Сочі, Абхазія, Гагри, Новий Афон, Адлер, Червона поляна

Час відпочинку: сентябрь 2014

Моя розповідь про 9-ти денний подорожі на південь Росії і Абхазію з 30 автгуста по 7 вересня 2014 року. Буду рада, якщо воно виявиться корисним для Вас
Якщо щось упущено - питайте, і я з радістю доповню свій пост.
День 1. 30 серпня 2014 р.
Ранній виліт з Москви в аеропорт Адлера «Сочі». В обід ми заселилися в орендовані через booking апартаменти. Бронь була до обіду 31 серпня. Апартаменти - це колишній державний санаторій, який розпродали приватним особам під власні потреби. «Власні потреби» в Сочі - це здавати в оренду відпочивальникам. Наша кімната була явно переобладнана: до власне кімнаті і санвузлу додали кухню і використовували простір балкона для збільшення метражу кімнати. Ми пообідали в їдальні на першому поверсі і вирушили на море ... яке було брудним, але теплим. Пляж гальковий, народу - помірно, але не порожньо.
Магазинний асортимент середній, хоча після московського різноманітності перших порах був шок. Фруктів мало, риби немає, в основному все, що продається в магазині московське і підмосковне, місцевих продуктів мало, очікували більшого. Хоча зрідка зустрічаються краснодарські товари рятують ситуацію. З сочинського - тільки квас-лимонад з бочок на кожному кроці. Але пити ці напої ми не решілісь.
Ближче до вечора прогулялися до морського порту Сочі з метою дізнатися розклад теплохода до Гагри, щоб не потрапити в пробку на російсько-абхазької кордоні, про що начулися. Увага! У 2014 році даний вид транспорту скасований (!) І до Гагри з Сочі / Адлера можна дістатися тільки автобусами / автомобілями / пішки . Водного шляху, починаючи з поточного року немає.
Географічно ми жили поруч із зупинкою «Пансіонат Світлана». Це в 500 метрах від дендрарію Сочі. Чим і вирішили скористатися. Увечері 30 серпня дізналися інформацію про ціну / часах роботи дендрарію і запланували його на завтра. Далі відвідали «Магніт» і «Перекресток» і повечеряли.
День 2. 31 серпня 2014 р.
У цей день нам також пощастило з погодою, до речі, варто відзначити, що погода в усі дні була сонячною, і ми не застали на протязі всієї подорожі жодного дощу! Як і запланували в суботу - з ранку ми вирушили в Дендрарій. За 455 рублів ми піднялися на його вершину і спускалися вниз вже пішки. Ціна склалася з: 200 рублів вхід в парк, 250 рублів підйомник і 5 або 10 рублів «страховка». За часом це зайняло 3 години. Ходити там можна дуже довго. Краще приходити до відкриття дендрарію вранці, тому що до обіду там стає занадто людно - навіть черги в нижній частині парку!
В цілому, Сочі залишив враження дуже порожнього невеликого містечка з минулого, коли був колись популярний серед туристів. Зараз шику, блиску там немає.
О 12 годині ми пообідали і вирушили автобусом до Абхазії в пошуках ідеального моря. Автобус зупинявся в 10 метрах від нашого сочинського житла - зупинка «Пансіонат Світлана». Так без пересадок ми дісталися до Псоу (КПП Росія-Абхазія). За часом це зайняло близько години. На кордоні РФ у нас просто подивилися паспорта (черги немає взагалі), а ось абхази хвилин 5 копалися в ПК і тільки потім віддали паспорта. На кордоні Абхазії перед нами було 3 людини, тому черг, якими нас лякали, ми не застали, на щастя!
Відразу біля КПП стоять автобуси в УСІ (!) Абхазькі міста. Ми вибрали Гагри. До речі, прийнято говорити саме Гагри, хоча на карті пишуть Гагра. Чому? Тому що мають на увазі дві Гагри: Стара і Нова. Стара - це забудова при принца Ольденбурзькою, а нова Гагра - це вже споруди часів СРСР і пізніше. Стара Гагра багатшими і живописней Нової, але пляжі там більш наповнені, ніж в Новій. Щоб розуміти, про що я говорю: на 500 метрів пляжу в Новій Гагрі припадає 10 чоловік, а в Старій - 25. У Сочі - 50, а Адлері - 100500 .
Бронь гостьового будинку в Гаграх анулював сам готель, пославшись на те, що одночасно через сайт був заброньований один і той же номер. Хоча це неможливо  Так чи інакше ми залишилися без заздалегідь заготовленого варіанту і приступили до пошуку житла на місці - романтика невідомості. Перебравши 3 варіанти житла ми зупинилися на 4-му. Це б будинок в Новій Гагрі. До пляжу 20 хвилин пішки, зате тихо, поруч немає ніяких доріг. Літня кухня, санвузол на вулиці))). В саду можна їсти інжир, виноград, і дивитися на достигають мандарини, хурму, ківі. Кавуни купували в магазині. Ціни дорожче сочинських, і тим більше московських. Дині продають тільки «Колгоспниці», але вони зелені, хоча всі місцеві їх люблять. За що - не зрозуміло. Ще на ринку продають маленькі дині - з долоню. Вони смугасті, прісні на смак, хоча і їх хвалять теж. 50 рублів ціна за штуку. Брати не раджу!
І все-таки ідея поїхати в Абсни - країну душі, так абхази звуть свою країну - було вірним рішенням. Оскільки ми шукали ідеальне море, а море тут чарівного блакитного кольору! І воно ЧИСТЕ !!! Цією чистотою ми насолоджувалися з 1 по 3 вересня: купалися, їли кавуни на пляжі, гуляли по Гагрі, відвідали ринок. До речі, брати там особливо нічого. Вино місцеві рекомендують брати в підсобних господарствах сусідів / знайомих: «Ми ніколи не купуємо вино на ринку! Ви що? », - кажуть вони. Чурчхела є різноманітна - горіхова, фруктова, але вона поступається турецькій за смаком. Ми розраховували побачити рибу, але як потім дізналися, продають її з 6 до 7 ранку десь під сходами ззаду ринку за лівим кутом. ��� Абхази кажуть: «А що Ви хотіли? Розкуповують по ресторанах! ». Дивно подумала я, хто туди ходить. Ми не наважилися поїсти в ресторанах Абхазії - на вигляд антисанітарних 100%. Хоча, варто відзначити, люди в кафе сидять.
День 6. 4 вересня 2014 р.
Цей день з 10 до 19 годин ми провели в поїздці в Новий Афон. Жили ми поруч із зупинкою «Кемпінг» в Гаграх, на вулиці Чанба :) Це їх письменник з таким прізвищем. Прямо на ній, о 10 годині РІВНЕ (точно вчасно) нас забрав екскурсійний автобус і повіз:
1) на медовий двір - показали високогірний мед, розповіли про кращі державний абхазькі пасіки, сказали, що він відрізняється тим, що якщо перевернути пляшку з медом у звичайного меду (Краснополянская, зокрема) вгору піде один міхур повітря, а у абхазького - два ;
2) село Лихни. Там був храм Успіння Пресвятої Богородиці 10 століття, руїни літнього палацу Абхазьких царів і літній резиденції можновладних князів Чачбаі поляна Лихнашта, яка 1989 року стала місцем загальнонаціонального сходу абхазького народу, а зараз там проходять скачки з нагоди свята врожаю. По дорозі в село зустрічалися вдома з рядом розташованими могилами - сімейними кладовищами. Гід пояснив, що ця недавня традиція ховати родичів у фамільному будинку, почалася вона після Грузино-Абхазької війни, коли не повернулися дуже багато молодих хлопців додому і матері захотіли, щоб їхні діти залишалися з ними, поховавши їх поруч з будинком. Такий будинок, звичайно ж, не можна продавати. Раз вже говоримо про традиції - абхазький народ пишається своєю згуртованістю, і кажуть, що 240 тисяч осіб ніколи б не вижили, а вже тим більше не виграли б війну без згуртованості! Так-так, 240 тисяч - вся країна за чисельністю як половина мого Іркутська! А у них своя мова, територія та море!); 3) Також ми відвідали будинок заможного абхаза - виноградник, винне виробництво, винний льох, тут же коптять форель, м'ясо, сир. Національний сир має різну солоність і копченості. Нам, чесно скажу, за смаком він не припав. Також є національний сир по типу бринзи, але свою оцінку його не можу дати - не пробували. Купили вино Букет Абхазії (6 сортів винограду), і місцеву форель, тут же самостійно закопчену. Форель виявилася дуже солоною, але смачною. До речі, найпоширеніший сорт винограду для вина Абхазії - Ізабелла. Всього існує 18 видів, з яких 12 прижилися на території Абхазії. Завезені вони були з Франції в період, коли в усьому світі почалася епідемія виноградної лози. Ізабелла - гібридний сорт, виведений у Франції і стійкий до захворювання;
4) Новоафонский монастир. Красиво дуже. Виглядає як суміш християнської і католицької церкви. Чудова розпис стін! Дивно заспокійлива обстановка;
5) Новоафонська печера - ковток прохолоди в літню спеку. Тут нам в нагоді кросівки, куртки і штани. Було досить прохолодно 14 градусів. Відвідування печери відбувається за часом - в певні години. Збирають людина по 100. Екскурсія триває 1 годину 20 хвилин, 6 залів. В одному із залів проходять концерти місцевих колективів і для відвідувачів музею він закритий. Екскурсія починається з платформи. На міні-поїзді доставляють до входу в печеру, потім близько кілометра пішки по печері - із зупинками в певних місцях в залах / відсіках печери, де гід розповідає про сталактити і підземні озера, історію відкриття печери, про флору і фауну.
До речі, першовідкривач печери в 1961 році, Гіві Шалвович Смир, з 2001 року є директором комплексу Новоафонского печер.
6) Водоспад і електростанція, побудована в 1902 р На цьому водоспаді був ще мій дід! Зробили таке ж фото як у нього. Ж / д станція «Псирцха» в кінці прогулянкової набережної справила враження. Напевно, коли в ній були скла, вона була дуже красивим скляним павільйоном. Проте, зараз вона продовжує виглядати, ніби залізничні колії переривають свій тунельний хід для висадки пасажирів на цій станції. Висадив - і знову, в гірський тунель. Красиво - сподобалося!
7) І наостанок, приморський парк з системою ставків, що живляться водами річки Псирцха - в ньому були чорні лебеді, які заворожуюче тихо підпливали до людей в очікуванні залишків харчів туристичних трофеїв. Власне їх вони і отримували у великій кількості :)
Ранок 4 вересня ми провели на морі, за традицією: з кавуном і вечірнім заходом на березі.
День 7. 5 вересня 2014 р.
День від'їзду з Гагри. Вирушили в дорогу ми рано, щоб не застати полуденну спеку. Кордон також подолана була легко - на кордоні Абхазії пропустили без перевірки документів взагалі, а на російській - 5 осіб. До кордону і від неї ми також дісталися на. Повідомлення в Абхазії, до речі, прекрасне.
В обід ми були вже в Адлері. Жили в заброньованої з Абхазії готелі. Прийнявши душ і пообідавши в прилеглому кафе, ми попрямували на море. Після абхазького моря море Адлера нам здалося дуже брудним. Ми викупалися, але поквапилися в душ. Ми жили на вулиці Квітковій - на самому березі моря, звідти до мегамаркету Магніт, очевидно, побудованого до Олімпіади приблизно 1 км. Там ми купили смачного сиру місцевого виробництва, пива, кавун, місцеве молоко. Пізніше ми вирішили дослідити довколишній Олімпійський парк і Олімпійське селище. Як ми відчули на собі пізніше - це завдання не з простих. Всі входи перекриті, покажчиків немає абсолютно! Прогулявшись по набережній, ми повернулися додому з метою завтра продовжити дослідження.
День 8. 6 вересня 2014 р.
Це був олімпійські день! Вранці, поснідавши, ми відправилися в Червону галявину - комплекс підйомників для Зимових Олімпійських Ігор. Другий майданчик Ігор. Від зупинки Нове століття / Центральний ринок ми вирушили на 135 маршруті до зупинки «Роза Хутір». Ціна 170 рублів. Притому, що Ластівка (електропоїзд) коштує 56 рублів за ту ж відстань. Зате автотраса проходить по більш мальовничій місцевості, ніж ж / д полотно, а й електрички ходять з перервою в 1,5 години. На 7.52 ми б не встигли, а на 10 - вже пізно. Щоб бути в 9 вже на місці ми вибрали автобус, а назад на Ластівці. Щоб максимально урізноманітнити подорож. Нас висадили на кінцевій - біля самого підйомника, купили квиток 950 рублів з людини і вперед! Точніше вгору. 2 пересадки. І вже на висоті під 2,5 тисячі метрів. Дуже красиво! Часом захоплює дух - чи то від краси, чи то від висоти! :) В місці першої пересадки розташована Олімпійське селище для спортсменів, які виступали на схилі. На балконах залишалися прапори країн, спортсмени з яких їх займали. Це село, як і село біля Олімпійського парку порожня, безлюдна. До речі, ми застали старт аматорського забігу від Села до Роза Піка. 7,2 км вгору в спеку. Відчайдушні люди! Супер! Ми вважали за краще підйомник :) 
На 2ий пересадці немає нічого - ні кафе, ні магазинів. Тільки стежки пішохідні. На самому верху є кафе, малюсінька сувенірна крамниця і карта піших маршрутів з їх описом.
Спустившись вниз, ми на Ластівці доїхали до вокзалу Адлер. Потім пообідали в Nippon House - японський ресторан (2-е місце в рейтингу міста tripadvisor). Думки про нього розділилися - мені він припав до смаку, моєї компанії - немає  ІХМО: було смачно і навколо красиво. Моя оцінка позитивна.
Далі був короткочасний відпочинок в готелі, після якого, орієнтовно о 19 годині, ми вийшли у напрямку до Олімпійського парку. Щоб пройти до головної його площі, нам треба було обійти половину комплексу - до входу в парк з боку ж / д станції (разом дорога 4-5 км). Це, до речі, єдиний спосіб потрапити всередину. Від станції до парку курсують мініавтопоезда - 100 рублів і ви всередині. О 20:15 почалося шоу співаючих фонтанів. Це красиво дуже! Ще сподобався Льодовий палац, в той вечір там проходило льодове шоу «Вогні великого міста». Вибратися з Олімпійського парку - це окремий квест. Якщо Ви на Ластівці - все добре, а ось якщо Вам потрібен автобус, то його зупинки не впорядковані, не підписані, орієнтуєшся по скупченню людей, до того ж люди сідають на будь-автобус, аби виїхати на загальну трасу. Таксисти беруть подвійний / потрійний тариф. Нам пощастило і ми сіли на правильний автобус  Добралися до супермаркету Магніт, купили додому смачних місцевих гостинців і близько години були в номері.
День 9. 7 вересня 2014 р.
Вранці був збір речей, сніданок і дорога в аеропорт на тому ж 153 маршруті. По дорозі ще проінструктували новеньких туристів з приводу Червоної галявини і в цілому відпочинок а в тутешніх краях.
Аеропорт Сочі акуратний, красивий, навіть в залі внутрішніх ліній є магазин з товарами з Duty Free, де ми купили смачні шведські цукерки Daim. В накопичувач, і на посадку.
Москва нас зустріла невеликим перепадом температури, було дуже тепло навіть у футболці, тому в запасені кросівки, куртки і штани можна було і не переодягатися в аеропорту. На цьому наша подорож підійшло до кінця! 
Фінансова частина поїздки
Квитки - 27 т.р.
Проживання в Сочі (1 ніч) - 3 т.р.
Проживання в Гаграх (5 ночей) - 5 т.р.
Проживання в Адлері (2 ночі) - 4 т.р.
Квитки на розваги:
Дендрарій - 1,5 т.р.
Екскурсія Новий Афон - 3 т.р.
Роза Хутір - 3 УРАХУВАННЯМ
Транспортні витрати - 3 т.р.
Харчування - 10,5 т.р.
Разом: 60 т.р.
Дякуємо за інтерес і до нових подорожей!

Час відпочинку: сентябрь 2014   Моя розповідь про 9-ти денний подорожі на південь Росії і Абхазію з 30 автгуста по 7 вересня 2014 року http://f.otzyv.ru/photoalbum.php?id=144847:32084

Чому?
Ви що?
?� Абхази кажуть: «А що Ви хотіли?