Крим .Взгляд з іншого боку

Набережна Ялти 2010 рік   Крим Набережна Ялти 2010 рік

Крим ... Ялта ... Дорогі серцю місця Скільки раз я була там. Незабутні моменти, яскраві враження, багато фотографій. У всіх на фотографіях щасливі обличчя від дотику з прекрасною природою півострова, духом міста, який не піддається опису. Тут все злилося воєдино: чисте гірське повітря, аромат багатьох тисяч рослин і свіжість морського прибою. Я живу в невеликому курортному містечку на Азовському морі на півдні України. Щороку восени ми їздили в Крим, щоб підвести підсумки роботи за сезон, поміняти обстановку, відпочити. Так було до 2014 року.

Шторм на набережній Ялти в жовтні 2017 р Шторм на набережній Ялти в жовтні 2017 р

І ось, через 4 роки, я знову вирішила відвідати Крим. Перед мандрівниками всегдастоіт два питання: як дістатися і де оселитися .Посмотрев в інтернеті можливі варіанти, я знайшла послугу -BlaBlaCar-подорож з водієм, якому по дорозі. Ціни приємно здивували, я забронювала місця і зателефонувала водієві, щоб домовитися про зустріч. Мені відповіли не відразу, виявилося, що таким чином таксисти шукають собі клієнтів, ціни виявилися іншими, запропонували доїхати з Новоолексіївка до Сімферополя за 450 грн., Коли дізналися, що я місцева, ціна відразу знизилася на 100 грн. Ми вирішили добиратися до кордону на автобусі (50 грн.), А кордон пройти пішки. Я вперше опинилася на Кримській кордоні, вона справила на мене не дуже приємне враження. Пізніше я написала про це у своєму вірші.

Непривітні, похмурі, сумні

Пункти пропуску з різних сторін,

Загородження десь з півмилі,

І з блоків простий бастіон.

В 6-30 ранку ми виїхали з Генічеська, через годину ми були на кордоні. Я хотіла пройти цей шлях пішки, але було дуже холодно, дув пронизливий вітер, і ми, піддавшись на вмовляння таксиста, вирішили переїхати кордон і дістатися до Сімферополя на машині (700 руб. Або 320 грн к.с. людини). Водій таксі опікав нас всю дорогу, приніс нам імміграційні листи, ми їх заповнили в машині, виходили тільки для паспортного контролю і при огляді речей. Через 1,5 години ми були з іншого боку, а о 11 годині в Сімферополі. По дорозі ми поспілкувалися з місцевими жителями, вони порадили нам відправитися в Ялту на тролейбусі .Ми так і надійшли, всього за 120 руб. (55 грн.) Ми доїхали до Ялти. З вікна тролейбуса можна було помилуватися красивими кримськими пейзажами. На автовокзалі нам запропонували недороге житло за 300 руб. (140 грн.) На добу в однокімнатній квартирі в центрі Ялти.

Набережна Ялти 2017 рік Набережна Ялти 2017 рік

І ось ми вже на набережній, яка зустріла нас сильним вітром і штормом. Я не люблю бути в натовпі людей, але тут ,, на набережній Ялти, відчувається єдність з великим потоком людей, просто гуляють, нікуди не поспішають і насолоджуються цією штовханиною. Але тут щось змінилося. Натовп вже не здавалася такою величезною, людей, дійсно, стало менше .Можливо, в цьому був винен шторм. Я помітила відсутність індіанців, які відігравали на дудках, фігур, що зображали скульптури, панянок з квітами. Замість Макдональдса був Бургерхаус, замість АТБ магазин Пуд. На причалі стояв величезний навчальний корабель, можна було пройти на нього і оглянути, купивши квиток на екскурсію. На набережній з'явилися різнокольорові ліхтарі і багато крутиться блискучою реклами. І навіть пам'ятник Леніну стояв на своєму місці. Нас впізнавали по тому акценту, який з'являється при постійному спілкуванні на Україні. Люди були доброзичливі, пояснювали все з великими подробицями, але мене не покидало відчуття, що я перебуваю за кордоном.

Навчальний корабель на набережній Навчальний корабель на набережній

На наступний день ми вирішили поїхати на Ай-Петрі і спуститися вниз по канатній дорозі. Туристів було небагато, маршрутка не набралася і ми поїхали на таксі, заплативши по 500 рублів (230грн) в одну сторону. За серпантину ми піднімалися все вище і вище, зробили зупинку біля невеликого озера, і ось ми нагорі. Дух захоплює, коли дивишся вниз на нескінченне море і хмари. З вершини відкритий огляд на південний берег з його селищами, дорогами і лісами. Натхненна цією чудовою картиною я написала вірш.

Натхненна цією чудовою картиною я написала вірш

Струмує сонця світло з небес і розсипається по морю мільйонами дзеркал,

Стою у світу на краю, де ангели парять над хмарами.

Відкриті погляду моєму химерні силуети скель.

І світу горизонт тут розширюється перед нами,

І немає меж захопленню перед тим, хто це все створив.

Вид з Ай-Петрі Вид з Ай-Петрі

Ай Петрі - це одне з місць на Землі, де відчувається потужна енергетика, і людини не покидає відчуття свободи і умиротворення. Канатна дорога не працювала .Ми погуляли по масиву, надихалися свіжим гірським повітрям, набралися позитивної енергетики. Попивши смачного кримського чаю, ми повернулися на тому ж таксі назад.

Масандрівський палац Масандрівський палац

У наші плани також входило відвідування палацу в Масандрі. Добиралися ми на громадському транспорті. Від зупинки до палацу було досить далеко, цей шлях ми пройшли пішки, піднімаючись вгору. Але це коштувало наших зусиль. За своїм виглядом палац нагадує казковий терем. Він височить біля схилів гірської гряди у відокремленому місці. Витончений будинок вінчає дах, спрямований вгору. На терасах палацу і в його парку вази і скульптури, що зображують грецьких богів, сфінксів. Палац належав Олександру Третьому, потім Миколі Другому. Тут же з 1948 року розміщувалася державна дача, де відпочивали Сталін, Хрущов, Брежнєв. Пізніше в палаці був відкритий музей, який нагадує затишне сімейне житло.

На території палацу в Масандрі На території палацу в Масандрі

Ще одне місце заслуговує на увагу туристів - це Нікітський ботанічний сад. Це один з кращих парків на південному березі Криму. На його території в 40 гектарів росте більше 19 тисяч видів рослин з різних куточків земної кулі. Вхідний квиток в сад коштував 300 руб. (140 грн.) Без екскурсії. До цього ми кілька разів були в саду, тому вирішили прогулятися по ньому самостійно. Доводилося повертатися до карти, щоб знайти те місце, яке ми хотіли відвідати. Найвідоміше місце в саду- басейн з бірюзовою водою. Колір їй надає плитка, з якої викладений басейн. Тут же височіє постать богині Флори.

Басейн в Нікітському ботанічному саду Басейн в Нікітському ботанічному саду

Сад був посаджений на місці лісу, тому тут зустрічаються дерева місцевої флори -землянічнік, фісташка, дуб. Ці дерева старше паркових насаджень. Тут росте тис ягідний, якому 500 років.

У Нікітському ботанічному саду У Нікітському ботанічному саду

Особливий мікроклімат підходить для рідкісних рослин. Виростають тут величні кедри, кипариси, пальми, інжир, підносяться могутні ялиці, платани, гігантський секвойядендрон. В саду цвіли троянди, багато сортів яких були виведені місцевими селекціонерами, почали розпускатися деякі сорти хризантем. Можна було гуляти по саду цілий день, насолоджуючись його чудовими ароматами, але потрібно було повертатися.

В Ялті ми відвідали також храм апостольської церкви, який знаходиться на вулиці Заміською. Вірменський нафтопромисловець Тер-Кукасян замовив проект в пам'ять про свою рано померлої дочки Рипсиме. Архітектурна композиція справляє враження міці і грандіозністю.

Церква Святої Рипсиме Церква Святої Рипсиме

В кінці нашої подорожі ми ще раз прогулялися по набережній, купили сувеніри. На наступний день ми відправилися додому таким же чином, яким приїхали сюди. До побачення, Крим! До нової зустрічі!