Міста і пам'ятки Криму: звіт про відпочинок дикунами

1. Передмова
  8. Мис Фіолент і Західне узбережжя Криму
  9. Повернення до Керчі
  10. Повернення в Москву

Відгук про подорож по курортам Криму - Керч, Лисяча бухта, Феодосія, Морське, Новий Світ, Рибаче, Алушта, Ялта, Севастополь, Сімферополь. Огляд визначних пам'яток, відпочинок дикунами, поради мандрівникам і супутні фотографії.

Передмова

Крим - приголомшливий казковий півострів з древньою історією і унікальною природою. Фотографії скель з маяком на тлі галькового пляжу, напевно, багатьом навивають спогади про дитячі поїздках кудись до Чорного моря. Історії про наметових таборах вільних мандрівників на мисі Фіолент і в Лисячій бухті щороку притягують нових, молодих відпочиваючих.

Панорама траси в Криму

Роки чотири тому, начитавшись статей і надивившись передач по "Рен-ТВ" про магічні місцях кримських гір, я загорілася неймовірним бажанням коли-небудь там опинитися. Навіть продумала маршрут. Однак до цього літа якось не складалося з поїздкою на півострів - я просто збирала інформацію, цікаві розповіді та мріяла, як може здійснитися моя подорож.

Жаркий кінець липня 2017 року. Після двох тижнів, проведених в Москві, бажання в терміновому порядку поїхати куди-небудь до моря росло з кожним днем ​​в геометричній прогресії. Грошей було приблизно на наметове похід, і вибір припав на Крим. Мабуть, це одне з найпопулярніших туристичних напрямків у Росії, особливо в літні місяці. Квитки на поїзд і літак перевищували мій бюджет. Недовго полазити в інтернеті, я подумала скористатися сайтом пошуку попутників BlaBlaCar . Переглянула кілька оголошень водіїв, які їдуть у напрямку Москва - Керч на днях. Середня вартість поїздки була від 1800 до 2500 рублів, що мені цілком підходило. Написала водієві, який виїжджав з сусіднього району.

У призначений день зустрілися у торгового центру. Виявилося, що ми їдемо цілої молодіжної компанією на машині Kia Rio. Водій Артем з другом Андрієм збиралися в Керч, на дачу до колишнього однокласника, а моя сусідка на задньому сидінні Катя - в Краснодар до подруги. Це була не перша їх поїздка в Крим, проте, як пізніше розповіли хлопці, вони раніше ніколи не ходили в походи, а в цей раз, про всяк випадок, зібрали цілий комплект похідної екіпіровки, який ледве-ледве поміщався в машину. "Двокімнатна" намет на шість чоловік, тент, надувний матрац, казанки, мангал, насос, сокиру і багато-багато всього, що стало в нагоді нам пізніше. Мене вразила місткість їх легковика, хоча кожен раз, коли з'являлася необхідність щось знайти в багажнику, ми всією командою розбирали і заново збирали мозаїку з коробок і пакетів.

Дорога Москва - Крим

Приблизний час у дорозі, за нашими підрахунками, повинно було скласти близько доби. відстань склало 1556 кілометрів разом з поромна переправа. З Москви ми рушили в другій половині дня. Проїхали через Тульську, Липецьку, Воронезьку, Ростовську області та Краснодарський край. Наш водій Артем, як справжній дальнобійник, героїчно тримався без сну всю дорогу. Раз в пару годин ми робили нетривалі зупинки, щоб розім'ятися, випити кави і що-небудь з'їсти. Приємно порадувало багато придорожніх кафе протягом усього нашого шляху. Великий вибір домашніх і всіма улюблених російських страв: пельмені, супи, біляші, пиріжки, картопля з грибами і багато іншого. Ціни демократичні - від 50 до 130 рублів за блюдо, великі ситні порції. Причому, чим далі від Москви, тим смачніше і дешевше їжа. Я влаштувала собі щось на зразок "екскурсії-дегустації" борщів в різних областях нашої країни.

З довгими пробками ми не стикалися, а трохи менше, ніж через добу, до другої половини наступного дня, вже добралися до Краснодарського краю. У цю пору року сезон соняшників. Ми милувалися безкрайніми жовтими полями, тягнуться до самого горизонту і, звичайно ж, зупинилися, щоб їх сфотографувати. Потім завезли другу пасажирку Катю в місто до подруги, а до заходу приїхали на поромну переправу. Автомобілів і вантажівок було багато, але і сам порт працював бездоганно. Ми провели на парковці всього пару годин в очікуванні нашої черги, подивилися, як сідає сонце прямо в Чорне море. Потім провели близько 40 хвилин на поромі, і ось ми в Керчі. Вся дорога від Москви зайняла 26 годин.

Вся дорога від Москви зайняла 26 годин

Соняшники в Краснодарському краї

Керч - Лисяча бухта

Я забронювала через Booking місце в хостелі "Перлина моря" , Щоб виспатися і сходити в душ, куди хлопці мене і відвезли. Ціна за одну ніч (ліжко в шестимісному номері) - 500 рублів. Не самий бюджетний варіант, однак, відгуки на сайті були хороші, а інших вільних місць все одно не було, враховуючи, що бронювання я робила за три години до приїзду.

На наступний ранок я прокинулася в досить затишній жіночої кімнаті, поснідала в їдальні прямо на пляжі і збиралася виїжджати на автобусі в бік Лисої бухти. Особливих планів у мене не було. Я чула, що це класне культове місце, своєрідний "хіпі-острівець" ще з вісімдесятих, і туди варто потрапити.

Перший автобус довіз мене до Феодосії. Там я пересіла на інший, щоб доїхати до села Щебетовка. Вона знаходиться в 10 кілометрах від Лисої бухти. Ця дорога теж зайняла майже весь день, так як автобуси їхали повільно, а на їх пошук і очікування пішло два-три години. До заходу я знайшла в селищі якийсь гостьовий будиночок на вулиці Леніна. Я зупинилася там, щоб поспати. Я була одна в шестимісній кімнаті хостельного типу, заплатила всього 200 рублів. Як виявилося вранці, з вікна будинку відкривається прекрасний вид на скелі. Потім дісталася до прибережного села Курортне, звідки, за відгуками в інтернеті, залишалося близько трьох кілометрів пішки по пляжу до заповітного табору. На телефон прийшло повідомлення від хлопців з BlaBlaCar, що їм нудно на дачі в Керчі - вони збираються виїжджати в бік Лисої бухти, про яку я розповідала.

Поки вони були в дорозі, довелося залишити намет з рюкзаком в пляжній їдальнею, щоб прогулятися до гірського плато Кара-Даг. Це неймовірної краси природний заповідник. Вражаючі гострі піщані скелі і рідкісний чагарник чимось нагадували ландшафт Греції або Кіпру, а вітер і атмосфера самого місця створювали відчуття, ніби воно зберігає щось давнє. Напевно, неспроста в Криму так багато археологічних пам'яток і фундаментів грецьких містечок з минулого - ці моряки добре знали, де ростити оливки.

Вид з гостьового будинку в Щебетовці

Пагорби плато Кара-Даг

На найближчий пагорб з панорамним видом вела добре протоптана доріжка, та й все місцеві легко могли підказати, куди йти. Взяти з собою літрову пляшку води було хорошою ідеєю. Коли вітер на плато затихає, в + 30 градусів створюється ефект "сковорідки". Якщо піти через гори 10 кілометрів, можна дістатися до Коктебеля, але це цілий похід. Я погуляла по найближчих пагорбах, посиділа на галявині з красивим видом і години через три спустилася в призначене місце, куди під'їхали хлопці з Керчі. На шосе їх всюдихід Kia зупинила пара автостопщиков з Пермі. Аня з Льошею плюс два похідних рюкзака вже півтора місяці каталися на попутках з Уралу через Кавказ, Грузію, Азербайджан в Краснодарський край, і ось добралися до Криму.

У Лису бухту вела піщана колія через пагорби, місцями під великим ухилом, насилу прохідна. По ній добре проїжджали джипи і парочка "заряджених" Жигулі, які працювали як таксі - вони за 200-300 рублів підвозили до бухти. Це був перший серйозний "краш-тест" нашої машинки. П'ятеро людей, забитий багажник плюс похідний рюкзак на колінах через все заднє сидіння. Ми жартували, що це траса гонок Крим - Дакар. Однак Артем показав вищий пілотаж водійської майстерності. Подолавши більшу частину пятикилометровой гірської дороги, не доїхавши 400 метрів до пляжу, ми залишили "всюдихід" на пагорбі, на імпровізованій парковці з іншими легковим автомобілями. Там починався крутий спуск. Ми подумали, що на зворотному шляху в гору він може просто не заїхати, і краще поберегти транспорт для подальшої подорожі. Залишок шляху пройшли пішки з необхідними речами. До чергового заходу дісталися до місця призначення.

До чергового заходу дісталися до місця призначення

Стежка до Лисячій бухті

Хіпі-табір в Лисячій бухті

Помаранчевий горизонт фарбував видніються вдалині піки скель Кара-Даг в рожевий колір, протяжний дикий пляж з наметами виглядав справжнім раєм, стежкою на тлі текстурних глиняних скель і яскравого неба. Ми прогулялися уздовж моря, щоб знайти підходяще місце для наметів. Як виявилася, у самих "воріт" бухти є щось на зразок площі з фруктово-овочевими наметами, розливним квасом, вином і кілька кафешок в азіатському стилі з відповідними атмосфері назвами, наприклад, "Маленька Індія". Спокійне рух кругообігу людей в яскравому одязі, музикантів, дітей на тлі приголомшливого заходу як ніби стирало рамки часу. Було в цьому щось середньовічне, древнє і в той же час дуже сучасне і стильне.

Захід в Лисячій бухті

глиняні скелі

Коли майже стемніло, ми знайшли, як здалося, непогане місце для трьох брезентових "будиночків". Невелика галявина оточена скелями, а значить, сильний вітер з ранку не буде трясти намети. Однак алюмінієві кілочки з великими труднощами встромляли в застиглу глинистий грунт. Кожну намет довелося наполовину придавити камінням біля основи. Ми сміялися, що це схоже на шкільну "зірницю", коли потрібно на час виконувати командою похідні завдання. Поставили дві маленькі намети, а з великою "двокімнатній" нової в темряві так і не розібралися. Замість неї Андрій з Артемом надули матрац і спали під відкритим небом. Ніч була зоряна. Вранці вони розповіли, що обидва з дитинства жили в московській міському середовищі, раніше ніколи не збирали намети, які не ночували ось так на природі, а сьогодні ніби вперше по-справжньому виспалися.

Перша ніч в бухті (намет і матрац)

Світанок

Автостопщики Аня і Льоша теж не бували тут. Ми зібралися і пішли на розвідку в сторону ринку, щоб поснідати. Сама зона відпочинку на Лисячій бухті - це наметова село на пляжі протяжністю близько двох кілометрів. Наш табір був десь посередині. Як виявилося, місце дуже колоритне: в літні місяці воно ставало притулком для музикантів, мандрівників, послідовників хіпі-руху і знаменитим ще з часів колишнього Союзу підтверджений за достойну поведінку пляжем. Більшість людей купалися і загоряли голяка, багато цілими сім'ями з дітьми, бабусям і дідусями, хтось в купальниках - словом, кому як було комфортно. У деяких стоянок, мабуть у тих, хто давно живе тут, були саморобні глиняні печі прямо в скелі. З їжею в бухті проблем не було - продукти з наметів готували на вогнищі або заходили в кафе повечеряти і випити місцевого домашнього вина. Ціни цілком прийнятні - від 70 до 180 рублів за блюдо, порції великі, на двох.

Ми провели там три дні, знайомилися з сусідами, співали пісні під гітару, купалися, слухали і розповідали історії. Намети переставили зі скелі на пляж - на піску спати м'якше, і кілочки легко встромляються. Вся бухта умовно ділиться на райони: "Куба", "Ямайка", "Зеленка" (де багато кущів і тіні). Ми оселилися на "Ямайці", близько імпровізованого "піратського" навісу, залишеного попередніми жителями, з чотирьох колод, вертикально вкопаних в землю, і шматка старого брезенту. Вранці, після 8:00, сонце піднімалося з-за скель, намет перетворювалася в баню, і я перебиралася в гамак під навісом, щоб поспати ще пару годин.

Ямайський табір

До вечора третього дня ми збиралися вп'ятьох далі кататися по півострову, продумали загальний маршрут з різних пам'яток, хто які знав. Навіть встигли зібрати великий намет. Однак з настанням темряви піднявся сильний вітер, а потім дуже різко почалася злива. Нічого не залишалося, крім як сховатися в маленькі '' будиночки '' і чекати. Години чотири ми з Артемом і Андрієм просиділи в моїй одномісній, як партизани, іноді розстібаючи блискавку, щоб подивитися, яка ситуація з погодою. У повній темряві нічого, крім стіни дощу, не було видно. Пориви вітру сильно шарпали брезент, уздовж нижньої частини стінок із зовнішньої сторони стікали холодні потоки глини. Це було справжнє випробування намети на міцність і місткість, але вона відмінно впоралася. Зрештою, шторм почав стихати, а потім і зовсім з'явилося чисте зоряне небо.

По пляжу почали ходити люди з ліхтариками, жартома шукали "вижили" і вітали один одного з благополучним завершенням бурі. Вранці виявилося, що наших наметів і справді пощастило. Буквально в парі метрів від кожної скелі зійшли великі зсуви, сліди від яких тяглися через весь пляж прямо до води. Пару тентів навіть, говорили, змило в море, але, на щастя, ніхто не постраждав. Багато гуляли, збирали сміття, рознесений вітром, допомагали сусідам ремонтувати пошарпані намети - атмосфера була дружня. Наша команда теж стала збиратися - домовилися поїхати уздовж узбережжя на захід по красивих бухт і мисів.

Вранці після шторму

Подорож по Криму

До вечора дісталися дорогою через Новий Світ до панорамного пагорба з маяком у селища Морське - там і поставили табір. Поки хлопці робили вогнище, ми з Анею спустилися до пляжу готувати овочі і наткнулися на цілий килим з крабів, які розбігалися по піску. Вона з дитинства жила в Пермському краї і не так давно вперше побачила море. Я ж в перший раз побачила такий неймовірний, щирий захват, викликаний звичайними пляжними крабами.

Ми сміялися, спостерігали, як вони викопують ямки і малюють піщані візерунки, поки чистили картоплю, навіть зняли пару репортажів для "Краб-ТВ". Приготували вечерю на багатті. Як виявилося, у нас зібрався чудовий колектив - кожен вміє робити щось корисне в похідних умовах, а вп'ятьох все дуже швидко виходить. У кожного своя цікава історія, і все, можна сказати, випадково зібралися в одній машині з загальним бажанням - побувати в найкрасивіших місцях Кримського півострова.

Вид на Новий Світ з вікна машини

Вид з пагорба біля селища Морське

По горах Криму

На наступний день ми проїхали 30 кілометрів на захід до курортного селища Рибальське, на під'їзді до якого відкривався чудовий вид на море і пагорб з огорожею з тополь. Купувалися, перекусили смачними домашніми беляшами в місцевій їдальні, а потім подолали ще 15 кілометрів в сторону села Генеральське до водоспаду Джур-Джур.

Вид на гори біля селища Рибальське

Вид з пагорба на селище Рибаче

Дорога від траси до нашого місця призначення була хороша. Ми залишили машину на парковці, де починалася пішохідна стежка до джерела. Місцеві активно пропонували довезти до водоспаду на джип-таксі, говорили: "Всього 300 рублів з людини", запевняли, що пішки туди йти години дві по практично непрохідною доріжці. Я була в тапочках-в'єтнамках, мені пообіцяли, що точно не дійду. Довелося відмовлятися, що спробую піти босоніж.

Всупереч очікуванням, ми дійшли за 30 хвилин по добре протоптаною лісовій стежці. У спекотну погоду тут дуже багато людей. І туристи, і місцеві жителі приїжджають зануритися в освіжаючі цілющі води, сфотографуватися, набрати пару пляшок з гірського джерела. Водоспад був дійсно дуже холодний і складався з декількох ступенів. Природні ванночки з'єднувалися між собою струмками, стікає по схилу пагорба. Ми піднялися вище, до невеликого глибокого басейну, куди можна було стрибати прямо зі скелі. У деяких місцях стояли таблички «Не купатися", проте, здається, ніхто не звертав на них уваги. Хлопці пішли прогулятися до верхнього басейну, а коли повернулися, я вже щосили пірнала. Пермські автостопщики залишилися десь біля витоку зверху. Андрій і Артем вперше були на водоспаді, їм навіть було потрібно якийсь час, щоб зібратися і зануритися в крижану воду. Однак після першого "польоту" їх вже було не зупинити. Ми провели там пару годин, захоплюючись станів бадьорості та енергії, якої заряджає крижаний гірський водоспад.

Водоспад Джур-Джур

Після купання повернулися на трасу і доїхали до Алушти, щоб подивитися захід на пляжі. На наступний день збиралися підніматися в дивовижне місце - Долину привидів біля села Лучисте, тому вибрали підходящу галявину на одному з найближчих пагорбів і розбили табір. Вранці виявилося, що ми поставили намети на перевалі з відмінним видом. Трохи доставляло незручність велика кількість рослин з колючками, які постійно доводилося відривати від штанів і кросівок.

Захід в Алушті

Гарний пагорб з колючками

У променистих Швидко нашли стежку, з якої починався підйом, до неї вели покажчики, та й Місцеві жителі Із задоволений підказувалі напрямок. Пріпаркувалі нашу Kia на узбіччі и попрямували до Скель. Це сходження Було Дійсно непросто. Ми забули запаси води в машині - на п'ятьох у нас булу з собою одна півлітрова пляшка. Пару годин стібка вела нас вгору до відніється довгастім піків гірського масиву. Іноді доводять підніматіся на стрімкі кам'яні Виступи або повзті по сухій и слізькій піщаної стежці, місцямі идет по крутих Схили. Спека стояла градусів 35, на плато створювався ефект "сковорідки". Ми закривали голову сорочками і економили питну воду, намагаючись робити по парі ковтків і якомога довше тримати її в роті.

Нарешті, стежка привела нас на вершину плато, звідки відкривався неймовірний вид на долину і море, а вертикальні скелі, дійсно схожі на привидів, вражали своєю незвичайною формою. Прохолодний вітер на вершині приносив незвичайні звуки, мабуть, що доносилися з ущелин в скелях, приємно охолоджував після складного підйому. Спуск вниз зайняв набагато менше часу. Решта півдня ми добиралися до Ялти, а це ще 50 кілометрів по шосе на захід.

Решта півдня ми добиралися до Ялти, а це ще 50 кілометрів по шосе на захід

Вид нас скелі в Долині привидів

Скала-тумбочка

Скала-піку

Ялта, Ай-Петрі, Севастополь

У нас був план поставити намети на пляжі, трохи південніше міста, але виявилося, що все узбережжя від Лівадії до Гаспри забудовано пансіонатами і санаторіями. Багато машин і автобусів, вузькі петляють доріжки, у багатьох місцях є під'їзд до пляжу тільки для постояльців приватного сектора. Після підйому в Долину привидів і довгого безуспішного пошуку місця для табору ми вирішили зупинитися на одну ніч в хостелі. Booking видав перший-ліпший варіант з назвою "Гніздечко" на вулиці Кіров, де були вільні місця на п'ятьох. Ціна 300 рублів з людини цілком нас влаштовувала, відгуки на сайті теж були непогані. Увечері після душу і відпочинку ми пішли прогулятися по знаменитій Ялтинській набережній.

Місто, як з'ясувалося, досить дорогий, можна навіть сказати "мажорний". Ціни в кафе і їдальнях не поступаються московським. Центральними вулицями гуляють модно одягнені компанії молоді, катаються парочки на стильних автомобілях з відкидним дахом.

На наступний день ми рушили на найвищу точку півострова - гору Ай-Петрі. До самої вершини вела відмінна дорога, підйом на машині зайняв всього 40 хвилин. Всупереч очікуванням, з оглядового майданчика не було видно нічого, крім хмари, яка затягла всю вершину гори. Дув сильний вітер, поривами накочувався холодний дощ. Ми вибігли з машини на пару хвилин, щоб зробити фотографію на пам'ять на тлі сірого туману. Потім проїхали ще 85 кілометрів по узбережжю до Севастополя, іноді зупинялися, щоб помилуватися красивими видами півострова. Місто військово-морської слави зустрів нас штормовими хмарами і сильним вітром. Незважаючи на погоду, в центрі гуляло досить багато людей, а на площі організували дитячий концерт, присвячений Дню Державного прапора. Коли стемніло, ми дісталися до знаменитого мису Фіолент, щоб поставити намети і переночувати там в кращих традиціях кримських хіпі-мандрівників.

Похмура набережна Сімферополя

Вид на місто з набережної

Мис Фіолент і Західне узбережжя Криму

Вранці Фіолент вразив нас величними скелями, що стікають в блакитне море. Околиці Севастополя виглядали іграшковим містечком на тлі багатовікових мисів і затягує бірюзовою лагуни.

Скала на Фіоленті

Севастополь на тлі мису

пейзаж Фиолента

У цей день ми пройшли великий шлях - 150 кілометрів від мису Фіолент наверх, уздовж західного узбережжя, через Євпаторію до мису Донузлав. По дорозі зупинялися перекусити в поселеннях кримських татар. Місцеві кафе та столові в районі містечка Саки дуже порадували смачною і недорогою їжею. Домашні страви за традиційними рецептами, візерункові килими на стінах, красива музика з циганськими мотивами на незрозумілій мові створювали атмосферу східного палацу з дитячих казок про Аладіна.

Килими в кафе у кримських татар

До вечора ми поставили табір на косі Беляус (вона ж - мис Донузлав). У цьому районі півострова дуже мало поселень, а громадського транспорту, можливо, взагалі немає. Рівнинна степ з жовтою, вигорілій на сонці травою чимось нагадувала пейзажі Монголії або Казахстану на фотографіях в картах Google. Тоді у нас народилася ідея з'їздити в ті краї такою ж компанією. Місцями зустрічалися напівзруйновані автобусні зупинки або фундаменти будинків. На тлі безкрайніх степів вони виглядали як щось інопланетне.

Пляж Беляус - теж практично дике місце. Вдалині виднілися кілька наметових таборів. Найближчий селище з невеликим ринком знаходився приблизно в п'яти кілометрах. Тут не було санаторіїв і гостьових будинків і, звичайно, великої кількості туристів. Вітер колихав траву на піщаній косі, шарудів невисокий чагарник, хлюпалися хвилі. Не було ні шуму машин, ні голосів людей - нічого, крім звуків природи. Справжній райський дикий пляж. Ми дивилися захід, обговорювали враження і плани. Це був 10 день нашої подорожі по Криму. Ми практично доїхали до самого західного мису, виконавши цікавий шлях від східної Керченської переправи вздовж узбережжя через весь півострів.

Степи в західній частині Криму

Захід в Донузлаві

Вранці, коли сонце досить прогріло намети, ми вийшли на пляж і були вражені прозорістю води. Вона була настільки чиста, а пісок - білий, що навколишній пейзаж виглядає як листівка з Мальдівських островів. Складно повірити, що це частинка природи нашої величезної країни.

Райський пляж Беляус

Опівдні ми вирушили до найзахіднішої точки півострова - мисі Тарханкут. До нього залишалося близько 90 кілометрів. На під'їзді ми згорнули до селища Оленівка, щоб скупатися в маленькій скелястій лагуні з романтичною назвою на карті - Чаша любові. Незважаючи на віддаленість району, тут був натовп людей. Здається, туристів сюди привозили автобусами. За легендою - той, хто занирнет в лагуну три рази, буде все життя щасливий і любимо. Атмосфера була весела. Всі бажаючі попірнати ввічливо шикувалися в чергу на відповідному скелястому уступі, допомагали один одному вибиратися з води на гострі пористі камені, знімали на відео "польоти" в блакитну безодню.

Всі бажаючі попірнати ввічливо шикувалися в чергу на відповідному скелястому уступі, допомагали один одному вибиратися з води на гострі пористі камені, знімали на відео польоти в блакитну безодню

чаша любові

Накупавшись, щасливими і коханими ми дісталися до маяка на заповітному західному мисі. Це була остання точка нашого маршруту, задуманого ще в Лисячій бухті під час нічного шторму. Невеликий виступ скелі, що йде в море, маленьке містечко, більше схожий на військову частину. Близько мису два місцевих мужичка зробили імпровізовану їдальню - навіс від сонця, пара лавок і смачна татарська юшка з казана. Ми перекусили, поговорили з ними про подорож. Сонце спускалося до обрію, потрібно було повертатися назад до наметів на косу Беляус, щоб гарненько виспатися. Похідний бюджет і канікули у всіх підходили до кінця. На наступний день стояв довгий шлях через весь півострів до Керчі.

Повернення до Керчі

Зворотною дорогою ми рухалися через центр Криму, в об'їзд Сімферополя, щоб не стояти в пробках. Як і обіцяв навігатор, маршрут довжиною в 315 кілометрів зайняв близько шести з половиною годин. До заходу ми приїхали до Керчі, на дачу до друзів нашого героїчного водія. Власне, Артем - господар кримського всюдихода Kia Rio і єдиний, хто мав права і возив всю нашу команду. Здебільшого подорож склалося завдяки йому. Він не тільки професійний автомеханік, але і, як ми з'ясували, природжений далекобійник. Пізніше він зізнався, що вперше їздив на такі далекі відстані і не думав, що може так багато часу перебувати за кермом. Головне - щоб вид хороший був і компанія.

В цілому за 11 днів подорожі ми проїхали 1150 кілометрів по "золотому кільцю" Кримського півострова. Витрати на бензин за цей час склали близько 5000 рублів, але ми значно заощадили на їжі і проживанні, так як в основному готували на вогнищі і ночували в наметах.

Захід в Керчі

Всюдихід

Повернення в Москву

Вранці наступного дня потрібно було виїжджати в Москву. У черзі на пором з Керчі ми провели пару годин, а ось до Москви добиралися довше, ніж по дорозі до Криму. Весь шлях зайняв 28 годин - 1530 кілометрів, витрата на бензин - близько 5000 рублів. Останні три години на під'їзді до столиці простояли в пробці.

Втомлені, але щасливі роз'їхалися по домівках. Всі два тижні наш автомобіль справно працював, ні разу не підвів навіть на складних ділянках дороги. Транспорту в дуеті з хорошим водієм можна сміливо поставити п'ятірку. Це була приголомшлива поїздка, яка запам'ятається на все життя, в складі відмінною збірної команди мандрівників Пермського краю, Московської та Ленінградської областей.