Помста мумії алтайської принцеси Укок - таємниці світу

Непізнане і незрозуміле завжди привертало увагу людей, а наша планета таїть ще безліч таємниць. Таємничі явища і знахідки часто наділяються магічними властивостями. Можливо, бурхлива людська фантазія придумує те, чого немає, а може бути, і справді існують речі, не доступні нашому розумінню ... Непізнане і незрозуміле завжди привертало увагу людей, а наша планета таїть ще безліч таємниць

Алтайська принцеса

Так, наприклад, в кінці минулого століття на плато Укок (Алтай) археологи проводили розкопки кургану, де ними було знайдено поховання з мумією жінки всередині, тіло якої покривали численні татуювання. Вчені дали їй ім'я Алтайська принцеса (або Алтайська принцеса). Здавалося б, що тут незвичайного, адже мумії неодноразово знаходили і до цього. Але після цього на Алтаї стали відбуватися різні дуже неприємні події. Серед людей поповзли чутки про те, що це Алтайська принцеса, незадоволена тим, що потривожили її вічний спокій, наклала на місцевих жителів прокляття ... Представляємо вашій увазі дивовижні факти про цю загадкову знахідку.

Влітку 1993 року на плато Укок, що на кордоні з Монголією, археологами було знайдено напівзруйнований курган. Спочатку вчені не надали знахідці значення, вважаючи, що його давним-давно розграбували. Але все ж вирішили перевірити чи це так. Через кілька днів розкопок археологи знайшли поховання залізного віку (з 1200 р до н.е. по 340 г. н.е.), що само по собі є вагомою знахідкою для вчених, але не феноменальною. Яке ж було їх здивування, коли, розчистивши це поховання, під ним знайшли ще одне, більш старе, закута в лід.

Курган на плато Укок

Його не стали розкривати, до тих пір поки не приїхала міжнародна група експертів, серед яких були вчені з Сибірської Академії наук, археологи з Бельгії, Німеччини, Швейцарії, Японії та США. Почалася робота. Спочатку розтопили крижану оболонку, поливаючи її окропом і вручну вичерпуючи талу воду. Важка праця був винагороджений приголомшливою знахідкою: під льодом перебувала шістка споряджених коней, які охороняють дерев'яне поховання, забите бронзовими цвяхами. Гробниця була видовбана з модрини, що говорило про знатності особи, що лежить всередині (будинків так не ховали). Розкривши її, археологи побачили відмінно збереглася забальзамоване мумію, вид якої шокував людей. Це була жінка, одягнена в шовкову білизну, перетягнуте на талії червоним поясом, шкарпетки і шубу, на голові у неї була перука, а на ньому золотий головний убір. Крізь зотлілі тканини на тілі виднілися численні татуювання. Алтайська принцеса лежала на боці, трохи зігнувши ноги, в руці її була паличка модрини.

Про археологічну знахідку стало відомо всьому світу, причому буквально відразу її стали пов'язувати з різними неприємностями. Чималу роль в цьому зіграли журналісти, які, в гонитві за сенсацією, стали спотворювати факти. Так, коли було вирішено мумію вийняти з поховання та відвезти для дослідження, її завантажили на вертоліт, в якому також перебували члени експедиції. Раптово у машини заглох двигун, і довелося здійснювати аварійну посадку. Все обійшлося, але журналісти роздули цей випадок до страшної історії, нібито всі, хто знаходився на борту загинули, крім мумії, що залишилася цілою і неушкодженою.

Алтайська принцеса

Додало масла у вогонь і ставлення алтайців до кургану Укок, які вимагали повернути Алтайську принцесу назад, адже, згідно з легендами, ця мумія була вартовим спокою людей. Вона охороняла вихід з підземного світу, щоб звідти на Землю не могло вийти Зло. Алтайці говорили, що покійних не можна турбувати, інакше прокляття впаде на голови живих. Причому кара наздожене не тільки тих, хто безпосередньо був причетний до ексгумації, але і місцевих жителів, оскільки вони не змогли захистити мертвих. Але вчені вважали це казкою забобонних алтайців і не прислухалися до їх вимогу.

Історія знає чимало випадків, коли знайдені мумії починали мстити людям. Наприклад, мумія єгипетської принцеси Амен-Ра насилала смерть на всіх, хто опинявся поруч з нею. За непідтвердженими відомостями, саме вона винна в загибелі "Титаніка" (нібито в 1912 році її везли на ньому для досліджень в США). Подібні історії також пов'язують з муміями Тутанхамона і Крижаного людини. Читайте про них в наших статтях "Прокляття мумії Тутанхамона" і "Мумія Крижаного людини Отці в Італії" .

У Сибірської Академії наук повним ходом йшло дослідження мумії Алтайській принцеси. Вік її виявився 2500 років, а генетичний аналіз показав, що жінка ніякого відношення не мала до монгольської раси, вона була двадцятип'ятирічної європейкою! За формою черепа вчені відтворили зовнішній вигляд дами, риси обличчя її, дійсно, були європейськими: прямий довгий ніс і великі очі - повна протилежність алтайських жінкам, плюс до всього вона була блондинкою. Причину її смерті з'ясувати так і не вдалося - рентген не виявив ніяких пошкоджень. А ось шамани стверджують, що Алтайська принцеса добровільно покинула цей світ і стала берегинею входу в загробний світ. Деякі дослідники вважають, що Алтайська принцеса могла бути жрицею.

Алтайська принцеса в музеї

Незабаром мумія, на думку багатьох, почала мстити жителям Алтаю, посилаючи їм страшні біди і руйнування. Череда паводків, зсувів, повеней, землетрусів і самогубств накрила Алтай. Невеликі підземні поштовхи почалися після розтину кургану Укок і не припиняються до цього дня, але найпотужнішим був землетрус 2003 року, що завдало величезної шкоди Алтаю і його жителям. Через короткий час почалася низка самогубств. Спочатку їх пов'язували з тим, що люди не могли впоратися з втратою майна, але час ішов, а люди все гинули. Тоді шамани відкрито стали говорити про помсту Алтайська принцеса. Але скептично налаштовані влади знову не прислухалися до слів шаманів.

Більш того, на місцевому телебаченні вони випустили в ефір програму, на якій спробували пояснити жителям відбуваються природні катаклізми з точки зору науки, але безрезультатно. Корінне населення, виховане на язичництві, свято вірили, що все їхні біди - гнів мертвих. Люди неодноразово писали листи в різні інстанції, вимагаючи повернення алтайської принцеси назад, в курган Укок. Вони говорили, що тоді мумія заспокоїться і всі біди відступлять. Але вчені вважали, що Алтайська принцеса - археологічна знахідка, гідна знаходження в музеї, і не хотіли повертати її в Укок. Вчені пропонували побудувати для мумії спеціальний саркофаг в музеї, але алтайці були проти. Фахівці пояснювали, що якщо поховати принцесу, то вона швидко почне розкладатися, оскільки у неї вже не буде крижаний захисту. Тоді мумія буде втрачена назавжди і для алтайців, і для вчених.

Тоді мумія буде втрачена назавжди і для алтайців, і для вчених

Перевезення мумії

У 2012 році Алтайська принцеса помістили в спеціальний саркофаг і перевезли в музей Горно-Алтайська, де їй створили необхідний для збереження мікроклімат (кажуть, краще, ніж у Леніна). Облаштування нового житла для мумії обійшлося місцевому бюджету майже в 800 мільйонів рублів. А в кінці літа 2014 року алтайський губернатор А.Бердніков, нарешті, прийняв рішення про поховання принцеси. Швидше за все, його сподвигло прийняти це рішення потужна повінь цього року.

Практично все тіло Алтайська принцеса покрито татуюваннями. На руках зображений алтайський грифон з оленячими рогами, а ось що означають інші татуювання мумії, дослідникам важко сказати. Можливо, це якесь послання живуть на Землі, а може, просто татуаж, характерний для якогось стародавнього народу. Адже вчені так і не змогли дати відповідь на питання: ким була Алтайська принцеса за походженням і чим займалася. Будемо сподіватися, що вченим все-таки вдасться розгадати таємниці принцеси Укок.