Гоа: життя в хатині + Хампі

20 листопада 2009 р 11:12 Гоа - Індія Грудень 2008

Економічна криза внесла суттєві корективи в мої плани - у мене з'явився незаплановану відпустку з середини грудня. Як на замовлення мої друзі (всього нас було 5 чоловік, 3 хлопця, 2 дівчини) як раз в цей час збиралися поїхати в Гоа і пропонували мені поїхати з ними. Природно я з радістю погодився! Отже, новий 2009 рік я зустрічатиму в Гоа !!! Економічна криза внесла суттєві корективи в мої плани - у мене з'явився незаплановану відпустку з середини грудня

Я вже був там в грудні 2005, тому добре уявляв, що потрібно робити в Гоа і як потрібно готуватися до подорожі. Чергове везіння полягало в тому, що через теракти в Мумбаї, кризи і не дуже зручною дати вильоту (19 грудня) можна було купити квиток на чартер (в обидві сторони) всього за 500 доларів! Номери в готелях ж коштували дорого через Нового Року. Тому вирішили їхати «дикунами».

Літак прилітав ввечері, після заходу сонця. Для більшої зручності домовилися з Андрієм, що живуть в Гоа (я знайшов його vkontakte), щоб він забронював для нас кілька номерів в геструме на три ночі і зустрів в аеропорту. Наш вибір припав на Арамболь - селище на самій півночі Гоа. Як було сказано на одному з сайтів: «Це село ще зберігає дух тих часів, коли в Гоа жили хіпі, а не туристи».

І ось ми в Даболіме! Андрій не підвів нас, ми сіли в таксі (1000 INR) і незабаром ми були у нашого геструма. Він називається Happy Goa http://www.happy-goa.ru/ і знаходиться на головній вулиці Арамболе. Непоганий геструм, з гарячою водою (вода нагрівається хитрим пристосуванням, пригвинченим до «лійці» душа), але для людей, які звикли до комфорту готелів, він здасться ... ееее досить простакуватим.

Номер коштував 1500 INR (31.5 $) - це дуже дорого, мабуть, тут був закладений інтерес Андрія ... Арамболь нас зустрів розпалом своєї вечірнього життя - в крамницях жваво йшла торгівля, грала музика. Пік сезону тільки починався, тому люди на вулиці були переважно фріки, хіпі та інші екзотично виглядають персонажі, що дуже порадувало мене. Арамбол вважається мало не останнім оплотом справжніх гоа-піпл.

Обміняли гроші. Курс коливався від 46 до 47,8 INR за долар, причому курс є предметом торгу :) Якщо у вас якась пристойна сума - сміливо торгуйтеся!

Був уже вечір, і ми вийшли на пляж повечеряти. Виявилося, що всі члени нашої компанії, особливо дівчата, були шоковані побаченим, почутим і пронюхав і перебували у дивному стані недосипу і перевантаженості емоціями різного характеру.

Так як в європейський одяг в Арамболе одягаються тільки індуси, все відразу кинулися за покупками і мало не переплатили в 2-3 рази, але мій досвід тут виявився дуже до речі. У цьому сезоні в Арамболе виявилися модні Алі-Баба траузес - шаровари в східному стилі.

Відразу ж купили собі місцеві сім-карти Airtel - перші, що знайшли. Для цього потрібно копія закордонний паспорт, яку ми спеціально для цього зробили ще в Росії, і фотографія - піде будь-яка приблизно 3х4. У мене сімка була активована - пощастило, а друга сімка запрацювала тільки через добу. Це нормальне явище. Місцеві дзвінки коштують 1 INR, дзвінок в Росію коштує 9 INR. Тільки треба набирати не +7 а 007. Не скажу, що дуже задоволений Airtel. В Махараштра телефон не ловив, так само, як і в Хампі. Смс в / з Росії не доходили. Можливо, краще взяти Idea.

З ранку позначилося центральне місцезнаходження геструма і погана звукоізоляція - я прокинувся годин в 7 ранку! Не по своїй волі, звичайно. Кричали ворони і їздили машини, продавці готували свої крамниці.

Вид пляжу і океану з невеликими хвилями зробив благотворний дію на моїх друзів і подруг :). У перший день було вирішено відпочивати, засмагати і купатися в Арамболе і пошукати собі нове житло. Пройшовши близько кілометра вліво по пляжу, ми побачили пальмову гай і лягли біля ресторану Blue pyramid. Місце виявилося тихе і безлюдне, на пляжі були розставлені рибальські човни.

Погулявши по цій гаю, ми знайшли геструм God's gift і ще кілька поселень з очеретяних хатин. В результаті було вирішено зупинитися в одній з таких «сіл» - Satyam coco huts. Власником (керуючим ??) цього поселення, що складався з 7 хатин, був привітний індус на ім'я Діреч. Хатини були тільки що побудовані і там ще йшли роботи, але він обіцяв закінчити всі до нашого переїзду. Після недовгого торгу ми зняли 4 хатини по 500 INR за добу. З урахуванням високого сезону це нормальна ціна.

Такі хатини побудовані з бамбукового каркаса і очеретяних циновок і коштують вони на палях - так що підлога знаходиться приблизно в метрі від землі. Підлога зроблена з дощок і застелена лінолеумом. Хатина складається з ганку, кімнати з двоспальним ліжком і «санвузла». У кімнаті так само був вентилятор і шафа. У кожній хатині був туалет і душ з гарячою водою (там висів маленький бойлер). Напір в душі, правда, не дуже. В цілому дуже затишно. Білизна та рушники там якщо і змінюють - то тільки за окремим запитом. Прибирання проводиться своїми силами. Кілька разів в селищі відключали електрику. Не дуже приємно, але для Гоа це звичайне явище. Обов'язково візьміть або купіть ліхтарик.

Кондиціонер там не потрібен (принаймні, в цю пору року). Більш того, спати там холодно, незважаючи на ковдру. Довелося купувати ще непальська вовняний плед - 175 INR після жорсткої торгівлі. Звукоізоляції ніякої - можна перемовлятися, не виходячи з дому. Відповідно підйом відбувається разом з рештою Індією - в 8 ранку. Загалом, з плюсів романтика, з мінусів слабкий душ і погана звукоізоляція.

На другий день перебування я взяв байк (моторолер). Для навчання катанню друзів поїхали на місцеве футбольне поле, в результаті байк взяв тільки Руслан, інші не відчули в собі достатньо впевненості та їздили на таксі. Може це й на краще. Краще переплатити за таксі, ніж потім впасти і зіпсувати собі весь відпочинок. Байк коштував 200 INR в день. Реальна ціна - 150, але в високий сезон ціни ростуть. Ще довелося залишити в заставу свій паспорт, чого раніше не було. Перед тим, як орендувати байк, треба подивитися його пробіг (він повинен бути не більше 15000 км), перевірити гальма і звернути увагу на подряпини або інші пошкодження.

Форт Реді. Парадайз бич.

Ще в Пітері я намітив собі 2 місця, де я не був в перший раз і куди варто поїхати обов'язково. Це форт Реді і Парадайз бич, а так само Хампі.

Насамперед поїхали на розвідку в форт. Він знаходиться в селищі Реді, звідки і отримав свою сучасну назву. Селище Реді знаходиться в штаті Махараштра. Покопавшись в інеті, я знайшов первинна назва форту - Яшвантгад. З'ясувалося, що він був побудований в 16 столітті одним з правителів імперії Маратхов.

Щоб потрапити в Махараштру, ми взяли наші байки і поїхали на північ від Арамболе - в сторону пляжу Керім (25 хвилин). Там ходить паром (Ferry boat), на якому можна переправитися через річку Терекол. Пором безкоштовний, для піших туристів і байкерів, за машину доведеться заплатити непідйомну суму - 10 INR :). На жаль, ми трохи запізнилися на пором, тому вирішили подивитися на пляж Керім - найпівнічніший пляж Гоа. Він виявився досить гарним і спокійним - народу майже не було, тільки хлопець з дівчиною (вони виявилися росіянами) ловили рибу в Тереколе. Вони попросили поділитися гашишем, але з собою не виявилося.

Переправившись на інший берег, ми поїхали по єдиній дорозі вглиб штату. На розвилці запитали у місцевих напрямок. Так що дістатися до Реді дуже просто. В Махараштра починаються промислові райони - близько дороги знаходиться кілька кар'єрів. Так само ми проїхали фабрику Тата. Там у великій кількості зустрічалися веселі індійські вантажівки. Кожна вантажівка - як предмет мистецтва :) Зазвичай вони червоного кольору, розклеєні всякими блискітками, дощечками з різьбленням і ланцюжками. Природно, вони розмальовані індійськими мотивами і традиційними написами типу «Horn please ОК» і «India is great»!

У Реді ми трохи поплутали, але в підсумку приїхали до місця призначення. Його можна впізнати по напису Dead end. Вхід в форт знаходиться тут же - треба лише пройти по стежці нагору. Правда, якщо цього не знати, ніколи не здогадаєшся, що тут вхід. Якщо пройти по інший стежці - то виходиш до річки - це дорога до Парадайз бич. Ми як раз не знали, тому спробували залізти в форт з боку річки. Подолавши великий земляний вал і подряпавши ноги якимись шипастими рослинами, ми зрозуміли, що за валом є ще рів і другий вал з кам'яною стіною. «Несолодко довелося б атакуючим», - подумав я .. У підсумку ми спустилися назад і все ж знайшли вхід в форт.

Форт виявився дуже великим - більше, ніж те, що я бачив в Гоа, до того ж він добре зберігся. Кілька рівнів стін, бастіони, будови всередині фортеці, є навіть глибокий колодязь, правда пересохлий. Форт повністю заріс джунглями так, що можна перебувати в кількох кроках від нього і думати, що це просто пагорб, порослий лісом. Навіть через Google Earth мені вдалося його розглянути тільки після повернення в Росію. Рослини просто пронизують будови - таке враження, що це єдиний організм. Коріння обплітають стіни й інше коріння, утворюючи химерні психоделічні конструкції. Втім, це важко описати - треба хоча б дивитися фотографії.

Ще один плюс - там майже нікого немає. Ніякої комерції. Тільки під час другого відвідування ми зустріли там туристів (природно, з Росії :)). Напевно, це була моя дитяча мрія - погуляти по покинутій фортеці, де немає ні душі!

Після форту наш шлях лежав на Парадайз бич. Від того місця, де ми залишили байки, його відділяє річка. Є 2 способи переправитися через неї - перейти вбрід або переплисти на човні. Якщо води небагато - човни зазвичай немає, тому вибору не залишається. Перепливати на човні - це нудно, навіть якщо багато води. При високому рівні вода в найглибшому місці сягала мені до підборіддя, притому що я йшов навшпиньках (мій зріст 180 см). Течія була сильна і зносило мене по-немногу. Речі доводилося нести на витягнутих руках над головою. Головне - відійти ближче до гирла - там на дні немає каменів. Переплисти на човні можна за 200 рупій (при торзі ціна знизилася до 50).

Потім треба ще пройти по пляжу метрів 700. Дорога дуже красива - жовтуватий пісок хрумтить під ногами як сніг, тут і там бігають краби - весь пляж усіяний їх норками. Недалеко від пляжу є невелике рибальське село.

Сам пляж знаходиться на стику пальм та хвойного лісу, там можна зняти хатину. Є там і місце, де можна поїсти, але назвати його рестораном язик не повертається. Меню у них немає, і вибір страв вкрай обмежений. Вдруге у них був тільки рис і салат. Знайомі, які залишалися там ночувати, вийшли з положення, купивши на ринку їжу і віддавши її для приготування господині. До речі, улюбленого Kingfisher'a ми там не знайшли. Замість нього нам дали London Club або якось так з написом For sale only in Maharashtra.

Загалом, Парадайз - один з кращих пляжів, де я був в Гоа, змагатися з ним може тільки Cola beach в південному Гоа. Людей майже немає, незважаючи на високий сезон. Навіть вода здається прозоріше. Одним словом, погане місце раєм не назвуть :)

Життя в Гоа.

Мій день в Гоа починався приблизно так. Я прокидався о 8-9 ранку і йшов на пляж. По дорозі заходив до ресторану і замовляв сніданок на всіх. Час приготування займало приблизно 30-40 хвилин. За цей час я встигав скупатися і позасмагати. Якраз підтягувалися мої друзі. Зазвичай брали стандартні комплексні сніданки за 60-120 INR.

Потім відпочивали і засмагали. Або в Арамболе або їхали на інші пляжі - Ашвем, Мандри, Парадайз, Керім.

Якщо пройти вправо по пляжу від головної вулиці і пройти по стежці в скелях хвилин 10, можна вийти на невеликий закритий пляж з прісним озером. Там знаходиться база російських парапланеристів. Пройшовши по берегу річки стежкою вглиб лісу, можна вийти до знаменитого «баньян три», де за легендою бітли курили траву і медитували. І зараз там сидять різні люди, курять траву і медитують. Не розраховуйте на просту дорогу - вузька стежка веде по камінню, іноді розгалужується, ніяких покажчиків, природно, немає, заблукати простіше простого. На березі річки ми обмазалися лікувальною глиною - корисно для шкіри. Глину доводиться отскребать від великих шматків каменем і потім розмочувати.

Якось раз грали в футбол на пляжі під час відливу. Компанія підібралася вкрай інтернаціональна - англійці, новозеландці, індійці і кілька негрів. Перемогла дружба:)

З'їздили на знаменитий флі маркет в Анжуна. Накупили там подарунків, але знаходиться там довго важко. Занадто великий потік відчуттів по всіх каналах. Яскраві фарби, зазивали хапають за руки, впарівая черговий барабан, навколо запах спецій і пахощів. Гоа-транс перемішується з індійською етнікою і лаунжем. Нахабні чистильники вух намагаються залізти в вухо, і, тільки доторкнувшись до нього, якимось чином витягають купу бруду;) І все це на спеці. Шкода, закрили найт маркет - там можна було зробити покупки в більш спокійній атмосфері. Але все одно ринок залишається одним з найцікавіших місць Гоа.

Після ринку з'їздили зустріти захід на форт Чапора, а потім заїхали в знаменитий джус центр в тій же Чапора. Виявилося, що це фактично ларьок, навколо якого стоять кілька столиків. Одна людина приймає замовлення, ще двоє готують. Місце дуже популярне, особливо серед російських туристів, так що чекати доведеться довго. Втім, це абсолютно не нудно - за цей час встигли поспілкуватися з гоа-піпл, з'ясувати ситуацію з паті і просто подивилися на місцевих фріків. А соки там дійсно смачні а дешеві. Таких соків як там я ніде в Гоа не бачив.

Темніє в грудні-січні рано - о 6.30. Так що нічна, а скоріше вечірнє життя в Арамболе б'є ключем. Все виповзають на вулицю на шопінг. З ресторанів виносять столики на пляж і запалюють свічки або гасниці. Тут же стоять лотки з льодом, де можна вибрати представника місцевої фауни собі на вечерю. Деякі представники ще живі. Їх потрошать, натирають спеціями і ставлять на гриль. Найбільше мені сподобалася акула. 60-ти сантиметрової рибини за 1000 INR вистачило на 5 осіб.

Сходили на тибетський масаж - добре роблять. 600 INR за годину. Подруга зробила собі малюнок хною на руці і нозі, сторгувалися на 400 INR. Можна посидіти в інтернеті - 40 INR за годину. У барах часто грає жива музика. На пляжі влаштовуються барабанні концерти та фаєр шоу. Загалом, життя йде. Але о 10 годині всі припиняється. У 12 в Арамболе майже безлюдно. Вся нічне життя Арамболе протікає в одному барі - Sporting Heroes. Непоганий бар в англійському стилі, там завжди можна зустріти цікавих людей. Ще там показують футбол. Можна ще з'їздити в сторону Моржіма, повечеряти в Чайковського або подивитися фільм в Главфіше.

Знайти транс-паті в Гоа стає все важче. Позначається заборону влади на заходи після 10 вечора, хоча до нового року його частково зняли. Найвідоміша транс вечірка називається Hilltop і проходить десь між Анжуна і Вагатор з 16 до 22 годин. Це таке стандартне місце для оупен-ейрів - є бар і чіл-аут з бабусями. Воно оформлено в психоделічному кислотному стилі. За 100 INR спеціальна людина пофарбував мене флюорісцентним фарбою. Вхід коштує 500 INR Єдина деталь, яка не відповідає образу транс-паті - це натовпу поліції і 3 кордони охорони.

Після закінчення вечірки, російська дівчина сказала, що продовження відбудеться в шеке Shiva Valley, на півдні Анжуна. Треба сказати, що південний кінець пляжу Анжуна - це традиційне тусовочне місце. Там розташовані культові шекі Curlies і Shiva Valley, в яких відбуваються паті або просто тусовки гоа-піпл. Паті тривають до приїзду поліції, а тусовки ніщо не може зупинити. Так що якщо хочеться потусити, а їхати нікуди, вам сюди! Ще є West End в Кандоліме, клуб, де грають транс, але їхати туди з Арамболе було лінь. Анжуна - це серце Гоа, тут відбувається все найцікавіше. Якщо хочеться нічного життя - на байку з Арамболе 40 хв. (20 км).

У клубі Парадізо тепер грають хаус, вхід коштує 1200 INR, але є фрі бар. Туди я не пішов. Шкода, гарне було місце. Колись відомий клуб Cubana переїхав в Ашвем і не користується такою популярністю. У Арамболе проводилися якісь оупен-ейри, але я дізнавався про них post factum. Загалом, стратегія залишається та ж: більше спілкуватися з гоа-піпл і уважно дивитися флаєри.

Хампі.

Друге місце «must see» називалося Хампі. Перший раз я не доїхав до туди через Обалдівший турфірми, яка пропонувала екскурсію на джипі за 250 $, і в цей раз гарненько підготувався.

Туди варто поїхати хоча б тому, що це єдина варта екскурсія в Гоа.

Хампі - це містечко, побудований на руїнах столиці середньовічної імперії Виджаянагар. Це було індуїстська держава часів ісламської експансії. І існувало приблизно з 1336 по 1646. Однак столиця була зруйнована в 1565. Якщо комусь хочеться дізнатися докладніше, можна подивитися тут:

• http://www.gazieva.ru/ru/photo/hampi - російською
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Vijayanagara_Empire - англійською
  • http://www.hampi.in/ - англійською

Їхати вирішили, природно, без допомоги будь-яких посередників. Є кілька варіантів, як дістатися до Хампі: орендувати машину / таксі з водієм, купити квитки на поїзд, поїхати на автобусі.

Поїзд Вихід з Морган (це місто на півдні Гоа) около 6 ранку и уходит до Хоспет (місто около Хампі) 7 годин. Плюси: комфортно; мінуси: дороге таксі з сівши. Гоа, втрачається день на дорогу. Авто. Плюси: свобода переміщення; мінуси: дорого, незручно.

У підсумку зупинилися на автобусі. Тут детальніше. Можна взяти звичайні сидячі або лежачі місця. Лежачі зручніше і дорожче. Такий автобус - Сліппер бас - чимось схожий на плацкарт в поїзді. Тільки ліжка двомісні. Іноді бувають і одинарні. Так що якщо їхати одному, з вами швидше за все виявиться сусід (ка). Індусів я там, правда, не бачив, напевно, дорого для них.

Автобус виходить з Мапусе в 6-7 вечора, заїжджає в Панаджі і Палолем. Всього дорога становить бл. 12:00. Відповідно в 6-7 ранку він в Хампі. Приїжджає прямо в центр до храму Вірупакша.

Є один момент, який треба обов'язково врахувати: НІ В ЯКОМУ РАЗІ НЕ МОЖНА БРАТИ КВИТКИ В КІНЦІ АВТОБУСА !!!! Дороги в Індії далеко не ідеальні, з безліччю лежачих поліцейських. Зустрічаються навіть потрійні !!!! :) Так що в кінці автобуса пасажирів аж підкидає !!!! Тут буде не до сну! При покупці квитків спеціально попросіть місця в центрі, між двох осей, або спереду, попросіть намалювати схему автобуса. Втім, вас просто можуть обдурити;). Найкраще брати квитки заздалегідь. Квитки продаються в будь-якому тур агентстві. По приїзду в Мапусе треба зайти в офіс фірми-перевізника і зареєструвати їх.

На жаль, ми взяли саме такі квитки. Так що дорога туди була пекельною ... З нами в самому кінці автобуса їхала єврейська сім'я - батьки і дитина років 5-ти. Найцікавіше, що дитина заснула і всю дорогу жодного разу навіть не пискнув!

В автобусі немає будь-яких речей, ковдр і подушок, а вночі холодно. Так що з собою треба взяти підстилку, плед, надувну (або звичайну) подушку, і теплі речі.

Отже, ми в Хампі. Ще на під'їзді в Хоспет нас зустрічали найбожевільніші в Індії зазивали. Вони кричали щось крізь скла і засовували в щілини між стекол свої візитки. Коли ми вийшли з автобуса, зазивали накинулися на нас і почали рвати на шматки. Від деяких ми змогли позбутися, а один прилип як банний лист. Його послугами нам полунасільно і довелося скористатися. Втім, він нам реально допоміг.

Насамперед купили в тур агентстві квитки на Сліппер бас назад. Потім стали шукати житло. Нам хотілося з гарячою водою і разом. У Хампі це виявилося практично нереально зробити! Справа була під Новий Рік і місць було дуже мало. Заповзятливі власники гестхаузе зрозуміли це і підняли ціни до небес. У підсумку взяли житло недалеко один від одного з гарячою водою за 1000 INR Без гарячої - 800. По-моєму, це дуже дорого, але час дорожче!

Подивилися житло і на іншому березі річки. Туди можна переправитися на поромі за 10 INR. Там дуже приємні і недорогі будиночки. Але паром працює тільки до 6 вечора. Потім начебто теж працює, але дорожче (не перевіряв). Той берег чомусь облюбували єврейські туристи.

Для екскурсії вирішили зняти 2 тук-лою з водієм. В результаті тук-тук коштував нам 700 INR в день. Він возив нас за узгодженим маршрутом. У такій тук-тук влазить максимум 3 худих людини. Думали взяти байки за 150. Але мені викотили якийсь древній агрегат, і в підсумку за ціною виходило приблизно стільки ж з урахуванням бензину - відмовилися.

Хампі знаходиться на кам'янистому плоскогір'я між гір з величезних валунів - дуже красиво, нічого подібного я ніде не бачив! Тут же протікає гірська річка. Тут відбувалися події, описані в Рамаяні. Не буду описувати руїни, дивіться фото. У перший день найбільше запам'ятався підземний храм, де підлогу залитий водою, і Храм Віттхал, одного з втілень Вішну. У цьому ж храмі коштує знаменита кам'яна колісниця. Треба буде купити квиток за 250 INR, він дає право на відвідування двох храмових комплексів. Інформацію про храмах можна прочитати в книжечці, купленої за 15 INR або на стендах. Все англійською.

Захід в Хампі прийнято зустрічати в Храмі Ханумана. Він знаходиться на іншому березі річки і дістатися до нього можна на абсолютно круглої плоскодонної плетених човні, потім правда потрібно ще пішки пройти. Інший варіант - переправитися на переправі за 10 INR і брати таксі. Нам, звичайно, хотілося на човні, до того ж, часу їхати на переправу не було - скоро захід. Це, мабуть, розуміли і господарі човнів, які виставили нам позамежну ціну 600 INR на людину. Збили до 300, реальна ціна 100.

Човен доставила нас до берега по мальовничій річці, потім пройшли ще метрів 800 до гори. Храм знаходиться на вершині гори, до нього веде довга звивиста сходи, біля якої пустують мавпи. З гори відкривається дивовижний вид! Річка, гори, західне сонце. І багато мавп. І правильно, адже Хануман - їх бог. Тут, до речі, єдиний раз зустріли російських туристів. Люди взяли машини і самі (!!!) приїхали на них з Гоа вночі.

Назад по річці пливли в повній темряві проти течії - близько години. Я світил ліхтариком.

Увечері наші «гіди» порекомендували сходити в храм Вірупакша. Цей храм діючий. Притому, це одне з найдавніших будівель Хампі. Двір цього храму, тьмяно освітлений світлом ліхтарів, був вимощений кам'яними плитами, дуже старими на вигляд. Між колон храму і прямо на плитах, ще теплих від сонячної енергії, покотом лежали люди і корови. Будь-яка людина може провести тут ніч і нічого не боятися.

Там відбувалася якась церемонія. На чолі церемонії йшов слон, з сучасного динаміка долинали індуїстські молитви, монотонні, повторювані багато разів. Коли слон підійшов до храму, з нього винесли ноші з невеликою статуєю під балдахіном. Я відчував, як ніби підглядав за якимось таємним ритуалом, але їм було все одно. Чи варто говорити, що ми були єдиними білими в храмі в цей час? Ми пройшли в глибину храму, обійшли всі закутки. Якщо чесно, було трохи не по собі. Містика, та й годі!

Після відвідин храму ми відправилися на вечерю - ми усвідомили, що не їли з самого ранку! У Хампі багато непоганих затишних ресторанів. У центральній частині вони в основному розташовуються на дахах будівель. За наводкою гіда (треба ж дати йому трохи заробити;)) ми пішли в ресторан Hot spot lounge - непогане містечко. З'ясувалося, що ресторани на березі, де знаходяться храми, тільки вегетаріанські і безалкогольні. Це нас не сильно засмутило - замовили панир, пасту, салатів і лазанью. Обслуговуючий персонал був повільний навіть для Індії ...

На наступний ранок, поснідавши в тому ж ресторані, пішли знову в храм Вірупакша. Вхід коштував 2 INR! :) Я купив бананів, щоб пригостити слона. У храмі було повно мавп. Вони чемно йшли біля мене, натякаючи, що потрібно б поділитися, що я і зробив. Мавпа брала банан, чистила його і не поспішаючи їла. Решту віддав слону. Він не чистив банани, а заковтнула їх цілком. Потім ми дали йому по монеті і він благословив нас, доторкнувшись хоботом до голови! Дуже позитивна традиція - ми раділи, як діти!

Потім нас покатали по руїнах. В одному з храмів нам показали кімнату, видовбані прямо в камені, там були кілька священних статуй. За Рамаяне тут Рама, його брат Лакшмана і примкнув до них цар мавп Хануман перечікували сезон дощів, щоб потім відправитися на Шрі-Ланку і вирвати з рук злого бога дружину Рами Сіту. Монах все розповів нам, сфотографувався і поставив нам фарбою мітки над переніссям - на удачу.

Потім ще заїхали на Віджаянагарскую базарну площу - зараз вона в руїнах. У центрі знаходиться басейн, зарослий тванню, на березі пасуться кози. Красиве місце, хоча чомусь не входить в обов'язковий перелік об'єктів для відвідування, зайшли туди випадково.

У нас залишився час пообідати, зібрати речі і їхати до автобусу. Вони відходять з Хоспет в 6-7 вечора. Про трансфер до Хоспет краще подбати заздалегідь. Пообідати вирішили на «єврейському» березі в м'ясному ресторані. Вибір м'ясних (читай з кури) страв там був не дуже, і заявленого в меню пива не було, але все одно поїли непогано, і вид гарний.

Автобус спізнювався на годину. Інтернаціональні бекпекери покидали свої величезні рюкзаки під дерево і сіли поруч, а ми вирішили погуляти в пошуках Інтернету. Хоспет виявився досить цивілізованим містом - там було багато сучасних будівель, був навіть світлофор !!! (не працював). Зайшов до місцевого «бутик» - ціни майже як в Росії і цінники є! Перекусили в ресторані середньої паршивості. Зрозуміли, що ціни в Гоа заряджені рази в 2-3. Назад у нас виявилися хороші місця, і я проспав більшу частину дороги, перед цим встиг поговорити з данцем-фотографом, подорожував по Індії.

Бюджет поїздки на одну людину. Таксі Арамболь-Мапуса 400 INR, квиток в одну сторону на Сліппер бас - 700, житло в Хампі - 400, оренда тук-лою на два дні 700, квиток до храмів 250, катання на човні 300. Разом 3450 INR або 72 $ за два дня. Я думаю, якщо їхати не в Новий рік, сума буде менше, а поїхати варто обов'язково! За 2 дні ми тільки встигли подивитися всі основні визначні пам'ятки в швидкому темпі. Тому оптимально їхати на 2 дні і більше.

Новий рік.

Буквально за кілька днів до НГ в Гоа приїхало неймовірну кількість туристів. Наш затишний небагатолюдний пляж заповнився натовпами відпочивальників, переважно російських. Зустрічалися серед туристів несподівані екземпляри для Арамболе, наприклад бабуся з онукою або компанія жінок під 50 типу любительок Туреччини. Ціни на житло і байки значно зросли. Коли я по приїзду з Хампі намагався взяти байк, мені виставили 350 INR за якийсь непотріб з 65 000 км пробігу. Лише, обійшовши пів-Арамболе, мені вдалося знайти адекватний байк за 250 INR і то з білими номерами, що може загрожувати проблемами при перевірці поліцією.

Католицьке Різдво в Гоа святкувалося якось мляво. Скрізь були розвішані зірочки та поздоровлення, розставлені сценки з Біблії, в католицьких храмах проходили служби. Мене здивували індуси, які зібралися великим натовпом якраз в ніч на Різдво, розсілися на великій галявині під баньяном близько Сіолімского моста і грали в азартні ігри - в карти і рулетку. Я так і не зрозумів, до чого це.

Новий Року якраз випав на середу, і ми поїхали на ринок. При виїзді потрапили у величезну пробку - теж прикмета нового року! Після нього вирішили заїхати скупатися в Вагатор, заодно подивитися на статую Шиви зі змією. Саме тут я зрозумів, що отруївся.

Вважається, що в Гоа панує антисанітарія, і треба визнати, що це правда. Людина, що зайшов на кухню звичайного ресторану, отримує культурний шок, так що, якщо ви співробітник СЕС або просто бридливий людина, в Індію вам краще не їхати. Тому можна або дезінфікувати посуд і промивати всі в спирті з ризиком стати параноїком. Або промивати спиртом організм, забити на все і покластися на волю випадку :) Що я і зробив. Перший раз в Гоа така тактика спрацювала, але в цей раз не пощастило. Тому потрібно знати, які ліки взяти з собою і що робити в таких випадках: http://www.indostan.ru/forum/49_1312_6.html

Відчував я себе жахливо, піднялася температура. Але розслаблятися довго було не можна! До НГ залишилося всього кілька годин. Прилетіла подруга з Делі, і я зібрав волю в кулак і поїхав її зустрічати. Трохи пізніше мене вирвало і стало набагато легше.

На НГ в зв'язку з терактами було вжито підвищених заходів безпеки. Скрізь було дуже багато поліцейських, і основні дороги закрили. Паті дозволили проводити тільки при готелях. Андрій сказав, що можна забронювати столик в готелі десь в Арамболе - російські влаштовували там вечірку, але вартість в 3000 INR на людину не сподобалася.

У підсумку пішли на пляж Арамболе. Там теж була паті - на сцені грала жива музика. Щось типу живого трансу. Ми зайняли столик, відкрили завчасно привезене Радянське шампанське і замовили риби і фруктів. Навколо було багато людей. Перед настанням НГ почався масштабний феєрверк - дуже красивий! Закінчилося все нічним купанням. Загалом, було весело.

Епілог

Останні півтора дня я присвятив пасивного відпочинку на пляжі, і відновлення здоров'я.

За три роки Гоа, звичайно, змінився, але все ж не так сильно, як я припускав. Стало більше росіян, і російських ресторанів відповідно, район моржів - Арамбол активно розвивається, будується багато геструмов (хоч не готелів :)) і шеков. Як то раз я заїхав на пляж Ашвем в район ресторану Change your mind. 3 роки тому це було дуже спокійне і відокремлене місце, а зараз лежаки в 3 ряди, інфраструктура. Що зовсім не змінилося, так це Анжуна, і це радує. Ситуація з транс паті залишилася така ж: було важко і залишилося важко. Що приємно - ціни залишилися на колишньому рівні, хоча мене лякали, що вони виросли в півтора рази. Єдина річ, яка там коштує дорожче, ніж в Росії - це туалетний папір. Індуси їй просто не користуються;)

Я багато спілкувався з іноземцями, і ось що мене здивувало: практично всі були в Гоа проїздом, просто вирішили відпочити в довгій подорожі по Індії. На Заході прийнято брати тривалі відпустки, зазвичай на півроку, благо законодавство дозволяє це зробити без страху втратити роботу, і їхати саморозвиватися в Індію. І ось ці жителі чистеньких і цивілізованих Даній, Францій і т. Д. Надягають кеди, величезні рюкзаки і відправляються в самостійну подорож по загадковій країні, не боячись бруду і відсутність зручностей. Серед наших туристів таких одиниці.

В цілому, відпочинок пройшов чудово! Гоа як було, так і залишилося райським місцем. До зустрічі, Індія!

PS: бюджет поїздки: квитки плюс віза 16200 руб. в Гоа на все витрачено 670 $ в т. ч. на житло -163 $.

© Женя. Матеріал розміщеній з Дозволу автора.

Керуючим ?
Чи варто говорити, що ми були єдиними білими в храмі в цей час?