Відпочинок в Грузії: весільна подорож. Тбілісі, Мцхета, Казбегі

5. Монастир Давида Гореджі

зміст:

... Ми були в Грузії. Помножимо
Потребу на ніжність, пекло на рай,
Теплицю льодів візьмемо підніжжям,
І ми отримаємо цей край.
І ми зрозуміємо, в скільки тонких дозах
З землею і небом входять в суміш
Успіх і праця, і борг, і повітря,
Щоб вийшов чоловік, як тут.
Щоб, склавшись серед харчів,
І поразок, і неволь,
Він став зразком, оформити
Під щось міцне, як сіль.

Написати про Грузію - така думка виникла одразу, як тільки ми повернулися з цієї чудової країни. Все наше подорож по ній виявилося настільки переповненим яскравими враженнями, що відчувалася гостра необхідність залишити якомога більше «чогось на пам'ять»: фотографій, відеозаписів, сувенірів і просто будь-яких привезених з собою штучок.

У поїздку ми з чоловіком відправилися на наступний день після весілля, а незабаром до нас приєдналися наші друзі - сімейна пара.

Ми прилетіли в Тбілісі пізно вночі, а на наступний день, влаштувавши собі ситний сніданок з хінкалі, скоріше вирушили оглядати визначні пам'ятки.

Тбілісі: пам'ятки і атмосфера

Головна і найбільш жвава вулиця Тбілісі - проспект Руставелі. Гарний фонтан в Пушкінському сквері біля площі Свободи. Фунікулер, з верхньої точки якого відкривається чарівний вид на місто. Старовинне романтичне будівлю Палацу одруження, на балконах якого росте виноград, - кожен з нас зазначив і запам'ятав щось своє.

Старий Тбілісі, без сумніву, зачаровує своєю енергетикою, дарує відчуття дотику до чогось вічного. Прогулюючись по вузьких вуличках з бруківки, тут можна побачити розстелені на землі килими, старенькі затерті скульптури, затишні кафе без непотрібних надмірностей, лавочки зі свіжої ароматної випічкою, будинки з маленькими, немов іграшковими, балкончиками. Тут не приходить в голову прибрати подалі фотоапарат, абсолютно все здається рідним серед цих відкритих усміхнених людей, і тому дуже хочеться залишитися якомога довше.

Мцхета, найромантичніше місто Грузії

На наступний день ми відправилися в Мцхету - стародавнє місто, першу столицю Грузії. Згадувати про Мцхеті можна тільки з ніжністю і теплотою і ніяк інакше. Це місце прив'язує до себе з першого погляду. Не випадково все наше подальше подорож, при найменшій можливості, за вечерею і нічлігом ми поверталися сюди.

Невелике затишне містечко, в якому всі один одного знають, нескінченно гостинні і чуйні люди; дивовижний за своєю красою вид, що відкривається з веранди практично будь-якого будинку, де вирішуєш зупинитися; смачне натуральне сапераві - ступінь романтики в Мцхеті зашкалює, що змушує назавжди виділити в серці особливе місце для цього міста. Саме там ми з чоловіком усвідомили, що краще напрямок для нашого весільної подорожі знайти навряд чи було можливо.

Казбегі. Поїздка по Військово-грузинській дорозі

Після Мцхета ми поїхали на північ в високогірний район Грузії - Казбегі. Ця частина подорожі, що проходить по Військово-грузинській дорозі, щоразу при згадці про неї відгукується в душі хвилею захоплення, оскільки від виду пейзажів у кожного з нас захоплювало дух.

По дорозі в сторону Владикавказа, в містечко під назвою Степанцмінда починається казкова краса: Жінвальского водосховище, фортеця Ананурі - ці місця неодмінно заслуговують зупинок.

Дорога привела нас до оглядовому майданчику, на якій знаходиться Арка дружби народів. Мабуть, саме тут вперше я зрозуміла, які почуття і відчуття, мабуть, тягнуть людей в гори. На оглядовому майданчику було досить вітряно, від цього починали сльозитися очі, і все одно хотілося дивитися і дивитися навколо, чи не моргаючи.

До Степанцмінда ми під'їхали під вечір, починався дощ, місце для ночівлі заздалегідь не бронювали, проте досить швидко знайшли будинок, який, як завжди, виявився гостинним, де ми і провели ніч.

На наступний день з ранку, ми взяли джип і піднялися на ньому до Храму Святої Трійці, що знаходиться на горі висотою 2170 метрів біля підніжжя Казбеку. Тут ми змогли провести близько трьох годин, і це нескінченно мало, тому що навколо на всі 360 градусів, погляду відкривається дивовижна картина. У якийсь момент здається, що картина дійсно намальована талановитим художником: зелені «оксамитові» гори, хмари, до яких начебто можна дотягнутися рукою.

Тут можна влаштувати пікнік всією родиною, можна робити гарні фотографії, а можна просто сісти, закрити очі і дихати, насолоджуючись найчистішим повітрям. Особисто на мене це місце справило найсильніше враження, досі дуже хочеться туди повернутися хоча б на кілька хвилин.

Гори, Уплисцихе

У цей день ми повернулися за смачною вечерею і вином в Мцхету, переночували в уже полюбився готелі, а з ранку поїхали в Горі - місто, в якому народився І. В. Сталін. У Горі ми відвідали будинок-музей Сталіна, Горійську фортеця і просто прогулялися по місту. Одному з нас треба було потрапити в поліклініку, і ми знову були приємно здивовані гостинністю і доброзичливістю місцевих жителів, готових будь-якої миті нас виручити.

Після Горі поїхали в Уплисцихе - це найдавніший місто, що знаходиться в 12 км від Горі, висічений в скелі, схожий на багатоповерхову печеру, що складається з декількох шарів. Це дуже цікаве і незвичайне за своєю енергетикою місце. У кожній печері-кімнаті обов'язково знайдеться щось, до сих пір залишається загадкою і викликає масу питань. Тут всюди багато ящірок, які вважаються берегинями цього місця. Вони оточують відвідувачів, дивляться на них без страху і дійсно «по-хазяйськи».

Монастир Давида Гореджі

Попрощавшись з Уплисцихе і її господинями - ящірками, ми поїхали. За планом у нас залишалася поїздка в монастирський комплекс Давида Гореджі, яку ми здійснили на наступний день. По дорозі ми знову були здивовані - на цей раз потрапили майже в пустелю, навколо нас виявилися жовто-шоколадні холми- «бархани», сухі рослини і висушені водойми.

Рухаючись у напрямку до монастиря, ми заїхали в село під назвою Удабно. Село з'явилося внаслідок переселення сюди сванов - етнографічної групи грузинського народу - з метою виконання ними оборонної функції. Населення села становить близько 800 чоловік, але по дорозі нам ніхто не зустрівся. Єдине місце, де ми побачили людей, це хостел «Оазис», відкритий польським бізнесменом. Внизу в кафе ми спробували смачний хачапурі з курячим м'ясом, відпочили і рушили далі в бік монастиря.

Кордон між Грузією і Азербайджаном ділить монастирський комплекс на дві частини, тобто одна частина комплексу розташована вже на території іншої держави, а тому до цього дня він є предметом суперечок між двома країнами. Висічений в скелі, зовні монастир нагадує стародавнє місто Упслісціхе. На його території росте шовковиця, яке ще називають шовковицею, з найбільшими ягодами, які я коли-небудь бачила.

На цьому наша поїздка підходила до завершення, ми повернулися в Тбілісі. Залишилося багато місць, які ми не встигли побачити і куди просилася душа. Звичайно, ми пообіцяли собі, що повернемося, тому що ця країна стоїть того. Романтика, пригоди, гостинність і чуйність жителів, смачна кухня, даний червоне сухе вино, різноманітна природа, краса і неосяжність гір - все це відкриється того, хто вирішить присвятити свою подорож Грузії. Єдине, про що доводиться шкодувати, - так це про те, що воно було коротким ...

Коментувати можут "Відпочинок в Грузії: весільна подорож. Тбілісі, Мцхета, Казбегі"