Як ми на поромі ANEK Lines плавали

Розповім про дуже неприємний досвід плавання з компанією ANEK Lines за грецькими водам і чому не можна економити на квитках. Самі незатишні дев'ять годин плавання на нашій пам'яті. Можливо, якщо брати каюту і не користуватися громадськими територіями, враження будуть інші.

Нам потрібен був грецький паром з Афін на Крит, тому ми заздалегідь забронювали квитки на сайті поромної компанії через інтернет. Ми взяли сидячі місця в загальному залі, і це було великою помилкою 🙂

Вранці перед відправленням порома (це був рейс Афіни - Іракліон ) Ми заздалегідь зайшли в офіс поромної компанії на Піреї і поміняли наш заброньований на сайті компанії і роздрукований електронний квиток на виписаний посадковий. Порт в Піреї просто величезний, там розташовується безліч агентств, що продають і перепродують квитки куди завгодно, в тому числі квитки відомих поромних компаній. Багато біженців, мігрантів та осіб арабської зовнішності. Так як перед відправленням рейсу необхідно було поміняти квиток на посадковий талон саме в офісі, ми досить довго плутали по території порту Пірей в пошуках саме офісу поромної компанії ANEK Lines, а не перекупників, але в підсумку знайшли. Для тих, кому належить теж шукати офіс, прикріплюю карту Пірея з зазначеним офісом компанії ANEK Lines, щоб полегшити пошук.

Увечері нас чекала посадка на пором. Мені, яка звикла до сервісу, зручностей і цінами на скандинавські і балтійські пороми, було трохи дико проходити на посадку не по трапу навіть, а через задній вхід, якщо дозволите так висловитися. Сюди ж заїжджають автомобілі, і сюди ж на посадку проходять люди. Квиток ніхто толком не дивиться.

Саме через диких цін ми не стали брати каюту - виходило близько 200 євро за двох за змішану каюту з іншими пасажирами. У той же час з Гельсінкі / Турку до Стокгольма каюту на прекрасному скандинавському поромі - найдорожчому регіоні Європи, на хвилиночку - можна купити від 50 євро! Ціни просто дикі для Греції. Можна купити найдешевший квиток - взагалі без місця: де впав, там і спи. Тобто люди реально лежали в спальниках прямо в коридорі біля входу в чиїсь каюти. Можна придбати сидяче місце як літаку. І залишаються ще варіанти з каютами. Ми вибрали спальні місця типу Air-seat. О 6 ранку наш паром прибував в Іракліон, тому ми вирішили, що все одно не виспимося, і що немає сенсу переплачувати.

На майбутнє нам - вже краще скористатися літаком. Або брати все-таки каюту 🙂 За ці гроші можна купити авіаквиток і за годину долетіти до Іракліона, не витративши при цьому цілу ніч на дорогу.

Питаєте, чому ми все-таки купили квиток на пором? Ми не знайшли ніяких відгуків про ці місця в інтернеті і розсудили - раз вже паром прибуває в порт Іракліон в 6 ранку і виспатися все одно до пуття не вдасться, то будь що буде - візьмемо сидячі місця. Скажу відразу, що ми не зажравшиеся буржуї і не неженки 🙂 Ми обидва проїхали не одну тисячу кілометрів, сидячи всю ніч на п'ятій точці, наприклад, автобусами Ecolines і іже з ними. Так, незручно, але ціна виправдовує якість. Але ці загальні місця на поромі ...

Пором був не надто комфортний - отаке вантажне судно. Сервісом не пахне і в помині, з персоналу ніхто не вітається, на підлозі пошарпаний ковролін ... Шукайте самі, де там ваші спальні місця. Ми пішли в окремий зал, де знаходилися сидячі крісла. Тут все продумано: голосно кричить телевізор, світло не вимикається на ніч, підлокітники на кріслах не піднімаються, десь годину-дві ти все намагаєшся влаштуватися зручніше, і коли, нарешті, розумієш, що ніч перетвориться на тортури, голос з динаміків пропонує пройти на ресепшн і проапгрейдить сидячі місці в каюти прямо на місці. Треба зауважити, що пішла за все пара людина - інші залишилися досипати.

Через пару годин у нас затекли всі частини тіла, так що ми вирішили спробувати щастя і пересидіти ніч в кафе на борту. Це не ресторан 🙂 Можна купити деякі сендвічі, горішки, напої. У кафе ніде присісти - крісла окуповані людьми з такими ж посадочними квитками без кают, тому атмосфера тут панує, як в привокзальному закладі - всюди якісь валізи, люди сплять. Сяк-так підсів до когось за столик, ми перекусили і повернулися до наших крісел. Тут нас чекав шок 🙂

Люди, зрозумівши, що зручно влаштуватися в цьому пекельному кріслі можна, просто спускалися на підлогу і без ковдр, які не підклавши собі під голову нічого, спали прямо на ковролін - на брудному ковролине, де ходять у взутті. Через ще годину тому спали майже всі - і пристойно одягнені люди, і доглянута блондинка на ряд попереду нас - дівчина просто опустилася, прилаштувалася внизу і заснула, чистими волоссям прямо на підлозі, навіть сумку не підклавши. Люди навіть обличчям вниз спали - це було просто щось!

Пара фото студію:

Вранці, як ні в чому не бувало, всі прокинулися, обтрусилися і вийшли із залу, залишивши кошмар цієї ночі позаду. Крім жаху, чесно кажучи, ми трохи захопилися тим, як ці люди підлаштовуються під ситуацію і як можуть потім взяти і забути пережитий треш. О 6 ранку, змучені, ми прибули в Іракліон.

Є ще пара грецьких поромних компаній, що здійснюють рейси по Егейському морю. Не знаю, як у них йдуть справи на палубах з загальними місцями, але знаю, що такі квитки вони теж продають. Хтось із греків нам потім розповів, що Анека Лайнс - найсумніша в цьому плані грецька поромна компанія. Так що сильно сподіваюся, що комусь цей пост допоможе утриматися від помилки і зберегти людську подобу на поромі 🙂

Повний список постів, присвячених подорожам по Греції тут.

Питаєте, чому ми все-таки купили квиток на пором?