття я знайшов хрестинну Климента, папи Римського, печеру з видовбаним в підлозі хрестом, від якої весь цей монастир і пішов бути є. Робітники, які творять муляж каплиці над нею за півгодини, зберігали тут свій інструмент, фарбу, труби ... І навіщо-то сперте звідкись знак "цеглина", встановлений в глухому куті печери, прямо за хрестильної. Дійсно, далі їхати нікуди. Зате тут пунктуально надягають спідниці на чоловіків, щоб ченці не дай Бог не побачили прекрасні волохаті ноги. Храм, як відомо, "місце особливої ​​присутності Божого", як написано на плакаті при вході в монастир, тому шорти набагато гірше, ніж короткі спідниці жінок.

До середини серпня ми все ж дозріли поїхати в Лису Бухту, знамените на всю країну місце лівого пипла. Я не був тут двадцять років, коли в червні 87-го мав зустрітися на березі з Принцом, якого, як потім з'ясувалося, за день до того свінтілі менти. Зустріч не відбулася, як і життя тут, тоді в абсолютно безлюдному місці.

Тепер Принц живе в Парижі, а в Лисячій бухті стоять сотні наметів. Ми залишаємо машину в селищі Курортне, чи то пак у колишньої Біостанції, де дресирували дельфінів-шпигунів, і йдемо з рюкзаками уздовж берега. Найсмішніше, я несу той самий рюкзак, який був зі мною двадцять років тому. Зі мною та ж герла і дитина - інший, але майже того ж віку.

І ось відкриття: в Лисячій бухті повно машин! У власника старого "412-го" з'ясовую, як проїхати - і скоро, Проблукавши серед виноградників і взявши пару крутих перевалів, з'являюся тут вже на машині, та ще й з дровами, зачеплення по шляху. Дрова тут найбільший шик.

За час, поки я ходив і їздив, Маша поставила намет і посварилася з сусідами, меном і Герлах, що наїхали на Спу і Кота:

- Тримайте свою дитину на прив'язі, - порадила герла.

Гарна компанія! Прикро: ми з таким трудом знайшли цей п'ят. Всі місця зайняті, тим більше під деревами. Народу - хрін знає скільки, ніби тут село! Недалеко на березі працює кафе.

Лисяча бухта, як мені бачиться, нагадувала популярне тепер Гоа. Купа народу, 9/10 і правда "лівого", що поїхав сюди, тому що в іншому місці було дорого. Хіпі практично не видно. До нас підходить молодий хлопець з маленькою кіскою ззаду. Його приколол наш автомобіль і мчить з нього реггі.

Це Паша з Магнітогорська - з Уралу. За що отримав номер "Райдера", дві пачки якого я чесно тягнув в рюкзаку. Він стоїть табором тут же поруч і знає цих скандалістів, з якими йде з'ясовувати стосунки. У розведеного вогнища з'являється дівчина Аня з Харкова. Як Дід Мороз подарунки дітям - суем і їй журнал. Повертається Паша, вже посварилася зі скандалістами. Він тут начебто старожила і має право качати права.

Йому двадцять чотири, перший раз поїхав на тусовку в сімнадцять років. У себе в Магнітогорську працював музичним директором в шинку. Цього літа з двома Герлен їздив в Анапу, Новоросійськ і Сочі, де вони співали на вулицях і в кафе під тамтами і гітару, заробляючи гроші для життя тут. Він грає на всіх інструментах, але іноді це не допомагає: в Новоросійську вони потрапили на день ВДВ, і п'яний ведевешнік розбив їм тамтам і гітару: не сподобався репертуар.

Підходить приятель Паші на прізвисько Ахілл. Прізвище йому явно на виріст: він маленький і непоказний. Каже, що з Пітера, але Маша, немов полковник Пікерінг, відразу викриває його по догані.

- Так, - зізнається він. - Я живу в Пітері лише два роки. А до цього жив на Україні.

Обидва лають Москву. Це доля провінціалів: лаяти столицю, недоступність якої породжує зневагу. Так багато співгромадяни лають за кордон, де або ніколи не були, або були проїздом. "Зелен виноград", - говорить лисиця з байки. (З чогось я став захищати Вавилон.)

Паша не закриває рота і не дає себе перебивати, навіть нам, яких поважає за наш стаж і відкритість. У нього астма, від якої в своєму Магнітогорську ледь не помер. З тих пір всюди ходить з інгалятором. Тому і живе тут все літо.

Тепер він розповідає про топографію бухти: місце, де ми стоїмо, називається Шакалка. Є ще Ямайка, Куба, ще якісь гідні кути. Чіткого хіпових табору тут немає.

Приходить і йде ще пара хлопців, його приятелів. З'являється головний скандаліст, майже голий молодий хлопець, і приносить свої вибачення. Мовляв, був сильно напідпитку. Іде й знову приходить сам Паша - і кличе до себе, до свого "табір", галявину між деревами, задрапіровану різнокольоровими ганчірками, так що всередині вийшло щось на зразок будинку. Людина на ім'я Макс в темряві розписує одне з полотнищ, що відокремлюють житло від світу. Вдень він працює в селищі маляром, а вночі живопису на всьому, що завгодно, чому житло Паші і компанії виглядає барвисто і стебово.

Усередині пара дівчат, Ахілл, ще скільки-то пипла, зокрема Саша з Кемерово, волохатий растаман. Здалеку приїхала людина!

Піпл п'є принесене гостями коньяк і вино. Мені знайома їх злидні і безгрошів'я. Зате вони - по-справжньому вільні. Зате у них є дух і пафос. Зате це вони влаштовують концерт на тамтамах, здався мені офігенно класним, враховуючи примітивність інструментів.

- Це що, - заперечує Саша скромно, - ось там-то в Ліске живе справжній майстер. Я ходив до нього вчитися.

Раптом крізь фіранки я бачу, як яскраво спалахує кущ поруч з нашим багаттям. Це красиво, але в даному випадку про це немає часу подумати. Вискакую босоніж і в темряві влітаю в колючий капкан у землі. Чортихатися і біжу далі. Зі мною Саша і Паша, які намагаються затоптати вогонь. Я беру палицю і збиваю його з куща, а потім з трави.

- Так тут недавно згоріло пів-ущелини, - пояснює Павло.

Але ми не дали цього повторитися, хоч я повертаюся в житло з роздряпавши ногами.

- Бог говорив зі мною з палаючого куща, - оголошую я, входячи. - І це коштувало мені закривавлених ніг.

Хоча я так добре під коньяком, що майже не відчуваю болю. Кот вже спить в наметі. Так тепло, що спальника зовсім не треба.

Близько 6 ранку мене розбудили мухи. Сонце ледь встало і висить над морем. Викупався в дрібному спокійному морі та став знімати гори - в такому дивному, майже горизонтальному ранковому світлі. Взяв дві порожні дволітрові пляшки і запитав у Паші, як йти до джерела?

Знав би, що так високо і далеко - не пішов би. І дарма: тут дуже красиво, як буває лише на вершинах і по дорозі до них. Справа висять блакитні ланцюга Карадага, зліва дибітся гора Ашламалик, з-під вершини якої і б'є джерело. Дорога йде по крутому перекату між двох ущелин. Нагорі починається ліс. Прямо біля джерела - простий металевої труби, що стирчить з каменів, варто альтанка, крита очеретом. Тут вже є люди: два голих мена і герла. Зі скромністю тут погано: на зворотному шляху зустрів голих людей, які в такому вигляді і ходять по воду.

Маша встала і вже купається. Народ прокидається і стягується до моря. Із залишків дров розводимо багаття і готуємо вівсянку на згущеному молоці. Підходить Аня з Харкова. Вона просить допомогти їй розвести багаття. Зовсім безпорадна виявилася герла. Маша пропонує їй залишки каші, і Аня охоче погоджується.

Поки виймав занози з ноги - почався дощ. Хмари набігли раптово з-за гір і загнали нас в намет. Повз ходять корови і щось жеруть з численних сміттєвих куп, які прикрасили територію до кінця літа.

Вийшло сонце, і ми, нарешті, пішли на розвідку - до дальнього кінця бухти, в надії зустріти волохатих. Але знаходимо кілька кафе - і масу голих людей на березі, бродять і загоряють уздовж нескінченних рядів наметів.

Спека посилюється, і Маша починає вмирати. Купаємося і збираємо камінці. Ця бухта знаменита своїми халцедонами і сердоліками. Перші трапляються часто - другі немає. У цей час над нами зависає величезна хмара і знову починається дощ. Я продовжую обхід місцевості під дощем і в поодинці.

Нарешті попався табір молодих растаманство волохатих з тамтамами і Герлах, крутять кульки. Табір - це голосно сказано. Просто тент і кілька наметів, затесалися серед жител іншого пипла. Місця тут немає, обриви лисих гір з'їли простір, і намети туляться тісно один до одного, майже як вдома в Вавилоні.

Дощ то починається, то стихає - недостатньо сильний, щоб його боятися. Дійшов до кінця бухти - до найостанніших наметів і заспокоївся: нічого особливо привабливого тут немає. Багато дітей, навіть немовлят, багато красивих і некрасивих дівчат, багато зовсім лівого пипла. Багато сміття і мало тіні. Жодного старого хіпі, жодного ветерана бродячого життя, з яким хотілося б обійнятися і розкурити косяк ганджубаса або випити портвейну. Можливо, вони просто вміють сховатися, як хитрі степові звірі. Ще раз купаюся і повертаюся.
Дощ то починається, то стихає - недостатньо сильний, щоб його боятися

Все небо обклав хмарами. Якщо почнеться справжня злива - нам звідси не вибратися. Чи залишиться просто сидіти в наметі або машині під дощем. А у нас про це погані спогади: 87-го ми втрьох з семирічним Данилом просиділи ледь не добу в протікає одномісній наметі в Тихій бухті під безперервним дощем, після чого зіткнулися з проблемою вибратися з неї, хоча ніякої машини у нас тоді не було.

Щоб не застрягти в бухті - швидко збираємося. Ніщо нас тут не тримає. І ледь перевалюємо гори - сльота, немов чекали тільки нас, розверзаються. По шосе з гір несуться потоки води навпіл з камінням. Бруд летить в скло з-під коліс зустрічних машин - прибираючи видимість, ніби ми граємо в хованки. Злива закінчується під Судаком - але і далі видно його сліди: в вигляді величезних калюж, що більше нагадують озера, і завалів змитих каменів. Дощ, від якого ми зовсім відвикли, переслідує нас до самого Сімферополя і тут раптово обривається. Зустрічаємо в місті двох знайомих: дітей друзів, хлопчика і дівчинку, які подорожували по Криму стопом, і беремо їх на борт. За всі ці дні у нас не випало ні краплі дощу. На Фіоленті татари сіно сушать (місцева прислів'я).

Маша ледве жива.

- Одного разу я ось так помру, - каже вона.

І це при тому, що ми їхали практично без сонця і спеки. Ось такі ми тепер стали мандрівники.

Але з Криму ми все ж виїхали і до Москви дісталися - купаючись, як корови, в кожній калюжі. За це літо ми проїхали п'ять з гаком тисяч кілометрів, і хоч не побачили Рим і Гімалаї, але залишилися задоволені.

Який же висновок? Сидіти вдома, як радили гуманні одеські лікарі? А хіба є вибір? Такий, можливо, наш жереб: один раз і правда здохнути на трасі, як спартанець, з щитом і мечем, мордою в придорожній пилюці, з високо піднятою головою.

Весь рух хіпі все життя тримається на двох скріпах: свободу і кохання. Свобода - це те, що направлено всередину тебе. Завдяки їй ти наважуєшся бути тим, хто ти є, виглядати, одягатися так, як хочеш, їздити в невідомі місця і жити там з мало або зовсім незнайомими людьми, піддаватися позбавленням і навіть переслідувань і проводити над собою, часом, різні експерименти для знаходження сокровенних істин. Це твій простір боротьби.

Любов - це те, що спрямоване назовні і стосується твого п'яного або слабкого брата, якого треба нагодувати і втішити. Тільки тому, що він назвався волохатим і, отже, є частина твого народу, до того ж, що бачиш його, може, в перший і останній раз.

На цих двох скріпах, цих двох ходулях ми і стоїмо, хитко і вразливе, зате виглядаємо прикольно і помітні здалеку.

Їм незрозуміло: хрону нас носить?
Взяв дві порожні дволітрові пляшки і запитав у Паші, як йти до джерела?
Який же висновок?
Сидіти вдома, як радили гуманні одеські лікарі?