Розрив шаблонів: Чим Азербайджан може здивувати російського туриста?

У Баку ми приїхали вночі в розкішний новий аеропорт імені Гейдара Алієва і відразу відчули вологе повітря з Каспійського моря. На стоянці перед будівлею аеровокзалу, як водиться, юрмилися таксисти, наполегливо пропонуючи нам свої послуги. Зізнатися, я із задоволенням погодилася б на їх пропозицію, але у нас була своя машина. Справа в тому, що таксі в місті являє собою подобу лондонського кеба, пофарбованого в баклажановий колір. Самі бакинці так і називають ці машини - «баклажанами». Сівши замість англійського кеба в німецький «Мерседес», ми помчали по ідеально рівній і практично порожній трасі по проспекту Гейдара Алієва в Габалі (колиш. Куткашен). Це був перший пункт нашого прес-туру.

Вогні міста, й це позначається в нічному Каспійському морі, ідеальна дорога, азербайджанські мотиви, що доносяться з радіоприймача і монотонна мова нашого водія заколисали мене за півгодини Вогні міста, й це позначається в нічному Каспійському морі, ідеальна дорога, азербайджанські мотиви, що доносяться з радіоприймача і монотонна мова нашого водія заколисали мене за півгодини. Прокинулася я через пару годин, коли машина різко пригальмувала, і не повірила своїм очам. По трасі неквапливо пересувалося стадо баранів. Вони буквально оточили нашу машину. Хвилин п'ять ми терпляче чекали, поки вони зійдуть з дороги. "Це нормально. Не дивуйтесь. Тут пасовищі неподалік. Зараз, може бути, ще корів побачимо », - пояснив нам наш водій Еділь. І, дійсно, хвилин через 10 нам назустріч повільно брели корови.

Дочекавшись, поки худоба переправиться на іншу сторону дороги, ми вирушили в придорожнє кафе «Тандир» Дочекавшись, поки худоба переправиться на іншу сторону дороги, ми вирушили в придорожнє кафе «Тандир». Недолік сну відразу компенсував свіже гірське повітря. Вийшовши з машини і вдихнувши його, ми тут же прийшли в себе. Для нас прямо в тандирі спекли свіжий хліб, або як його тут називають - тандир чорек. Я миттю помчала до машини за камерою - таке не можна не запам'ятати. Через 10 хвилин на столі лежав свіжий козячий сир, біле масло, зроблене з вершків, мед, яйця і, звичайно, дуже смачний азербайджанський чай в армуд-склянках. Азербайджанці дуже пишаються своєю чайною культурою. Підкріпившись, ми сіли назад по машинам і продовжили наш шлях в Габалі.

азербайджанські ШВЕЙЦАРІЯ азербайджанські ШВЕЙЦАРІЯ

Це місто, розташований в ущелині гір Базар-Юрт і Туфан, спочатку був центром Кавказької Албанії, а потім увійшов до складу держави Ширваншахов і Шекинського ханства. А до початку 70-х років минулого століття чисельність тут була настільки мала, що Габала вважалася селищем. Пізніше йому присвоїли статус міста. До 1991 року він називався Куткашен. Сьогодні населення Габалі становить 13 тисяч жителів. Тут знаходиться прекрасний гірськолижний курорт, який, звичайно ж, називають «азербайджанської Швейцарією». Поряд з Шахдаг Туфандаг - це один з кращих гірськолижних курортів Азербайджану. І ми в цьому особисто переконалися. Покидавши свої речі в готелі, ми відразу ж туди вирушили. До канатної дороги, яка веде в Туфандаг, ми дійшли з нашого готелю пішки.

Гірськолижний комплекс Туфандаг був запущений відносно недавно - в 2014 році Гірськолижний комплекс Туфандаг був запущений відносно недавно - в 2014 році. Тут є все для прекрасного відпочинку: бари, ресторани, кафешки, зони відпочинку, лижна школа, оренда гірськолижного спорядження, прокат гірських лиж, магазини спортивного одягу, камери схову. Комплекс включає в себе 10 лижних трас, 5 канатних доріг і гармати з штучним снігом. На території комплексу знаходиться кілька зручно розташованих готелів мережі Qafqaz від 3 до 5 зірок. Ціни тут нижчі за європейські. Комплект гірськолижного одягу, лижі і скі-пас на цілий день обійшовся нам приблизно в 50 манат на людину (близько 1500 рублів). Траси Туфандага мають різні рівні складності і розраховані як на досвідчених лижників, так і на новачків.

Тут же знаходиться унікальний оздоровчий центр Chenot Palace Health Wellness Hotel, який відкрив французький лікар-дієтолог Анрі Шено. Робота медичного центру заснована на принципах детоксикації та відновлення організму, відомих як «метод Шено». Chenot Palace розташований в оточенні соснового лісу, на березі озера Нохур. Тому це прекрасне місце для тих, хто хоче відпочити далеко від шуму і суєти. Один з найбільших готелів Габалі - Qafqaz Riverside Resort. Готель площею 2250 квадратних метрів займає територію 16 гектарів і складається з семиповерхового основного корпусу і 38 котеджів. Він розташований в передгір'ях Великого Кавказу, на правому березі річки Дамірапаранчай, звідки відкривається неймовірно красивий вид на гірські вершини і зелені ліси.

Недалеко від Туфандага знаходиться Габалінський стрілецький клуб Недалеко від Туфандага знаходиться Габалінський стрілецький клуб. Площа тут просто гігантська - 52 гектара. Зараз в клубі п'ять комбінованих майданчиків для стендової стрільби в трьох вправах, а також вісім майданчиків для спортингу. Вперше взявши в руки рушницю, і отримавши базову інструкцію від інструктора, я почала стріляти по тарілочках, які підкидаються спеціальними метальними машинами. Віддача у рушниці пристойна, у всякому разі, для дівчини. Після того, як ми збили тарілочки, нам запропонували постріляти з пневматичної зброї, а потім з лука. Незважаючи на те, що стріляла я вперше, результати були не такі вже й сумні. А все завдяки інструкторам, які крок за кроком пояснили нам техніку стрільби.

КАВКАЗЬКА АЛБАНИЯ

Наступний день в Габалі ми присвятили ознайомленню з пам'ятками. Тут обов'язково варто відвідати столицю Кавказької Албанії - Кабалу, яка згадується в письмових джерелах з I століття. Вхід в древнє місто коштує 2 маната. Територія, на якій раніше знаходився стародавнє місто, по площі становить близько 50 гектарів. Руїни стародавньої цивілізації зараз доступні для туристів, але тут поки тривають розкопки. Товщина шару землі, під якою була одягнена древня столиця, становить приблизно 4-5 метрів. Тут можна знайти залишки глиняного посуду, скелети і навіть цілий глиняний водопровід. Вражають і залишки головних воріт фортеці. Захисні стіни Фортечний частини міста привертають увагу своєю величчю і з них відкривається дуже гарний вид на древнє місто.

«Якщо раніше тут було селище, то сьогодні Габала - це місто з розвиненою інфраструктурою «Якщо раніше тут було селище, то сьогодні Габала - це місто з розвиненою інфраструктурою. Сюди приїжджає дуже багато туристів. У зв'язку з цим в Габалі було збудовано велику кількість готелів. Сьогодні тут проводяться різні масштабні заходи - музичні фестивалі і спортивні змагання. Габала стала не тільки одним з культурних центрів Азербайджану, а й туристичною столицею нашої країни. І для цього створені всі умови. Але, на жаль, саме серед російських туристів Габала не надто популярна. В основному, сюди приїжджають з прикордонних республік і арабських країн », - розповідає виконавчий директор Центру азербайджансько-російської культури і солідарності Мехман Шукюров.

Може бути поки Азербайджан і не найпопулярніша країна для туризму серед росіян, але можу з упевненістю сказати, що якщо ви хоча б раз поїдете туди, вона завоює ваше серце Може бути поки Азербайджан і не найпопулярніша країна для туризму серед росіян, але можу з упевненістю сказати, що якщо ви хоча б раз поїдете туди, вона завоює ваше серце. Їздити в гості до сусідів просто і приємно: Баку і Москва пов'язані прямими авіарейсами, оформляти візу не потрібно - досить закордонного паспорта, мовного бар'єру немає - російською говорять всі - від малого до великого. Ну, і найголовніше - це азербайджанське гостинність і доброзичливість. До росіян тут особливо тепле ставлення.

СХІДНЕ ГОСТИННІСТЬ

Азербайджанці дуже емоційні. В їх компанії вам точно не буде нудно, і ви ніколи не залишитеся голодними. За тиждень, проведений в Азербайджані, я поправилась практично на три кілограми. Дівчата мене зрозуміють, для нас це серйозна цифра. Воно й не дивно, в Азербайджані все найкраще - для гостя. «Ми завжди тримаємо вдома размороженную курку на випадок, якщо до нас несподівано нагрянуть гості», - розповідають місцеві жителі.

Я, звичайно, чула, що таке східне гостинність, але в Азербайджані до нього особливе ставлення. Нам, москвичам, азербайджанську кухню особливо представляти не треба. У російській столиці безліч кафе і ресторанів, які спеціалізуються на національній азербайджанської кухні. Але так, як готують в Азербайджані, мені й не снилося. Зізнатися, баранину я не дуже люблю. Але місцеві кухарі умовили мене її спробувати. Нічого смачніше в своєму житті я не їла. І ніякого запаху! Неймовірно смачно готують в ресторані стрілецького клубу в Габалі. Незважаючи на те, що це грузинський ресторан, кухня тут не тільки грузинська, але і азербайджанська. Варто відзначити, що в Азербайджані теж є мережі ресторанів швидкого харчування, але популярністю вони не користуються, що логічно.

Обіди та вечері у нас тривали не менше двох годин, протягом яких нам приносили по 5-6 страв Обіди та вечері у нас тривали не менше двох годин, протягом яких нам приносили по 5-6 страв. Для розминки завжди на азербайджанському столі лежить сир, зелень, (обов'язково цибулю, кріп, кінза, тархун і базилік), овочі, мангал-салат (салат з запечених овочів), соління і всілякі салати. На перше - суп. Ми пробували сочевичний, довгу і дюшбари. Обов'язково - азербайджанська долма. Потім - хашлама, і, нарешті, люля-кебаб з баранини. У Габалі шеф-кухар готелю Qafqaz Riverside потішив нас рибою, запеченої в «соляному панцирі», з горіхово-гранатових начинкою. Перед подачею нам влаштували справжнє «фаєр-шоу». Справа в тому, що часто в ресторанах простоту приготування цієї страви компенсують ефектною подачею - панцир поливають спиртом і підпалюють.

На особливу увагу заслуговує азербайджанський плов або, як його тут називають «шах-плов» (королівський плов), який спеціально для нас приготував шеф-кухар Badamdar Hotel Pullman в Баку. Варто відразу попередити тих, хто стежить за фігурою - плов дуже калорійний, так як приготовлений на вершковому маслі. Можна подумати, що за раз все це з'їсти неможливо. Ми теж спочатку так думали. Але це ще не все. Трапеза зазвичай закінчується дуже смачним азербайджанським чаєм із солодощами. Азербайджанська пахлава вище всяких похвал! Багато азербайджанці взагалі не п'ють, тому алкоголю як такого на столі немає. Але нам запропонували спробувати вино «Savalаn», яке роблять за сучасною італійською технологією з винограду, зібраного вручну і вирощеного в долині Савалан у передгір'я Великого Кавказу.

АЗЕРБАЙДЖАНСЬКІ Удіне

Останній день в Габалі ми присвятили селу Нідж, де проживає один з найдавніших народів Східного Кавказу - удіни, у яких навіть є своя мова - Удінський Останній день в Габалі ми присвятили селу Нідж, де проживає один з найдавніших народів Східного Кавказу - удіни, у яких навіть є своя мова - Удінський. Вони є нащадками древніх албанців. Їх залишилося всього 10 тисяч чоловік. У Нідж знаходиться рідкісний архітектурний пам'ятник - Удінський храм з великою кількістю православних ікон. Тут можна знайти ікону Миколи Чудотворця і навіть ікону Матрони Московської. Цікаво, що до ХХ століття удіни становили частину пастви Вірменської апостольської церкви. Зовсім недавно храм був відновлений і відкритий для туристів.

СХІДНИЙ РИНОК

Приїхати в Азербайджан і не побувати на місцевому ринку - просто злочин. Тому перед від'їздом в Баку, ми вирішили сходити на східний базар. Тут є все: сир, яйця, спеції, соуси, горіхи, зелень, соління, варення. Я не втрималася і взяла всього потроху. Приїхавши на азербайджанський ринок, не забувайте торгуватися. Продавці можуть знизити вам сцену в два, а то і в три рази, але тільки в тому випадку, якщо ви вмієте це робити.

гробниця Шейх гробниця Шейх

У четвертий день, збільшивши свою власну вагу і вагу наших валіз, ми вирушили до столиці Азербайджану. По дорозі ми заїхали в село Хязря, де знаходиться комплекс мавзолеїв суфіїв XV-XVI століть. Мавзолеї розташовані на території густого лісового масиву. Гробниці шейхів мають форму восьмикутника і викладені з білого каменю. На території комплексу крім мавзолеїв привертають увагу і могили з арабськими написами.

обвіяна вітром

Існує припущення, що слово «Баку» походить від перського «бад кубі» - обдувається вітром Існує припущення, що слово «Баку» походить від перського «бад кубі» - обдувається вітром. І, дійсно, коли ми приїхали з Габалі в столицю, нам довелося надіти на себе теплі речі. Приїхавши в Азербайджан, заздалегідь подбайте про валюту. За один манат доведеться віддати 33 рубля. Різниця в часі між Москвою і Баку всього одну годину. І відкиньте дурні стереотипи, Азербайджан - безпечна країна. Азербайджанці дуже дружелюбно і з повагою ставляться до туристів і завжди із задоволенням запропонують допомогу.

У перший день ми зупинилися в готелі Marriot Absheron, яка зручно розташована в самому центрі Баку, недалеко від старого міста, поруч з приморським бульваром і діловим районом У перший день ми зупинилися в готелі Marriot Absheron, яка зручно розташована в самому центрі Баку, недалеко від старого міста, поруч з приморським бульваром і діловим районом. До центрального міського вокзалу Баку ви можете звідси дійти всього за 7 хвилин, а міжнародний аеропорт Баку знаходиться всього в 25 хвилинах їзди від готелю. З номера готелю відкрилася чудова панорама на Каспійське море і місто. Ось будівлю уряду Азербайджанської республіки, ось найвищі будівлі Азербайджану - Flame Towers або «полум'яні вежі», ось набережна, а ось і один з найвищих флагштоків в світі. Тому перш за все, покидавши в номері все сумки, ми відразу ж, озброївшись фотоапаратами, помчали на набережну, яка стала справжньою візитною карткою міста. Після масштабної реконструкції бульвар простягнувся на цілих 25 кілометрів!

Російським тут завжди дуже раді і зустрічають з розпростертими обіймами Російським тут завжди дуже раді і зустрічають з розпростертими обіймами. Мовного бар'єру немає. По крайней мере, в Баку ви спокійно можете розмовляти російською. Старше покоління, звичайно, краще знає мову. У регіонах російською говорять трохи гірше. При цьому у всіх туристичних місцях - в готелях, музеях, ресторанах - весь персонал розмовляє англійською. Це пов'язано і з тим, що в Баку намагаються розвивати і подієвий туризм. Так, наприклад, в 2015 році тут проходили європейські ігри , В яких брали участь спортсмени з 50 країн, у 2012 році в Баку проходило Євробачення, а в 2016 було проведено Гран-прі Європи Формули-1.

FLAME TOWERS І Центр Гейдара Алієва FLAME TOWERS І Центр Гейдара Алієва

Ще однією візитною карткою міста є Культурний центр Гейдара Алієва. Азербайджанці дуже пишаються цим шедевром архітектури. Адже будівля центру, виконане в «марсіанському» стилі, було спроектовано єдиною жінкою, яка була удостоєна вищої нагороди в сфері архітектури - Пріцкерівської премії, уродженкою Іраку Захой Хадід. Будівля була створено в характерному для Хадід стилі, в якому практично не використовуються прямі лінії. Центр Гейдара Алієва за задумом архітектора є втіленням розвитку сучасного Азербайджану і його зв'язку з минулим і з майбутнім.

А знамениті Flame Towers ( «полум'яні вежі») видно з будь-якої точки міста А знамениті Flame Towers ( «полум'яні вежі») видно з будь-якої точки міста. Дивлячись на них, відразу згадуєш відомий на весь світ Бурдж-аль-Араб в Дубаї. До речі, в Азербайджані дуже багато арабських туристів. Тому не дивуйтеся, якщо ви побачите в одному готелі дівчат в чадрі і в обтягуючих джинсах. При всьому своєму колориті Баку дуже схожий на Європу. Він ніби знаходиться на перетині Сходу і Заходу.

Багато хто скаже, що разностілье тут не доречно. Не погоджуся. У Баку сучасні будівлі цілком гармонійно виглядають на тлі старого міста. І ось чому. Баку завжди був мультикультурним містом. І не тільки в архітектурі. Тут мирно уживалися азербайджанці, росіяни, вірмени і євреї. Мультикультуралізм і сьогодні є однією з ключових ідей державної політики.

Це підтвердив і державний радник Азербайджанської Республіки з міжнаціональних питань Камал Абдуллаєв Це підтвердив і державний радник Азербайджанської Республіки з міжнаціональних питань Камал Абдуллаєв. «Ідеї мультикультуралізму з давніх часів знаходять своє відображення в творах азербайджанських класиків. Це і Нізамі, і Фізулі, і Насими. Все просто: в Азербайджані і раніше жили, і зараз живуть християни, мусульмани і іудеї. На свята вони сидять за одним столом. І завжди між представниками цих конфесій панували мир і дружба. Чуже горе для нас не повинно бути чужим. Співчуття завжди в нашому серці. 2017 рік у Азербайджані оголошено роком ісламської солідарності. Вас це може насторожити. Але в даному випадку мова йде про солідарність як всередині ісламу, так і солідарності ісламу з іншими конфесіями. Тому ми сподіваємося, що в цьому році нам вдасться досягти дружби », - розповів Абдуллаєв.

Ичери-шехер І ДІВОЧА ВЕЖА

Старе місто (або Ичери-шехер) притягує туристів не тільки своєю історією, яка починається з XII століття, але і безліччю цікавих місць, де проходили зйомки відомих радянських кінофільмів, таких як «Діамантова рука», «Тегеран-43», «Людина- амфібія »і ін Старе місто (або Ичери-шехер) притягує туристів не тільки своєю історією, яка починається з XII століття, але і безліччю цікавих місць, де проходили зйомки відомих радянських кінофільмів, таких як «Діамантова рука», «Тегеран-43», «Людина- амфібія »і ін.

«Обов'язково підніміться на Дівоча вежа», - радили мені знайомі, коли я їм сказала, що поїду в Баку «Обов'язково підніміться на Дівоча вежа», - радили мені знайомі, коли я їм сказала, що поїду в Баку. Квартал «Ичери-шехер» (або старе місто), в якому знаходиться Дівоча вежа, в 1977 році отримав статус історико-архітектурного заповідника, а в 2000-му став першим в Азербайджані об'єктом, включеним список Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Ичери-шехер - це найстаріший житловий квартал міста. Історики кажуть, що територія внутрішнього міста була щільно заселена вже в VIII-XI століттях.

Район Ичери-шехер з усіх боків обнесений Фортечний стіною Район Ичери-шехер з усіх боків обнесений Фортечний стіною. Пройти Повз Дівочої вежі просто Неможливо. Підніматіся по Гвинтове сходах зовсім нескладно, а по дорозі можна делать зупинки в прольотах, щоб подивитись на артефакти. На верхньому майданчик відкрівається гарна панорама. Правда влади міста обгородили весь периметр спеціальними скляними панелями з метою безпеки, але це не заважає насолоджуватися видами Баку.

турецький хамам турецький хамам

В Азербайджані обов'язково варто відвідати хамам. Опинившись тут, ми не змогли упустити таку можливість і теж побували в турецькій лазні, яка розташовується в SPA-центрі п'ятизіркового готелю Badamdar Hotel Pullman. Власний SPA-центр загальною площею понад 3500 квадратних метрів є родзинкою Badamdar Hotel Pullman. Стіни тут оздоблені мармуром, лавки для ширяння теж облицьовані цим матеріалом, але, крім цього, вони ще прикрашені мозаїчними панно. Для ширяння пристосований великий зал з розташованими по периметру зручними лежаками, а в центрі його - великий «плоский камінь». У традиційній турецькій лазні вода подається в мідному посуді, душа тут немає.

У турецькій лазні система ширяння відрізняється від звичної російській людині У турецькій лазні система ширяння відрізняється від звичної російській людині. Температура повітря тут близько 60 градусів, а вологість може досягати 100%. Такі умови прийнятні навіть для ослабленого організму. Це одне з основних достоїнств, за яке хамам отримав самі захоплені відгуки: таку лазню можуть відвідувати ті, хто має протипоказання до інших видів парних. Варто відзначити, що в парному приміщенні гріється не тільки повітря, а й підлогу, стіни і лежаки. Це дозволяє організму максимально розслабитися.

МІСЬКІ ЛЕГЕНДИ

Туристи дуже люблять різні історії і таємниці Туристи дуже люблять різні історії і таємниці. Цього тут в достатку. Ось одна з них, її нам розповів в наш останній вечір знаменитий бакинець Бахрам Багірзаде, учасник команди КВН «Хлопці з Баку».

На одній з бакинських вуличок височить красива будівля - Палац Мухтарова або як його ще називає - Палац щастя. Муртуза Мухтаров був великим нафтопромисловцем. Одного разу він познайомився з відомим на Кавказі генералом Туганова і з його середньої дочкою Лізою, яка незабаром стала його дружиною. Після весілля молодята вирушили в подорож по Європі. Відразу після повернення Мухтаров вирішив замовити архітекторові Плошко розкішний палац, такий же, яким Ліза захоплювалася в Венеції. Палац побудували італійські майстри за рекордно короткий термін - один рік. Але перед самою здачею палацу з лісів зірвався підрядник і розбився на смерть. А його молода дружина, дізнавшись про це, тут же наклала на себе руки. Недобрий знак не давав спокою Мухтарова. Коли почалася революція, Мухтаров відправив свою сім'ю в Батумі, а сам залишився в Баку. В один із днів до палацу в'їхали кінні червоноармійці з постановою про арешт господаря і його сім'ї. Мільйонер вийшов на балкон і обурився подібною нахабством. У відповідь червоноармійці влаштували суперечку. На що Муртуза, не втрачаючи самовладання, дістав револьвер, застрелив посланників, а потім і себе. Після цього палац стали називати Палацом нещастя. Довгий час палац був закритий на реставрацію, а потім почав функціонувати як зал одруження.

В наш останній день Баку довго не хотів нас відпускати, тому в аеропорт ми прибули за 50 хвилин до вильоту і ледь не запізнилися на рейс В наш останній день Баку довго не хотів нас відпускати, тому в аеропорт ми прибули за 50 хвилин до вильоту і ледь не запізнилися на рейс. Існує повір'я, що, якщо кинути монетку в воду, то обов'язково коли-небудь повернешся на те саме місце. Я теж кинула.

Висловлюємо подяку за організацію прес-туру Центру азербайджансько-російської культури і солідарності, видавцеві і головному редактору журналів Azeri Observer і The MOST Арслана Аббасову, а також керівництву готелів Qafqaz Riverside Resort, JW Marriot Absheron, Pullman Badamdar і Qafqaz Tufandag Висловлюємо подяку за організацію прес-туру Центру азербайджансько-російської культури і солідарності, видавцеві і головному редактору журналів Azeri Observer і The MOST Арслана Аббасову, а також керівництву готелів Qafqaz Riverside Resort, JW Marriot Absheron, Pullman Badamdar і Qafqaz Tufandag.