Вода на Місяці була при її виникненні

Чотири з половиною мільярди років тому, коли Місяць тільки сформувалася, на ній вже була вода. До такого висновку прийшли вчені з університету Джонса Хопкінса ( Johns Hopkins University ).

Згідно їхніми розрахунками, вода була занесена на поверхню нашого супутника з глибин його власної мантії внаслідок зіткнень з великими небесними тілами на ранніх етапах історії Сонячної системи.

"У нас немає підстав вважати, що діоксид водню був занесений ззовні, кометами або сонячним вітром . Ми вважаємо, що вода виникла з того ж матеріалу, з якого сформована сама Місяць, і наше відкриття підтверджує цю ідею ", - говорить провідний автор дослідження Рейчел Клима ( Rachel Klima ).

Клима і її колеги спостерігали за водними залишками, виявленими в центрі кратера Булліальд на видимій стороні Місяця. Гідроксильні молекули складаються з одного атома водню і одного атома кисню - ті ж структури спостерігаються в підставі молекул самої води.

"Подібні водні залишки утворюються внаслідок зіткнення потоків сонячного вітру з місячними породами. Це відбувається переважно на холодних ділянках Місяця і гідроксильні молекули" мігрують "по мірі її обертання. Коли температура досить низька, формуються молекули з водню і кисню, але коли на поверхні стає тепліше , вони утворюються на більш холодних ділянках ", - пояснює Клима.

Коли температура досить низька, формуються молекули з водню і кисню, але коли на поверхні стає тепліше , вони утворюються на більш холодних ділянках , - пояснює Клима

Коли вчені вперше виявили гідроксильні залишки в своїх спектроскопічних даних , То вирішили, що це результат зіткнення сонячного вітру з поверхнею супутника.

Але потім вони глянули на місячний кратер ще кілька разів і зрозуміли, що немає ніяких змін в структурі водних залишків зі зміною положення Місяця.

Оскільки ніяких воднево-кисневих молекул не було виявлено ніде, крім центральної частини кратера, Клима та її команда зробили логічний висновок, що вода прийшла з глибини супутника, а не була занесена з космосу.

"Це був єдиний кратер, в якому породи були явно родом з глибин місячної мантії", - говорить Клима.

Таким чином, єдиний можливий сценарій виникнення води на Місяці, або принаймні, в цьому конкретному кратері, це те, що вона сформувалася при переміщенні речовини мантії на поверхню нашого супутника.

В своїй статті , Що вийшла в журналі Nature Geoscience, дослідники пишуть, що породи, які брали участь в утворенні водних залишків, утворилися на глибині 69 кілометрів під поверхнею Місяця.

Також по темі:
Вода на Місяці з'явилася під впливом сонячного вітру
Мінерали місячних кратерів могли бути занесені ззовні
Встановлено джерело води на Землі і Місяці