Геленджик: що подивитися, визначні пам'ятки, враження

Привіт, дорогі читачі! Через кілька днів після весілля ми вирушили у весільну подорож на поїзді в славне місто Геленджик. Так як поїзда безпосередньо з Єкатеринбурга не ходять, тому добиралися до Новоросійська на поїзді, а потім до Геленджика дісталися на таксі до порога нашого хостела. У цьому пості я вам розповім про визначні пам'ятки Геленджика, які ми з дружиною відвідали і подивилися.

І так, хвилинка Географії! Місто-курорт Геленджик знаходиться на березі Чорного моря в Краснодарському краї нашої неосяжної Росії-матінки. За чисельністю населення він менше Єкатеринбурга приблизно в 20 разів і проживає там приблизно 70 тисяч чоловік. Знаходиться в 25 км від Новоросійська. З одного боку міста знаходиться гірський хребет Маркотх, а біля моря невелика Геленджикская бухта, яка розташована між двох мисів, званих Толстим і Тонким. З гір відкривається чудовий вид на бухту і кораблі, що плавають в ній! Купальний сезон тут травень-жовтень, але найкращий час для відпочинку червень-вересень. Пляжі тут переважають кам'янисті. Але є штучно створений пляж з крупнозернистого піску.

На в'їздах в місто по обидва боки знаходяться стели. На в'їзді з боку Новоросійська розташована найбільша. Напис на ній говорить: місто курорт Геленджик. Зліва стовп з гербом міста, а ще лівіше розташований оглядовий майданчик. З неї відкривається вид на гори і трасу, яка веде в місто. Біля стели поворот на аеровокзал, якщо вам потрібно в аеропорт, то обов'язково орієнтуйтеся на це місце. У майбутніх постах обов'язково зупинюся на ній більш детально!

У майбутніх постах обов'язково зупинюся на ній більш детально

Лермонтовський бульвар одна з найкрасивіших вулиць міста. Пішохідна вулиця, що проходить уздовж моря від вулиці Садової та до санаторію Сонячний берег. Тут дуже красиво! Безліч квітів, красивих фонтанів, скульптур, магазинів, кав'ярень, ресторанів та інших пам'яток міста Геленджика. У будь-який час дня і ночі тут можна прогулятися не тільки в компанії друзів, а й одному. У тіні пицундской сосен можна посидіти на лавочці і відпочити від жаркого сонця. Сосни помітно відрізняються від наших уральських. Спочатку думав, це модрини ростуть, а коли мені місцеві жителі розповіли, що це сосни, то я відразу і не повірив! Щоб сфотографувати бульвар і місцеві пам'ятки не стоячи в черзі, то приходьте сюди в 7-8 годин ранку за місцевим часом. Ви здивуєтеся, що вже ясно, а бульвар майже пустельний. Це золотий час і фотографії виходять просто чудові. Через деякий час з'являються прибиральники прибирають вулиці, а слідом за ними прокидаються спортсмени, які на відміну від нас з вами бігають вранці! Свіже повітря, тінь від сосен і вітерець з моря! Саме те для бігу по утрам! Також на плитці отчерчена велодоріжка, по якій раз у раз пролітають велосипедисти. Коли переходите по ній, не забувайте поглядати по сторонах, а то зіб'ють ненароком. А самі не займайте їх смугу, вулиця і так широка, є де розгулятися. Що не сподобалося мені, так це понаставленние ларьки з сувенірчиками прям перед велодоріжками. Якось ніяково стояти на ній вибирати сувенір і заважати проїзду.

Якось ніяково стояти на ній вибирати сувенір і заважати проїзду

Прогулюючись по бульвару після купання в морі, на зворотному шляху помітив табличку на хвіртці з написом: «Створний маяк» і я відразу почав розглядати що там за тією стороною забору! Ленка навіть не зрозуміла, що сталося поки я не показав їй табличку на хвіртці. Виявляється, в Геленджику не один маяк, а цілих два, якщо я не помиляюся. Відразу в голові виникає питання, як же так маяк знаходиться не на стрімкому березі моря, а на пристойному від нього відстані, та ще й форми у нього не як у звичного маяка. Про все це я вам розповім в пості про створном маяку Геленджика . А поки підемо далі розглядати пам'ятки.

А поки підемо далі розглядати пам'ятки

Однією з головних визначних пам'яток, заради якої сюди їде велика частина туристів - це море. Саме тут вдень і до самого вечора зосереджена велика частина приїхали відпочити. У серпні море тепле, близько +24 градусів, тому цей місяць вважається тут самим піковим і дорогим. Вікіпедія каже, що на узбережжі 114 пляжів. Прогулюючись по березі видно, що їх досить багато. Велика частина пляжів або закрита, або платна. У багатьох готелів і санаторіїв є власні пляжі куди пускають тільки своїх постояльців. Але є і безкоштовні, але за ними не дуже-то і стежать, на одних багато водоростей, на інших під водою можна ноги помозолила про купу незрозумілих кругляків. Так що будьте обережні! Ми ж вирішили не мажорнічать і плавали тільки на безкоштовних пляжах. Плюсом купалися в сусідніх селищах, коли їздили туди на екскурсії. Виходить купалися в чотирьох поселеннях, це вам не на одному місці пузо відлежуватися під сонечком! І взагалі, я за активний відпочинок, не люблю довго сидіти на одному місці. Наостанок скажу ще, що в період з 12 до 17 годин дня не раджу засмагати, можна непомітно сильно обгоріти. Як не дивно, в хмарну погоду тут теж можна пристойно засмагнути, ми переконалися в цьому коли приїхали додому після чергової поїздки по околицях! ? Вода тут чиста тільки рано вранці, вдень вона вже каламутна. У перший раз ми пішли просто скупатися десь о четвертій дня, вода була вже пристойно каламутна. АЛЕ коли ми прийшли ще раз скупатися годині о восьмій вечора вода була настільки каламутна, брудна і вся в водоростях, що трохи поплавали і відправилися додому. Більше вечорами ми не купалися.

Більше вечорами ми не купалися

На бульварі крім скульптур і всяких забігайлівок, можна побачити безліч цікавих фонтанів. Коли стає дуже жарко, люди стягуються до них, а легкий вітерець розвіює по окрузі дрібні краплі води, охолоджуючи всіх навколо. Для тих, хто любить пити воду з фонтану і купатися в ньому, адміністрація спеціально на багатьох виставила заборонні знаки! Цікаво що тут відбувається в день ВДВ! Хоча це вам не Єкатеринбург, тут є море, тому всі десантники влаштовують свої запливи там! На одному з найкрасивіших фонтанів я вирішив сфотографувати свою улюблену дружину. До речі, вона тепер буде часто з'являтися на сторінках мого блогу. Вирішив, що спільні фотографії або одного з нас на тлі пам'ятки виглядають значно цікавіше і мерщій, ніж без нас! Більш докладно про фонтанах в Геленджику ви дізнаєтеся в наступних постах.

Більш докладно про   фонтанах в Геленджику   ви дізнаєтеся в наступних постах

Одне з найцікавіших розваг, пропонованих місцевими турфірмами це Джипінг. Про це модному слові ми вперше дізналися тут на півднях. Виявляється, підприємливі підприємці і просто місцеві жителі вже давно заробляють поїздками в гори по місцевих визначних пам'ятках Геленджика на джипах. Звідси і пішло це модне слово джипінг. Машини в основному уазіки як криті, так і без даху. Як знайти джип для поїздки? Так дуже легко! Джипи з рекламою стоять скрізь і пропонують будь-які типи подорожей. Також можна організувати поїздку на квадроциклах. Нижче розповім про ті місця де побували, а в подальшому пості про джипінг в Геленджику розповім про все більш детально!

Нижче розповім про ті місця де побували, а в подальшому пості про   джипінг в Геленджику   розповім про все більш детально

Другим місцем куди ми поїхали під час джипінг це були водоспади річки Жане. Нас привезли якомога ближче до них, а далі пішли пішки. Далі на все про все годину. Але цього недостатньо щоб насолодитися всією цією красою! Так що, якщо у вас є права, краще взяти в оренду машину і поїхати своїм ходом. За цей час я постарався оббігти все по максимуму і у мене це вийшло! Поки наші попутники купалися в чашах водоспадів, я пройшов не тільки нижче за течією, але на зворотному шляху і вище всіх звичайних туристів. Побачив водоспади більше і красивіше, ніж ті, куди нас відправили. Якщо для вас важливо просто подивитися на кілька водоспадів і купуватися в них, то ця поїздка, безсумнівно, вам підійде.

Краще гір можуть бути лише гори! Я спеціально вибрав ці краї, щоб бути ближче до моря і гір. Гори тут настільки красиві, що звідси не хочеться їхати. Так і хочеться взяти рюкзак і відправитися гуляти пішки по горах тримаючи свою улюблену за руку. Все частіше подумую над тим, щоб купити хорошу палатку і піти жити в ці місця. Свіже повітря просто паморочить організм. Взимку тут говорять близько +12 градусів. У Єкатеринбурзі така температура була майже весь серпень, тому для нас подібні температури не проблема. На фото ви здивуєтеся нашим білим ногах, ну нічого, це всього лише третій день поїздки. До речі, наш хостел де ми жили, знаходиться біля підніжжя гірського хребта Маркотх, вранці іноді були сильні вітри. Для місцевих це звичайна справа, а для нас, коли ми з ранку прокинулися від тремтіння даху, було шоком! Справедливості заради варто відзначити, вітру тут хоч і сильні, але теплі. Коли ми повернулися в Єкатеринбург, там був невеликий вітерець, але шалено холодний.

Впізнаєте місце? Не читаючи, далі давайте вгадайте! Якщо ви дізналися в цьому місці грозові коміри, то ви маєте рацію! Це місце де знімався фільм Грозові ворота , Про наших російських солдатів, що захищають висоту від терористів, які намагаються перейти гори в Росію. Фільм заснований на реальних подіях, але самі події проходили не тут, а десь поруч в горах. Режисери фільму об'їздили всі гори в околицях і вирішили, що краще цього місця для зйомок фільму годі й шукати. Наш екскурсовод сказав, що ці декорації недавно відновили. За фотографії видно, що місце дуже популярно у туристів, вірніше у турфірм, які возять цих туристів. Народу реально не проштовхнутися. Доводилося довго стояти і чекати поки звільниться місце, щоб його відобразити або сфотографуватися на його фоні. Види з цієї фортеці відкриваються теж непогані. Я вже вище говорив, що краще гір тільки гори! Також тут можна приміряти костюми десантників і потримати в руках справжні снайперські гвинтівки, автомати і кулемети. Можна цікаву фотосесію організувати, це вам на замітку!

Коли приїхали додому після поїздки по горах подумали, що ми трохи захворіли, це отходняк від дегустації вин, а виявилося, у нас почалася акліматизація. У Олени вона була посильніше, ніж у мене. Ще б пак, мій організм набагато міцніше ніж у неї і тому була просто температура. Довелося провести приблизно півтора дня вдома. Ну нічого, зате переглянув всі 4 серії серіалу, і з цікавістю розглядав сцени, які проходили на цій горі в декораціях.

Після того як відійшли від акліматизації ми поїхали в сусіднє селище під назвою Кабардинка. Один з цікавих селищ-курортів в окрузі. Для початку ми погуляли по площі, а потім по місцевому ринку, де пригледіли цікаві капелюхи. Хто підписаний на мій інстаграм той бачив! Потім ми рушили в одне з найцікавіших місць це селища, в Старий парк . Квиток в серпні 2015 року коштував 400 рублів з дорослої людини. Я думаю ціна входу не сильно зміниться найближчим часом. Начебто в якийсь парк така ціна квитка велика, але не тут-то було! Цей парк шалено красивий! Його створив один з відомих місцевих архітекторів. Всі скульптури він робить сам зі своїми помічниками в майстерні. Парк невеликий, але на такій території зібрано багато скульптур, що наша прогулянка по парку затягнулася годин на 5-6! Тут представлені такі будівлі, як християнська церква, будинок Кавказу, невеличке приміщення нагадують Тадж-Махал, японський храм. А скільки тут скульптур, мені здається, що сам автор вже збився з рахунку! Щогодини проходить екскурсія, в якій можна дізнатися багато цікавого про це місце! Приїхати відпочивати в Геленджик і не подивитися на цю визначну пам'ятку, значить, погано провести час.

Область прямо кишить дольменами, а місцеві зробили з них прям туристичні ідоли! Поблизу річки Жане, я нарахував як мінімум 6 штук, а біля річки Пшади кажуть, загалом понад 30 дольменів розкидано. Що з себе вони представляють я вам розповім у відповідному пості, а поки підкажу, це місце поклоніння. Ми побували тільки на дольменах біля річки Жане. Вхід до них коштував близько 400 рублів, точно не пам'ятаю. Але на території є дві дольменами групи по 3-4 штуки в кожному. Також там є долина курганів, пару цікавих водоспадів і чаші Геракла і Афродіти. Кургани - це поховання стародавніх воїнів. Як сказала проходить повз екскурсовод, найбільший з них розкрито, а вміст виставлено в краєзнавчому музеї. Правда чи ні, на жаль, не знаю, не вийшло побувати в цьому музеї. У чашах водоспадів і ваннах активно плавають і засмагають.

Якщо підніматися вище за течією річки Жане, можна побачити ті водоспади, на яких ми були під час джипінг. Але до них пиляти за моїми припущеннями кілометрів 7-8 не менше. У дитинстві, коли відпочивав у наметовому таборі селища Джанхот ми пройшли всю цю річку. Було дуже цікаво. А зараз ми прогулялися всього кілометра на три за течією, щоб сфотографувати саму річку, навіщо ще раз йти на водоспади якщо там були зовсім недавно, та й нагулятися вже по дольменам, що ноги відвалювалися.

У селищі Джанхот знаходиться садиба відомого Російського письменника Короленка. Побудована вона була в 1902 році. Зараз там розташований будинок-музей В.Г. Короленка . Письменник приїжджав сюди нечасто, в основному тут жив його брат з матір'ю. Архітектура будівлі просто чудесна! Біля входу на територію дачі росте Ліванський кедр, посаджений братом Короленка, а вся дача оточена соснами. Свіже повітря тут цілий рік, що ж ще для щастя потрібно. Весь будинок побудований за кресленнями письменника, а його захоплення гри в карти внесло свій вклад в прикраса будинку. Помітили, що деякі прикраси у вигляді мастей гральних карт? Всередині будинку зберігся майже весь інтер'єр, а на першому поверсі будівлі знаходиться невелика виставка, присвячена письменникові.

У Джанхоте є не тільки будинок-музей, а й ще одне цікаве місце, яке я включив в свій пост про визначні пам'ятки Геленджика! Місцеві жителі звуть його блакитний безоднею. Це скеля, з якої відкривається гарний вид на море, а саме море якщо дивитися з обриву виглядає темно-блакитним. Звідси і пішла така назва. Близько 10 років тому ми піднімалися туди простіше, на пляжі повертали ліворуч, вийшовши на стежку просто піднімалися в гору. Але життя не стоїть на місці, тепер там по дорозі на вершину набудували собі котеджів, тому доводиться петляти повз них щоб знайти підйом наверх. Попереджу відразу, забиратися туди проблематично. Людям з поганою фізичною підготовкою доведеться дуже туго. Але мені молодому та гарячому хлопцеві знадобився всього годину щоб піднятися наверх, все відзняти і спуститися.

Я вже говорив, що місцевість прям кишить водоспадами? Місцевість гориста, багато струмків і річок течуть зі схилів гір. Водоспади, звичайно, треба відвідувати по весні, коли вони повноводні, а влітку посуха і вони дуже мізерні. Але краси вони від цього не втрачають! Вхід до Гебіусскім водоспадів варто в районі двохсот рублів. Добиратися до них проблематично, краще на машині. На території знаходиться три водоспаду, найбільший розміром близько двадцяти метрів. Перший з них зображений на фотографії. Другий знаходиться в красивому ущелину між двох скель. А до третього спочатку доведеться підніматися по довгих сходах, потім зробити невеликий гак і спускатися до нього. Щоб зробити цікаву фотографію мені довелося лізти на скелю! Ну про це вже я розповім безпосередньо в пості, присвяченому цим водоспадів.

Одне з найцікавіших місць Геленджика - Сафарі-парк ! Вхід в парк, вірніше в нижню його частину варто одна тисяча рублів і стільки ж в верхню. Якщо купувати відразу два входи, то ціна буде 1500 рублів, непогана економія виходить. Скажіть занадто дорого? Я вам відповім, воно того варте! У нижній частині знаходиться зоопарк, в якому міститься безліч тварин і птахів. Багатьох можна годувати з рук, для цього на вході продається універсальний корм. Якщо ви йдете туди з дитиною обов'язково візьміть! Ваша дитина однозначно запам'ятає, як годував кіз, лам, страусів, єнотів і багатьох інших тварин! У цій же частині знаходиться штучна ведмежа печера і морський музей . У верхню частину вас доставить найдовша канатна дорога в Геленджику. Нагорі також є невеликий зоопарк, дольмен, тераріум, парк метеликів і головне, оглядовий майданчик, яка знаходиться на 650 метрах над рівнем моря! Зверху відкривається чудовий вид по обидва боки Маерхт хребта. Зайшовши в парк, ми пропали там з ранку і до самого вечора. У парку також є кафешки, в яких можна перекусити.

Не знаєте, що привести додому з Геленджика, то обов'язково відвідайте місцевий базар! Там ви знайдете сувеніри на будь-який смак! Магнітики по 20 рублів за штуку, спеції, фрукти, сувеніри та це тільки мала частина того що там можна знайти! Передостанній день ми витратили якраз на прогулянку по цьому базарчику. Накупили стільки, що довелося їхати в Кабардінку за другим валізою, а це означає, що відпочинок в Геленджику вдався на славу! 🙂

Геленджик и его округу багата на пам'ятки и це только невелика частина, якові мі встіглі відвідаті за два тіжні своєї весільної подорожі! Если вас цікавить активний відпочинок, то - це Одне з тих Місць куди нужно обов'язково з'їздіті. За 14 днів ми відвідалі много Місць, но Якщо не акліматізації, то відвідалі ще б более. Якщо ви приїхали заради моря і вечірніх прогулянок, то теж обов'язково приїжджайте сюди. По місцевому бульвару можна гуляти нескінченно! Якщо ж ви зібралися просто погріти свої животи на сонечку і полікуватися, то тут повно різних санаторіїв, які візьмуть вас з задоволенням. Хоча тут і без санаторіїв повітря лікувальний, через кілька днів відпочинку вже не хотілося звідси їхати!

Тепер поговоримо про те, що не сподобалося. Проблеми з міським водопостачанням! У хостелі, в якому ми жили є свій колодязь, але через посуху навіть він довго не зміг забезпечувати водою в повному обсязі. Доводилося часто ходити солоними після купання в морі.

На безкоштовних пляжах ніде яблуку впасти! Так багато народу, що іноді доводиться довго шукати собі містечко щоб позасмагати. Якщо ви хочете тільки купатися і засмагати, користуйтеся або платними пляжами, або їдьте відпочивати в сусідні селища, там народу значно менше.

Також через якихось вибачте мене за це слово, мудаків горів ліс між Джанхотом і Проскофьевкой, і тому МНС оточив берег, що йде до Скелі Парус. Прикро звичайно, що не змогли підібратися ближче до скелі, ну да ладно! Бережіть природу, і вона буде вам вдячна.

І останній момент, який мені не сподобався. На екскурсіях дуже мало дається часу на те, щоб спокійно погуляти і сфотографувати, постійно все бігом. В результаті фотографії не дуже, і задоволення від відвідування менше. Але, з іншого боку, хороша можливість відвідати купу пам'яток за короткий термін.

На цьому хотілося б закінчити свою розповідь, і так написав тут стільки букв! Загалом, незважаючи на всі перераховані мінуси поїздка мені сподобалася! Як і говорилося вище це ще не всі визначні пам'ятки Геленджика, їх безліч. Про те, що я забув, я обов'язково додам сюди, а про всі перераховані місцях обов'язково напишу пости, щоб вас з ними ближче познайомити!

Если Вам сподобалось моя стаття, або вважаєте ее Корисна и цікавою, то обов'язково поділіться нею з друзями в своих СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ:

З вами БУВ, Андрій Шадрін !

Як знайти джип для поїздки?
Впізнаєте місце?
Помітили, що деякі прикраси у вигляді мастей гральних карт?
Я вже говорив, що місцевість прям кишить водоспадами?